Kat en baby?

Discussion in 'Verzorging' started by Isabel36, Oct 9, 2012.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. Isabel36

Isabel36 Lid

Oct 6, 2012
    22
    0
    0
    NULL
    NULL
    Hallo allemaal,

binnenkort gaat mijn baby van dan 4 maanden 10 dagen logeren bij opa en oma omdat wij met de oudste op vakantie gaan. We gaan 12 uur vliegen naar een heel warm land dus baby zou er niet zoveel aan hebben en het waarschijnlijk alleen maar onrustig en warm hebben..vandaar.

Ze hebben een kat, die veel buiten is en zich niet veel laat zien. Maar toch heb ik van die doemscenario's voor ogen dat hij opeens in de box springt en haar krabt. Mijn oudste heeft al aantal keer 1 nachtje gelogeerd, en die kat heeft zich er niet echt iets van aangetrokken. Ik vertel mijn moeder wel dat ze te allen tijde moet opletten en niet de kat alleen moet laten met de baby, en zj is er een beetje laconiek in, zo van joh die kat ziet het niet eens en natuurlijk let ik op enzz...Nou voor 1 nachtje kan ik me voorstellen dan je goed oplet maar misschien gedurende 10 dagen wordt je wat makkelijker en loop je toch net even snel de kamer uit enz...
    Heeft iemand ervaring met katten en babies....overdrijf ik of zou de kat best eens een onverwachtse move kunnen maken terwijl ie dat tot nu toe nooit gedaan heeft?

2. 24Mandy24

24Mandy24 Fanatiek lid

Jul 23, 2012
    3,499
    0
    36
    Opa en oma zijn er toch bij? Zal echt niks gebeuren hoor. Geniet van je vakantie

3. MeineLiebe

MeineLiebe Niet meer actief

Wat mandy24 zegt :)

Hier zijn 3 katten en oma heeft er 2,
    Nooit geen problemen

4. sietske

sietske Bekend lid

May 26, 2006
    552
    1
    0
    ik zou het ook proberen los te laten... wij hebben 2 katten en eigenlijk nooit problemen... ze zijn banger voor mijn zoontje dan anders om.... hij heeft 1x een haal gehad maar hij is nu 17 maanden en kan de katten achterna lopen/kruipen. Toen hij 4 maanden was hadden de katten totaal geen interesse in hem!

5. Meijke

Meijke Niet meer actief

Hier rond die leeftijd ook totaal nog geen aandacht voor de kleine. Pas met een maand of 10, toen ze ging kruipen en achter de staart aan ging :D.

6. Superjollie

Superjollie Fanatiek lid

Feb 13, 2011
    1,821
    72
    48
    Groningen
    Toen onze zoon zo klein was, was er geen probleem met onze katten. Dat kwam pas later toen onze zoon vlot ging kruipen en echt achter ze aanging. Zolang je kindje nog zo klein is en nog niet mobiel is zal er weinig mis kunnen gaan. Uiteraard moeten opa en oma wel opletten, maar ik verwacht geen 'onverwachte move'.
    Fijne vakantie!

7. Isabel36

Isabel36 Lid

Oct 6, 2012
    22
    0
    0
    NULL
    NULL
    Ok bedankt voor jullie ervaringen! Kan me idd voorstellen dat als baby kat niet lastig valt de kat zich niet uitgedaagd voelt.Tja je blijft toch altijd bezorgd als je je kindje ergens onderbrengt. Maar is onze keuze zo, dus moet vertrouwen hebben.

Share This Page