reiswieg

Discussie in 'De babyuitzet' gestart door Florida13, 5 mei 2008.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Florida13

Florida13 Fanatiek lid

25 feb 2008
    1.485
    2
    0
    hallo, ik heb een vraag. heb je een reiswieg "echt" nodig? Ik heb namelijk 1 vriendin die de reiswieg haast nooit gebruikt heeft, een andere vriendin juist wel, en weer een andere vriendin was de baby binnen de korste keren uit gegroeit....

groetjes

2. bwtje

bwtje VIP lid

8 okt 2007
    7.331
    0
    0
    Eindhoven
    ja..
    tenzij je nooit gaat wandelen met je baby dan niet nee ;)

in een maxi-cosi mogen ze max. 1,5h in en baby's slapen nogal..
    dus dan heb je die reiswieg echt nodig! Want te vaak zo mee nemen is ook weer niet goed voor het ruggetje!

ongeveer tot zo'n 6 maandjes soms eerder soms later..
    dat ligt heel erg aan het kindje zelf qua grootte ed.

3. deepfreeze

deepfreeze VIP lid

29 nov 2007
    11.895
    42
    48
    Wij hebben de reiswieg veel gebruikt. sowieso op de kinderwagen. Maar ook als slaapplek bij anderen. Je kindje mag max 1,5-2 uur in de maxicosi, vanwege de kromme houding, incidenteel mag wel langer, maar dan wel met tussenstops. Een baby slaapje is snel 1,5 uur.

Bijvoorbeeld als we bij vrienden op de koffie gingen. Dan ging C in de auto in de maxicosi, een half uur. (en half uur terug) Hij ging dan in de reiswieg op een kamer daar, dan hoef je niet zo te letten op die max per dag.

C was rond de 5 maanden echt uit de reiswieg gegroeit, maar de wieg heeft in de 5 maanden zijn geld wel opgebracht.

4. Florida13

Florida13 Fanatiek lid

25 feb 2008
    1.485
    2
    0
    bedankt voor de tips!

Mocht ik zwanger raken, koop ik hem toch erbij.

groetjes

5. Pruts27

Pruts27 Fanatiek lid

6 jan 2008
    1.275
    0
    0
    Administratief medewerkster
    Kampen
    Wij hebben inderdaad wel een reiswieg gekocht. Wij lopen ook veel met de honden, dus vonden het belangrijk dat de kleine ook goed kan liggen straks. En met slapen bij anderen is het ook super makkelijk. Je moet gewoon straks kijken of je een wat grotere reiswieg kan kopen, je hebt nl. ook hele kleine waar ze zo uitgegroeid zijn vooral als je een wat stevige baby krijgt.

6. Premama

Premama Actief lid

19 jul 2007
    466
    0
    0
    Zuid-Holland
    En nog als aanvulling: bij ons heeft de kleine de eerste twee maanden op de kamer geslapen. Reiswieg op het onderstel: lekker makkelijk op hoogte en je kunt hem makkelijk even vanuit bed "wiegen". Ik heb er wel een extra schuimrubberen matrasje in laten maken. Was EUR 13 bij een "schuimrubberpaleis".
    En daarnaast ideaal voor bij de oppas, als we ergens op bezoek gaan en voor een wandeling. Na de wandeling kun je je kindje gewoon al slapend in de reiswieg weer in huis zetten.

7. deepfreeze

deepfreeze VIP lid

29 nov 2007
    11.895
    42
    48
    dagelijks slapen in de reiswieg wordt vaak afgeraden. Sommige reiswiegjes laten geen/weinig lucht door, en dan kan het dus benauwd worden in zo'n reiswieg.

8. daphne78

daphne78 VIP lid

10 mei 2006
    7.311
    0
    0
    Nijmegen
    hier is juist aangeraden om de kleine de eerste tijd in de reiswieg te laten slapen. Omdat dit een stuk kleiner is dan haar ledikantje.

Deel Deze Pagina