Draagdoek uit, bedje in; is dat überhaupt mogelijk??

Discussie in 'Baby en dreumes' gestart door Nyn, 25 okt 2014.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Nyn

Nyn Fanatiek lid

14 jan 2013
    1.008
    0
    0
    NULL
    Arnhem
    Hoi,

Voor wie het niet gevolgd heeft, we zijn al een tijdje aan het tobben met onze tweeling. Voor S haar reflux hebben we inmiddels maagzuurremmers met een flinke dosis. Dat lijkt haar nu geen pijn meer te doen. V hebben we sinds gisteren aan de nutramigen, en we hopen daar binnenkort ook de vruchten van te plukken.
    De afgelopen weken hebben we voornamelijk overleefd door de dames veel te dragen.
    Over twee weken begint mijn werk weer, en mijn man zit ook al een tijdje te spijbelen. De go aan huis zal dan beginnen. De eerste week draai ik nog mee, maar daarna staat ze er alleen voor.
    Het zou erg fijn zijn als er dan in ieder geval eentje in haar bedje kan slapen.
    Met S ben ik het nu steeds aan het proberen, maar het lukt me niet. Het maakt me niet uit hoe ze in haar bedje beland zolang het maar een keertje wil lukken.. Iemand tips om haar, of als de voeding de oplossing blijkt haar zus V, te laten wennen aan haar bedje? Zonder gehuil?
    Volgens mij zou ik met S al een stuk verder zijn als ze op haar speentje zou willen zuigen ipv mijn pink, iemand een idee hoe ik dat voor elkaar krijg?

2. Miles

Miles Fanatiek lid

22 sep 2013
    1.372
    885
    113
    Vrouw
    Misschien zoeken ze de geborgenheid die het dragen met zich meebrengt als ze in het bedje worden gelegd, dus dan zou wellicht inbakeren een optie kunnen zijn? Dan voelen ze ook die geborgenheid.
    Hier wilde mijn meisje op een gegeven moment ook alleen m'n pink en de speen niet meer. Ik probeerde na een voeding, als ze nog in haar 'zuigmodus' zat, de speen te geven, zodat ze wende aan die vorm in haar mond, en soms, en dit klinkt heel gemeen, dan wilde ze de speen niet en dan hield in hem als het ware tegen, dan kon ze hem niet uitspugen, dan treedt de zuigreflex in werking (of hoe dat dan ook gaat) en dan pakt ze hem. Oh wee als de speen daarna per ongeluk uit ging, dan had ze de smaak te pakken en dan wilde ze hem maar wat graag! Maar ik weet wel wanneer ze de speen echt echt echt niet wil en wanneer ze gewoon net even een beetje hulp nodig heeft met aanpakken zeg maar. Als ze hem echt niet wil dwing ik haar niet. Ik gebruik de Bibi Nuk dental, misschien een andere speen proberen?

3. Miles

Miles Fanatiek lid

22 sep 2013
    1.372
    885
    113
    Vrouw
    Oh en, eenmaal de speen gegeven, geen pink meer geven. Dat werkte hier heel goed, want anders dacht ze oh ja die is natuurlijk veel beter! Dus jij jezelf afleren de pink te geven en haar aanleren de speen te gebruiken. Tenminste, zo deed ik dat.. Echter pas wel toen ze de speen geaccepteerd had, anders had ze 'niks'..

4. Eki

Eki Fanatiek lid

20 jan 2012
    2.127
    1
    36
    Wij hebben van alles geprobeerd, maar geen oplossing gevonden. De eerste maanden dus grotendeels gedragen (op een gegeven moment wilde hij ineens wel in de maxi cosi slapen - ook iets met de houding geloof ik), maar toen was hij al een maand of 3. Op mn pink sabbelen duurde volgens mij tot een week of14/16, vanaf toen werd zijn zuigbehoefte een stuk minder.
    Toen hij ongeveer 4 maanden was (kan ook 5 zijn) heb ik hem gewoon een keer op bed gelegd en ging het ineens van een leien dakje, sindsdien geen slaapproblemen meer gehad :)
    Hier dus vooral wachten en uitzitten, maar dat was met 1 baby nog wel te doen. Met 2 is het natuurlijk een heel ander verhaal, pff respect hoor!

5. Nyn

Nyn Fanatiek lid

14 jan 2013
    1.008
    0
    0
    NULL
    Arnhem
    Ai, hier ben ik dus ook bang voor.. Hoewel de maxicosi op zich al een mooie tijdelijke tussenoplossing zou zijn. Maar tot nu toe gaan ze daarin ook over de flos.

Eerst die speen maar eens. Wij hebben zowel bibi als avent in huis gehaald, bibi lijkt nog meeste kans van slagen.
    Maar ik zal die speen inderdaad bij de hand gaan houden tijdens het voeden. Kijken of dat lukt.
    @Foppie: Hoe lang duurde het voordat de speen geaccepteerd werd?

Inbakeren vind ik geen optie meer: vooral S is loeisterk en zal op korte termijn wel gaan draaien. Daarbij vind ik rugligging met zoveel gespuug echt gevaarlijk. Ik heb haar al 3x tijdens verschonen moeten draaien en op haar ruggetje moeten "slaan" omdat de voeding verkeerd schoot. 's Nachts slapen ze dan ook op hun buikje.

6. Miles

Miles Fanatiek lid

22 sep 2013
    1.372
    885
    113
    Vrouw
    Duurde een paar dagen, toen had ze niet meer alleen maar behoefte aan m'n pink. En vooral goed kijken naar de behoefte van je kindje(s) en daarop inspelen: sterke zuigbehoefte? Speen geven, 'doorzetten' en wachten op de zuigreflex. Je merkt vanzelf wanneer ze hem echt niet willen op dat moment. En, pink eruit zodra het kan, als ze slapen kan je pink eruit, dan laten ze los op een gegeven moment, dan ontspannen ze. Mochten ze dan wakker worden, speen proberen, misschien dat ze in hun slaperige toestand op automatische piloot gaan zuigen.

Slapen ze 's nachts wel in hun bedje? En je geeft aan dat ze dan op hun buikje slapen, dat geeft een baby ook meer het gevoel van geborgenheid dan slapen op de rug. En nee, inbakeren lijkt me niet meer geschikt als je dit zo aangeeft. Ik dacht even aan een afbouwdoek, dan zit het om het lijfje maar niet om de armpjes (veilig bij omrollen) en dan voelen ze toch een 'druk' om het lijfje. Maar als je aangeeft dat ze op hun buikje slapen dan gaat dat ook niet op..

Ik blijf even meelezen!

7. raspberry

raspberry Niet meer actief

Buikligging was hier de oplossing: dan had ze veel en veel minder last van opkomende voeding/maagzuur en sliep ze wel in bed, (we legden haar in eerste instantie slapend weg).
    Op haar rug was ze binnen 5 minuten weer wakker, op haar buik sliep ze eerst 3 kwartier en toen ze eenmaal aan buikligging gewend was, (1-2 weken), ging ze ook anderhalf uur en heel soms langer slapen.

8. Belle1984

Belle1984 Actief lid

14 jan 2013
    304
    0
    16
    NULL
    NULL
    Ik lees ook graag mee.. Mijn dochtertje heeft verborgen reflux die onder controle is met omeprazole, maar ze slaapt nog ingebakerd in haar reiswieg. Ik moet cold turkey ermee stoppen omdat ze gisteren een keertje gerold is van buik naar rug en ze is ook heel sterk. Ze moet dus ook in een bedje leren slapen, zonder in te bakeren en ik hoop op briljante tips of succesverhalen. Ik kan alleen maar zeggen: heel veel respect! Ik heb m'n handen al vol aan één baby :$

9. Nyn

Nyn Fanatiek lid

14 jan 2013
    1.008
    0
    0
    NULL
    Arnhem
    @Rozemarijke: ze slapen hier al op de buik. Eerste weken op de zij. Op de rug hebben ze nog helemaal niet gelegen.

Vandaag op verschillende manieren met beiden geprobeerd. Met S lukt het niet. Elke draai of kanteling naar haar bedje toe (wat haast wel moet vanuit stand rechtop naar buiklig) zorgt meteen voor verschuiving van voeding of iets anders waardoor er boeren dwars gaan zitten. En dan wordt er niet geslapen. Weer oppakken en laten boeren en weer weg proberen weg te leggen resulteert in spugen. Speen pakt ze echt niet. Ons leven zou echt zoveel fijner zijn als het hele fenomeen "boeren" niet zou bestaan:p
    V. hebben we na een erg onrustige dag eind vd middag vanuit de draagdoek slapend in dr bedje gelegd. Om vervolgens elke 5 min daarheen te zijn gegaan om een speentje te geven. Na een keertje of 7 was het niet meer nodig. Nu morgen kijken of dit was omdat ze gewoon kapot was vd dag of dat dit een begin is om haar in bedje te krijgen.

Pffff, baby's;)

Als er nog meer tips zijn, graag!:)

10. limili

limili Bekend lid

24 apr 2013
    604
    7
    18
    Wij deden handdoeken om de badrand dan lijt het ebdje meer gesloten en ik legde een hydrifiel of iets anders met mijn geur in haar bedje. Maar snap je zorg wat moeilijk. Hier verborgen reflux en na medicatie (nexium) was ze helemaal geen last meer.

Belle wij hebben het inbakeren langzaam afgebouwd. Hier rolde ze ook ineens een keer en toen eerst 1 armpje em toen nog 1 en zo laten wennen.

11. Miles

Miles Fanatiek lid

22 sep 2013
    1.372
    885
    113
    Vrouw
    Hoe oud is je dochtertje?

12. Miles

Miles Fanatiek lid

22 sep 2013
    1.372
    885
    113
    Vrouw
    Tegen het maagzuur heb je voor S dus medicatie? Wat doe je tegen het opkomen van de voeding dan? Wij hebben hier ook medicatie tegen maagzuur, maar dat neutraliseert het zuur maar gaat het opkomen niet tegen. Daarvoor dikken we de voeding in en hebben we het bedje schuin staan. Wat ik bedoel: wat doen jullie nu tegen het opkomen van de voeding? Dan kunnen we vanuit daar met je meedenken voor een oplossing, want ik denk dat je al behoorlijk geholpen zou zijn als de voeding binnen blijft als ze 'richting' bedje gaat. Stapje voor stapje naar een oplossing toe:D

13. Belle1984

Belle1984 Actief lid

14 jan 2013
    304
    0
    16
    NULL
    NULL
    Vier maanden. Dinsdag is ze 17 weken.

14. Miles

Miles Fanatiek lid

22 sep 2013
    1.372
    885
    113
    Vrouw
    Oh dat verklaard het, was al bang dat ze hier ook ineens zou kunnen gaan omrollen maar dat duurt nog wel even!

Afbouwdoek al bekeken?

15. Nyn

Nyn Fanatiek lid

14 jan 2013
    1.008
    0
    0
    NULL
    Arnhem
    In principe hebben we alle leefregels opgevolgd; Jbpm werkt bij S alleen niet: van reflux gaat ze dan naar verborgen reflux en dat zit haar veel meer dwars. Daar kregen we dus wel een krijsbaby van.
    Bedje staat hier niet schuin, omdat ze op haar buik slaapt. Als iemand nog een tip heeft om ervoor te zorgen dat ze niet naar beneden glijdt als ze op haar buik ligt en het bedje schuin staat, dan hoor ik dat graag, dat wil ik dan nog wel proberen.

Maar S kan ook gewoon 2-3 uur na de voeding spugen of gaan boeren, daar zit dan geen melk meer bij. Het zijn ook gewoon haar lichaamseigen vloeistoffen die omhoog komen of teveel lucht wat naar binnen kan gaan.

Deel Deze Pagina