Draagdoek... tips gezocht!

Discussie in 'Baby en dreumes' gestart door MissT, 20 jan 2011.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. MissT

MissT Niet meer actief

Hi Ladies,

Ik wil graag een draagdoek aanschaffen omdat ons meisje soms wat huilerig is, en als ze dan dicht bij me is rustig wordt.
    Ik kan haar natuurlijk niet 24/7 bij me houden, en moet ook stofzuigen/koken etc dus lijkt het mij wel handig om haar dan in zo'n ding te doen!
    Het is gewoon puur in huis, ben niet van plan om haar uuuren erin te doen en er mee naar buiten te gaan...

Heeft iemand tips voor merken?? En die uiteraard veilig is, zodat ze niet kunnen stikken (wat je tegenwoordig nog weleens hoort...)

Thanks alvast!

2. Susan27

Susan27 VIP lid

14 jan 2009
    8.419
    0
    0
    www.draagdoek.nl

Erg fijne en betaalbare doek.
    Staan ook veel van op marktplaats misschien kun je er daar eentje scoren

3. cat2008

cat2008 Actief lid

19 nov 2008
    134
    0
    0
    www.babybij.nl als je daarin de buurt woont, dan kun je ook naar 'pas'middagen gaan.

4. Suusjeuh

Suusjeuh VIP lid

4 jul 2010
    13.212
    13
    38
    Verpleegkundige/gastouder
    je kan kiezen voor een geweven of een tricot/rekbare doek. de rekbare is met die kleintjes van ons fijn maar met de geweven kan je langer doordragen, bij zwaardere babies. ik heb evt een rekbare te koop http://www.zwangerschapspagina.nl/koop-aangeboden/236580-rekbare-draagdoek.html (inmiddels wel gebruikt maar wil nogsteeds een geweven!)

ik draag ze trouwens vaak, huishouden, wandelen, boodschappen, echt ideaal!

5. Gentle

Gentle VIP lid

10 okt 2007
    6.979
    1
    36
    Overijssel
    Super aanrader: www.hoppediz.nl

Dit zijn geen rekbare doeken, maar doeken die je langer kunt gebruiken. Ik heb een 'Das Leichte', die zijn van dunnere stof en koeler in de zomer (trust me, dat is heerlijk! Veel doeken zijn erg dik/stug). Er zit ook een boekje bij met allerlei (ong 10) verschillende manieren om te knopen, met foto's erbij en duidelijke uitleg hoe je precies moet knopen. Een echte superdoek! En niet eens heel duur, dus echt de moeite waard.

6. nense

nense Fanatiek lid

14 apr 2008
    1.358
    0
    36
    Vrouw
    Gelderland
    Ik heb een draagdoek van draagdoek.nl en vond hem erg fijn in gebruik.

7. Yolanthe

Yolanthe VIP lid

ik heb de tricot slen en ik vind hem ideaal.
    Van de week was zoonlief lastig, hij wilde niet slapen maar was erg moe en ontzettend klierig. Hup in de draagdoek en hij sliep bijna meteen! Deze week 3 dagen gebruikt en je kunt dan inderdaad nog allerlei dingen doen.

Overigens zou ik nooit gaan koken met een baby in een draagdoek! Ook niet strijken en andere dingen die heet zijn of kunnen spatten.

8. MissT

MissT Niet meer actief

Nee daar heb je gelijk in! Was een beetje een dom voorbeeld van me!
    Maar ik zal eens gaan kijken op internet naar de tricot!

9. Pickle

Pickle Fanatiek lid

7 mei 2010
    1.293
    5
    38
    Een draagdoek is echt een uitkomst als je baby per se rondgedragen wenst te worden en je toch je handen vrij wil hebben! Ik heb er een van ByKay, gebruik hem voor een snelle boodschap en ook thuis veel. Nadeel van deze doek vind ik dat de stof behoorlijk dik en zwaar is en voor in de zomer zou hij echt te warm zijn. Voordeel is dat het een van de goedkopere draagdoeken is (als je een simpele effen neemt tenminste), en ik vind hem ook vrij gebruiksvriendelijk.
    Heb nu een Hoppediz Das Leichte besteld, een niet-rekbaar en wat luchtiger stofje lijkt me toch fijner, dus ben benieuwd hoe die gaat bevallen.

10. cherryl

cherryl Fanatiek lid

27 jan 2009
    2.923
    0
    0
    ik heb ook een draagdoek van draagdoek.nl is volgens mij van bykay.
    ik vind hem echt super... is in het begin even uitvogelen hoe je hem om moet doet, maar als je hem 1 keer goed om hebt gedaan lukt het goed!

11. NiekeKris

NiekeKris VIP lid

13 apr 2008
    23.156
    8.887
    113
    Ik heb nooit een tricot draagdoek gehad, omdat ik positievere verhalen las over geweven doeken. Heb toen een Hoppediz das Leichte gekocht. En inderdaad: relatief dunne stof en daardoor koeler in de zomer (en echt, zelfs een zomerdoek is warm in de zomer, ik zou dus echt nooit een dikkere doek willen hebben...). Ik heb J. er niet heel lang ingehad, want ze werd al vrij snel te zwaar en ze wilde er sowieso alleen in als we echt gingen wandelen, stil zitten vindt ze niets, dus in huis nooit gebruikt.

12. Suusjeuh

Suusjeuh VIP lid

4 jul 2010
    13.212
    13
    38
    Verpleegkundige/gastouder
    In een geweven draagdoek kan je, als je goed knoopt en je kindje het fijn vind, makkelijk doordragen tot een jaar of 3 hoor!

13. Bluesky

Bluesky VIP lid

1 okt 2007
    5.941
    0
    36
    Verzorgende-IG
    Heerewaarden
    Klopt helemaal, maar ik vond mijn das leichte toen JItte wat zwaarder werd ook niet zo fijn meer dragen. Omdat het een wat dunnere doek is, vergt het toch wat secuurder knopen als een doek van normale dikte. Ik vond dat de zomen heel snel ging snijden in mijn schouders en ik vind het moeilijk om de doek goed aan te spannen. Overigens droeg ik JItte vooral op mijn buik, ik kon (kan) niet goed op mijn rug knopen als ik alleen ben.

Ik heb een Hop tye (een mei tai: Deze ) erbij gekocht, eigenlijk een soort van vierkant lapje met op elke hoek een band. Met deze kan ik veel makkelijker en steviger knopen. Zelfs op mijn rug gaat nu ook aardig, als iemand even de banden aangeeft... ;) Op mijn buik kan ook nog, Jitte vind het heerlijk, maar met 10 kilo word dat nu toch echt te zwaar.

14. NiekeKris

NiekeKris VIP lid

13 apr 2008
    23.156
    8.887
    113
    Dat weet ik, dat was één van de redenen voor mij om een geweven doek te bestellen, maar in de praktijk moeten je rug en je kind dat wel willen. ;)

Ik kan geen 13/14+ kilo voorop dragen en ik krijg J. niet op mijn rug, omdat ze geen twee seconden stil wil zitten, heb dus nog niet kunnen proberen of ik haar wel op mijn rug langere tijd kan dragen, maar ik vermoed dat toch ook wel redelijk zwaar zal zijn (heb geen denderende rug ;)).

Ik heb ook een mei tai (zelfgemaakt), maar daar heb ik dezelfde 'problemen' mee. Heb ook een ringsling (ook zelfgemaakt) en die gebruik ik wel nog af en toe voor korte stukjes.

15. limmeke

limmeke VIP lid

28 mei 2008
    17.318
    0
    0
    ik heb veel last van bekken en rug.. maar op rug dragen is mijn enige manier om mijn oudste dochter uberhaupt te dragen..neem ik haar nl op de arm, dan word ik gillend gek van de pijn.. dus onze momenten samen, is toch in een draagdoek.
    met haar op de rug kook ik ook.. ik sta nl tussen haar en fornuis in.. met kleintje op de buik moet je dat niet doen.

tricotdoeken zijn heerlijk.. maar wel warm.. ik vind ze persoonlijk te warm voor in huis.
    geweven doeken zijn er zoveel..
    didymos, hoppediz, girasol, neobulle, calin blue en nog veel meer merken van duur tot goedkoop.

16. mamalien

mamalien Actief lid

8 apr 2010
    117
    0
    0
    NULL
    Almere
    HI,

Ik heb nu een tricot slen van babylonia: Draagdoeken » Tricot-slen - Babylonia zwangerschap en baby produkten
    Heel erg fijn maar ook heel erg warm.
    Ik heb net vandaag via www.dragenenvoeden.nl een gebruikte geweven doek van hoppediz gekocht. Ben heel erg benieuwd hoe die bevalt.

Als ik jou was zou ik dus een geweven doek kopen. Mijn dochter is 11 nov geboren, dus ik heb die tricot slen met hele koude dagen gebruikt. Voor buiten prima maar voor binnen echt veel te warm.

Je mag 't anders best een keer komen uitproberen hier, maar ik denk dat Almere een beetje te ver voor je is :)

Succes!

Deel Deze Pagina