Draagdoek voor hele kleintjes

Discussie in 'Dysmatuur' gestart door Light, 11 feb 2015.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Mini en Maxi

    Mini en Maxi Actief lid

    22 dec 2014
    155
    0
    0
    NULL
    NULL
    De fysio even om advies gevraagd; zij heeft even goed gekeken naar zijn houding in de babybjorn; gaat goed. Meneertje vindt het ook lekker, oftewel zijligging is toch niet nodig. Ben blij dat ie dysmatuur is, want een half uurtje lopen voel je wel in je schouders ;) ik heb ook zo'n tig meter lange doek liggen, maar dat is fase 2. vindt de babybjorn makkelijk aan en uit doen. En gelukkig had ik nog een jas uit mijn zwangerschapstijd, kon hij mooi "in" de jas.
     
  2. Light

    Light Fanatiek lid

    15 jun 2014
    1.549
    100
    63
  3. MamaChantal

    MamaChantal VIP lid

    14 okt 2010
    16.197
    2.836
    113
    Een ergonomische draagzak is fijner voor hem en jou :)
     
  4. Patrijs1981

    Patrijs1981 Fanatiek lid

    22 dec 2011
    2.011
    1
    36
    Draagdoekconsulent
    Woerden
    toch jammer dat de fysio er dan klaar blijkelijk weinig verstand van heeft :(. een houding in een babybjorn is nooit goed voor een baby. Wel fijn dat je kindje geniet van het gedragen worden. dragen hoort niet zwaar te zijn.
     
  5. Katenhond

    Katenhond Fanatiek lid

    14 aug 2014
    1.394
    174
    63
    Idd jammer dat je fysio de bb goed vindt zitten.

    Draagliefde | WayMadi.nlWayMadi.nl Hier kun je een plaatje vinden van 't verschil van een BB met een ergo SSC.

    Heb je wel eens goed gekeken hoe een kindje in een BB zit?
    Een beetje alsof hij aan 't kruis wordt opgetild?
    En aan 't feit dat het voor jou al zwaar dragen is na een half uur, kun je ook enigszins afmeten dat er betere draagsystemen zijn, zowel voor jou als voor de baby.

    Mijn dreumes van 10 kg kan ik zeker nog een paar uur dragen (in de draagdoek), en dat voel ik echt niet.

    Niettemin, het is jouw kindje en jouw keuze natuurlijk, maar ik zou 't jammer vinden als je stopt met dragen omdat het "te zwaar" werd;)
     
  6. Mini en Maxi

    Mini en Maxi Actief lid

    22 dec 2014
    155
    0
    0
    NULL
    NULL
    #26 Mini en Maxi, 20 feb 2015
    Laatst bewerkt: 20 feb 2015
    Hij zit wel degelijk in kikkerhouding in de bb en voldoet aan de bullits over ergonomisch dragen zoals de link beschrijft. Eens hoor, dat ik geen last zou moeten hebben, op dat vlak gaat er iets mis. Ik heb ook zo'n doek en zo te lezen is men daar wel tevreden over. Zal gaan oefenen met knopen zodat ik zsm daarop kan overstappen.
     
  7. Mini en Maxi

    Mini en Maxi Actief lid

    22 dec 2014
    155
    0
    0
    NULL
    NULL
    @Light; hoe gaat het met je? Ik bedoel, je kletst "gezellig" mee over draagdoeken, maar hoe gaat het met de kleine, hoe zijn de controles? En trek je het zelf nog (een beetje)?
     
  8. Light

    Light Fanatiek lid

    15 jun 2014
    1.549
    100
    63
    Gaat niet zo goed eigenlijk... Heb het zwaar. En gisteren een tegenvaller. Ondanks dat de ctg's, dopplers en vruchtwater goed zijn buigt de groeicurve opeens af. Wordt nu met 33 weken op 1347 gram geschat. We hadden gehoopt dat 'ie goed was doorgegroeid en de 1500 had gehaald.
     
  9. Patrijs1981

    Patrijs1981 Fanatiek lid

    22 dec 2011
    2.011
    1
    36
    Draagdoekconsulent
    Woerden
    Omdat hij nu nog erg klein is zal er waarschijnlijk wel sprake zijn van een knie tot knie ondersteuning, alleen is het rugpand van de bb te hard. Maar echt als jij er tevreden over bent, dan is dat toch fijn! Ga vooral door met dragen. Dat is in ieder geval goed voor je kleintje. :p
     
  10. Mini en Maxi

    Mini en Maxi Actief lid

    22 dec 2014
    155
    0
    0
    NULL
    NULL
    @Light; heftig hoor.heel begrijpelijk dat je het zwaar hebt, tis allemaal niet niks....Jje hebt het al heel ver gered hè. 32 weken is top! Tuurlijk, iedere dag extra is heel fijn!! Dat de groei stagneert is balen (zacht uitgedrukt) maar ik heb hier een mannetje op schoot die de helft van dat gewicht was en een sterk is. Hoop dat jouw kleintje ook zo sterk is, komt vast goed! Sterkte meis!
     
  11. Light

    Light Fanatiek lid

    15 jun 2014
    1.549
    100
    63
    Dankjewel, ik heb heel erg behoefte aan succesverhalen. Over een week alweer 34 weken. Hopelijk blijven de controles goed, dan kan die kleine in mijn buik blijven. Dat is voor de rijping vooralsnog beter.
    Ik kijk nu al uit naar het moment dat ons frupke gezond en sterk genoeg is om gedragen te worden. Wat een zwangerschap dit...eerst die dreigende vroeggeboorte met 21 weken en nu deze zorgen erbij al vanaf week 24...pfff.
     
  12. Mini en Maxi

    Mini en Maxi Actief lid

    22 dec 2014
    155
    0
    0
    NULL
    NULL
    Pfff, dreigende vroeggeboorte bij 21 al.. Wat een stress... Maar je doet dus super je best, als je volgende week AL 34 weken bent. Wow!! en je frupke doet het dus ook goed, is dus ook hartstikke sterk als hij/zij het zo goed doet bij jou! Je weet wat ze zeggen hè: kindjes die in de buik al hebben gestreden, doen het daarbuiten ook hartstikke goed vaak, omdat ze "weten" wat strijden is en dus veel kracht hebben.
     
  13. Light

    Light Fanatiek lid

    15 jun 2014
    1.549
    100
    63
    Dankjewel, super lief. Dit zei de dokter ook al over kleine kindjes. Gelukkig zijn we qua rijping al ontzettend ver gekomen, met een beetje hulp van de noodcerclage ;)
     
  14. Mini en Maxi

    Mini en Maxi Actief lid

    22 dec 2014
    155
    0
    0
    NULL
    NULL
    Sorry meelezers voor dit off topic gesprek. Als we ergens anders verder moeten kletsen, hoor ik wel.;)

    Moest ff googlen wat een noodcerclage was, das ook niet niks? Fijn dat het zo goed helpt!
     
  15. Light

    Light Fanatiek lid

    15 jun 2014
    1.549
    100
    63
    #35 Light, 22 feb 2015
    Laatst bewerkt: 22 feb 2015
    pb! ;)
     
  16. Mini en Maxi

    Mini en Maxi Actief lid

    22 dec 2014
    155
    0
    0
    NULL
    NULL
    Duh!:$
     
  17. Light

    Light Fanatiek lid

    15 jun 2014
    1.549
    100
    63
    ?

    Heb je een privébericht gestuurd.
     
  18. Mini en Maxi

    Mini en Maxi Actief lid

    22 dec 2014
    155
    0
    0
    NULL
    NULL
    #38 Mini en Maxi, 22 feb 2015
    Laatst bewerkt: 22 feb 2015
    Ik zie het. Bedoelde met "duh" dat ik er zelf niet aan dacht om een pb te sturen... 'Dat was een beetje dom" ;)
     
  19. Light

    Light Fanatiek lid

    15 jun 2014
    1.549
    100
    63
    Hahahaha :)
     
  20. Miepiemoos

    Miepiemoos Bekend lid

    13 mei 2013
    970
    157
    43
    Hoi light!

    Hier nog een succesverhaaltje! Mijn kindje liep met 20 weken al een aantal weken achter in groei. Ook opgenomen geweest met dreigende vroeggeboorte met 28 weken...ze zeiden toen we gaan haar met 30 weken halen omdat ze zo klein is....uiteindelijk na meerdere opnames en thuismonitoring blijven zitten tot 36+4 (flow's bleven goed) en ze was 1600 gram. Ben zo blij dat ze haar niet gehaald hebben!!
    Nu een dametje van 5 maanden, perfect afgeleverd en kerngezond!

    Sorry voor het off-topic berichtje.
     

Deel Deze Pagina