Wie herkent dit? Doordat ze t op de buik niet prettig vindt is haar achterhoofd flink afgeplat. Komt maandag iemand van de fysio haar hoofdje bekijken. Als ik haar op de buik leg en haar armpjes als ondersteuning eronder leg doet ze haar armpjes binnen no time onder zich weg en doet ze naar de zijkant of naar achteren. Dan wordt t natuurlijk wel zwaar om haar hoofd rechtop te houden. Ik vroeg me af of iemand dit herkent en of iemand tips heeft?
Mijn dochter hield er ook totaal niet van om op haar buik te liggen. Zelfs nu ze 10 maanden is wilt ze dat niet, haar achterhoofd is ook een klein beetje afgeplat. Ik legde haar altijd op haar zij. 1 keer op haar linkerzij de andere keer op haar rechterzij. Kussen stevig tegen haar rugje tegen de rand van het bedje. Verder heb ik niet echt tips voor je, ik heb het maar gewoon geaccepteerd
Ja ik herken het. De Fysio zal je vast goede tips geven. Wat een goede is: rol een handoek op en leg deze onder haar okseltjes/borst. Armpjes naar voren .Zo kan ze haar armpjes niet meer wegdraaien en is het minder zwaar voor haar. Leg er wat voor wat ze leuk vind afleiding. Zodra ze aangeeft dat ze het niet meer leuk vind, omdraaien. Niet laten huilen, dan is het te lang. Proberen langzaam aan op te bouwen. Succes! Het kan even duren, maar het komt goed Edit, wat hier ook scheelde was niet te snel na het eten. Dus na het slapen op de buik oefenen
Onze dochter slaapt op haar buik. In het beginnen legde wij juist haar armpjes langs haar hoofd, dit leek ons in het begin prettiger liggen. De eerste dagen draaide ze haar hoofd niet, maar na paar dagen dus wel! Nu kan ze haar hoofdje goed draaien en liggen haar armpjes langs haar hoofd. Als ze niet graag op haar buik ligt, zou ik haar op haar zij leggen. En dan om en om. Een handdoekje in haar rug of evt. een speciaal zijligkussen gebruiken.
Leg haar tijdens oefenmomenten eens op een oefenkussen. Je kunt van die buikligmatjes kopen met een rups erbij. Die leg je dan onder de oksels en zo kan ze haar armpjes niet naar achter doen. Het is dan ook wat minder zwaar voor haar, zo kan ze beter oefenen.