wanneer zijkant ledikant eraf?

Discussion in 'Baby en dreumes' started by Tord, Oct 23, 2010.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. Tord

Tord VIP lid

Oct 26, 2009
    7,304
    299
    83
    Hoi allemaal, we hebben een ledikant waar je 1 zijkant af kan halen, zodat het kind zelf in en uit bed kan gaan.
    Vanaf wanneer halen jullie die zijkant eraf? Als het kind loopt, of bij een bepaalde leeftijd, of nog iets anders?

bedankt voor de reacties!

2. Sweetlakecity

Sweetlakecity Niet meer actief

ik zat ook al te denken wanneer gaan die spijlen eruit.
    Sommige gaan bij 2 jaar over naar een peuterbed. Nu hoeft dat hier niet want er is geen brusje in aantocht. hihi

3. Jubbos

Jubbos Niet meer actief

Ik vroeg het me ook af, maar kan het bij elk ledikantje? De onze is van de babydump

4. jara

jara Bekend lid

Sep 4, 2006
    878
    4
    18
    Mijn oudste heeft tot haar derde in een ledikantje gelegen. Pas toen ze zindelijk werd, is ze naar een gewoon bed gegaan, anders kon ze niet op het potje als ze nodig moest ;) Ze lag er nog heerlijk in en sliep heel goed, ik zag geen reden om haar eerder in een ander bed te doen. Bovendien vond ik het wel fijn dat ze er niet zelf uit kon klimmen (althans: dat kon ze wel, maar dat deed ze niet ;))

5. Macdee

Macdee Bekend lid

Mar 23, 2008
    755
    1
    0
    Onze zoon ligt sinds een week in een peuterbed. Hij is nu 20 maanden. En we doen dit zo vroeg omdat nummer 2 in aantocht is. Anders zou ik hem zeker tot 2,5 jaar in zijn (dichte) ledikant laten liggen.
    Het is alleen maar makkelijker als ze zelf niet uit bed kunnen komen.

6. joyce1838

joyce1838 Fanatiek lid

Nov 6, 2008
    1,922
    1
    36
    mkd groepsleidster
    hier is ze 2,5 en ligt nog steeds in een soort van ledikant(ouderwetse). Ze kan er niet zelf uit, zodra ze ook klaar is om `s nachts zindelijk te worden, gaat de zijkant naar beneden.
    Waarom al die vrijheid geven, als ze nog zo klein zijn? Lijkt me juist dat die spijlen een groot gevoel van veiligheid geven.

Share This Page