in welk bedje ?

Discussion in 'Baby en dreumes' started by fempje, Apr 2, 2009.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. fempje

fempje Bekend lid

Sep 27, 2006
    504
    0
    0
    ik zit met het volgende,als ik beval is mijn kleine meid bijna 2 jaar,maar ik weet niet zo goed in wat voor soort bedje zijm mag slapen,in een ledikant of in een gewoon bedje? ik hoop dat jullie hier antwoord op hebben.

2. sonja

sonja VIP lid

Mar 5, 2006
    5,270
    0
    0
    bejaardenzorg
    DenHelder
    kan allebij.
    mijn neefje klom uit zijn ledikant en die ligt sinds hij 2 is in een peuter bed.

3. Snoopy1979

Snoopy1979 VIP lid

Oct 8, 2006
    34,228
    7,276
    113
    Female
    Brabant
    Ze mag in een gewoon bed, maar het ligt aan je kind of het daaraan toe is. Ik vermoed bijvoorbeeld dat Eva er dan nog niet aan toe is, die ziet nog altijd alle hoeken van haar ledikant 's nachts :D en blijft misschien wel tot 3 jaar in haar ledikant... (dan wel de spijlen er aan 1 kant uit, want eruit klimmen is gevaarlijker dan eruit vallen).
    Je hebt ook bedden waar je een extra lat aan kan bevestigen aan de zijkant, zodat ze er niet zo snel uit kunnen vallen.

Maar je hebt nog even, ik zou het dus nog lekker afwachten en even aankijken. Toen ik zwanger was (werd een miskraam, maar Eva zou bijna 22 maanden zijn geweest als de baby kwam) was ik er al wel over uit dat Eva in haar ledikant zou blijven, maar goed, ze is dus erg beweeglijk.

4. Yjc

Yjc Fanatiek lid

Jan 18, 2008
    1,133
    0
    0
    Tilburg
    ik heb wel eens gehoord dat hoe vroeger je ze in een gewoon bed legt hoe minder moeite je hebt om ze te leren dat ze niet uit bed mogen.

Klinkt heel raar, maar de gedachte er achter was dat als je kindjes vroeg (voor/rond hun 2e) in een normaal bed legt kunnen ze vaak zelf er nog niet uit klimmen en blijven ze wachten tot jij ze komt pakken. Begin je later met een gewoon bed kunnen ze meer en willen ze meer dus klimmen ze er ook sneller uit (wanneer jij dat niet wil).
    Ik zou dus, als je kindje inderdaad niet alle hoeken van het ledikant opzoekt, op tijd over stappen naar een gewoon bed (of een junior bedje)

5. Snoopy1979

Snoopy1979 VIP lid

Oct 8, 2006
    34,228
    7,276
    113
    Female
    Brabant
    Ik denk dat veel kindjes rond hun 2e echt wel zelf uit bed kunnen klimmen... de meesten waarschijnlijk al eerder. En ik denk dat veel kindjes ook niet netjes gaan liggen wachten tot papa of mama ze eruit komt halen.... Maar misschien valt het wel mee, ik heb natuurlijk alleen maar Eva en bij haar zie ik het dus absoluut niet zo werken ;).

6. Lon enTijn

Lon enTijn Fanatiek lid

Mar 23, 2007
    1,783
    0
    0
    Wij hebben een junior bedje voor hem gekocht, dus we gaan proberen of hij daar goed in slaapt. Eerst overdag met zijn middagslaapje en als dat goed gaat, gaat hij er 's nachts ook in.
    We hebben als reserve ook nog een ledikantje staan, want als hij er steeds uit komt gaat hij nog lekker in het ledikant!
    Hij is trouwens 21 maanden als de kleine komt.

Share This Page