Onze kleine man heeft een beetje een haat-llefde-verhouding met de draagdoek. Ik gebruik de Tricot slen van Baylonia, niet elke dag en ook niet langer dan een paar uurtjes. Op zich een fijne doek, moet wel erg strak geknoopt worden anders rekt hij uit. De eerste weken kon ons mannetje goed slapen in de doek, geen probleem. Ik deed hem er meestal in tijdens zijn huiluurtjes aan het einde van de middag, begin van de avond. Ik kon dan gewoon mijn gang gaan, koken, wasje opvouwen, krantje lezen aan tafel. Hij sliep hier gewoon doorheen. Nu sinds een paar weken, wordt het voor hem steeds lastiger om in slaap te vallen in de draagdoek. Hij ziet overal afleiding: de hele tijd naar mama kijken en proberen over het randje te kijken. Ik vouw de doek altijd zo dat ik hem het zicht ontneem en zijn hoofdje wordt ondersteund, maar simpel gezegd pikt hij dit niet meer. Hij wurmt zn hoofdje uit de doek, en zn handjes eroverheen. Op zich zit hij dan nog goed stevig, maar hij kijkt met alles mee en wordt dan zo moe dat hij gaat jengelen en zich vervolgens probeert los te wrikken. Rekken, strekken en uiteindelijk heel hard huilen. Hij is dan helemaal op en dan leg ik hem toch maar weer in zijn bedje waar hij dan in slaap valt. Ik vind dat erg jammer... Ik vind het goed dat hij rust vindt in zijn bedje, maar persoonlijk zou ik het zoveel leuker vinden om hem bij me te houden. Eigenlijk slaapt hij goed op maar twee plekken: in zijn eigen bedje op eigen kamertje en in de kinderwagenbak tijdens het wandelen. We zetten de bak ook wel eens in de woonkamer, want dan heb ik tenminste nog het idee dat hij lekker dichtbij is. Hij slaapt ook niet in de maxicosi of in de box (slechts één keer gebeurd) of in mama's/papa's armen: er is gewoon te veel te zien!!! Wat betreft die doek heb ik al wat dingen geprobeerd: verschillende manieren van dragen, het maakt niet uit, hij wil rondkijken! Ook andere momenten van de dag maken geen verschil. Ik kan hem alleen dragen in de tijd dat hij wakker kan zijn, maar zodra hij moe wordt, moet ik hem eruit halen, anders wordt het niks. Moet ik misschien eens een andere doek proberen? Of denken jullie dat dit niks uitmaakt? Ik denk steeds dat hij zich misschien eenzaam voelt als hij overdag boven ligt, maar als ik eerlijk ben is het denk ik eerder dat ik hém mis... Want hij slaapt klaarblijkelijk prima als hij zo min mogelijk prikkels heeft. Wat dat betreft lijkt bij hem de fase van lekker bij mama in slaap vallen alweer voorbij...snel hoor
2 maanden is wel erg jong, dus ik snap je gevoel. Onze dochter kon op een gegeven moment ook niet meer slapen in de doek omdat ze zo werd afgeleid door alles om haar heen en zichzelf wakker hield. Dat was voor ons het tegen dat het tijd werd om haar in bed te leggen om te slapen. Maar zij was toen al 5 maanden, toen had ze al 5 hele maanden bij ons in de draagdoek geslapen overdag. Ik ben niet voor baby's alleen te slapen leggen als ze dat nog niet zelf kunnen. Maar als hij in zijn bedje heerlijk in slaap valt, dan is hij daar blijkbaar aan toe en zou ik hem daarin volgen.
Oh en de fase van in slaap vallen bij mama was hier daarmee nog niet voorbij hoor. Ze valt nog altijd heerlijk in slaap bij ons 's avonds, tijdens of vlak na de laatste voeding . Alleen overdag lukt het niet meer. 's Avonds wel, dan is het rustig en zijn er weinig prikkels.
Ja vind mijn zoontje ook. Ik gebruik hem niet heel vaak, maar met verjaardagen ofzo wel. Ik doe dan de doek een beetje ervoor, speentje erin en ga een stukje lopen of wiebelen. Hierdoor valt hij uiteindelijk zelf in slaap. Dingen gaan doen pikt hij niet, dan word hij uiteindelijk wakker. Als ik lekker ga zitten vind hij het prima.
Is het een rekbare doek? Ik heb namelijk een geweven doek, dan maak ik een rolletje in de nek (spuugdoekje in de doek rollen) en dan kan hij heerlijk slapen als hij wil omdat zijn nekje goed ondersteunt word maar hij kan ook gewoon rondkijken
Inderdaad rekbaar... Misschien kan ik nog een geweven doek proberen... Het lijkt me inderdaad ook handig bij uitjes, dat hij toch wat afgeschermd zit van teveel indrukken tegelijk. En in de maxicosi ziet hij dan toch te veel.
Als hij in bed wel slaapt en in de doek niet, lijkt het mij simpel. Hier ook een dame die in de doek vrij snel niet meer wilde slapen. In bed zelf in slaap vallen lukte ook niet door allerlei klachten, dus dat was in slaap wiegen en overleggen. Slaap is erg belangrijk, dus als dat in bed wel lukt, dan daar. Hij vind het prima duidelijk, dus gewoon doen. Dragen kan dan gewoon lekker als hij wakker is toch? Voorlopig kun je nog prima toe met rekbare doek, maar met een geweven doek kun je ook op je rug dragen en dat vindt hij misschien wel fijner dan ook?
Volg je kindje Ik ben fan van dragen en ik vind het ook heerlijk om haar bij mij te hebben als ze slaapt, maar als ze aangeeft in haar bedje te willen, gaat ze in haar bedje Je zou nog wel een geweven doek kunnen proberen inderdaad, die geeft toch wel een wat ander gevoel. En misschien doordat ie daar wat meer 'geborgen' zit hij makkelijker in slaap valt