Hier hebben we een Tula free to grow. Hebben er met name het eerste jaar onwijs veel gebruik van gemaakt. Zo makkelijk in gebruik even naar de winkel maar ook om lekker lange stukken mee te wandelen. Heb later nog een little frog draagdoek aangeschaft. Die hoop ik nu met deze baby ook wat meer te gebruiken.
Ook ik ben hier nog onbekend mee in de praktijk, we verwachten onze eerste. ❤Omdat we graag vooral willen gaan dragen, binnenshuis en buitenshuis, en het zonder kinderwagen willen gaan proberen, heb ik van alles er één in huis gehaald. Bijna alles via marktplaats of fb groep. We hebben gekozen voor: Draagzak met stevige heupband en stevige schouderbanden voor mijn vriend en mij samen: merk little frog, verstelbaar voor kleine naar grotere baby. (zie evt het handige filmpje op website van Von va voom) Draagdoek geweven stof van Yaro Draagdoek rekbaar (gekregen) Ringsling geweven stof, merk weet ik niet, een mooie voor het mooi. Ringsling lichtgewicht van mesh stof, sluit met een gesp, genaamd Minimonkey, kun je ook mee onder de douche samen of buiten leuk met water bezig, droogt snel. Maar leek me ook handig voor binnenshuis. Wat ik niet handig vind, verkoop ik weer. Ik vond nog een heel verhelderend filmpje over de meest gemaakte fouten met dragen in een ringsling, waardoor je spierpijn kunt krijgen. Zal hem even opzoeken. Dit is hem!
Zo jij bent goed voorbereid! Allemaal prima keuzes trouwens (zeg ik als draagconsulent). Veel draagplezier alvast.
Ah, wat leuk om te horen zeg! Misschien heb ik nu wel een beetje teveel tegelijk, haha. Je moet ook even wennen en dingen langer uitproberen misschien? Of valt dat mee?
Het is sowieso persoonlijk. Zelf vind ik het voordeel van de draagzak dat het ''hop, klikken en gaan'' is. Maar een doek heeft weer als voordeel dat het altijd goed gevormd is naar de rug van je kindje (mits goed aangespannen natuurlijk). Een draagzak heeft vaak ook wel een opbergvakje voor geld/sleutels. Een draagdoek heeft dat sowieso niet. Een draagdoek kun je weer laten customizen. Het loont sowieso de moeite om advies in te winnen en te lenen via een draaguitleen (je kunt googlen waar er 1 in de buurt zit) voordat je er 1 koopt. Daarnaast is het misschien een idee om voor een halfbuckle te gaan als je zowel een draagdoek als draagzak eigenlijk net niks vindt (een halfbuckle knoop je deels en klik je deels vast). De enige die ik echt iedereen aan kan raden is de Marsupi! Die is gewoon niet te vergelijken met welke andere dan ook en super makkelijk in gebruik voor iedereen. Jammer genoeg kun je je kindje daarin maar t/m maat 68 dragen (als ik het goed onthouden heb). Als het langer had gekund had ik dat zeker gedaan O en ik ben het er wel mee eens dat die hele kleintjes veel beter zitten in een draagdoek dan in een draagzak (ondanks de claims), maar omdat de Marsupi wel goed te vormen is naar het lichaam is dit mijn persoonlijke enige uitzondering op de regel
Ik heb absoluut geen verstand van merknamen e.d maar ik vond zo'n rekbare doek fijn. Mijn man was meer van de draagzakken. Maar dat is erg persoonlijk. En nog een niet onbelangrijke tip: ik zou liever in draagzakken-/doeken investeren ná de bevalling. Hoewel de jongste het heerlijk vond, moest de oudste er absoluut niets van weten. Beetje vervelend dan als je er dan kapitalen aan hebt uitgegeven en ze willen er niet in...
Hoi, Ik denk dat die mening voor iedereen anders is wat ze het fijnst vinden. Ik ben zelf een enorme fan van beide. Ik heb meerdere geweven draagdoeken en ringswings van artipoppe en vind ze heeeeerlijk! Tevens heb ik ook een aantal draagzakken van artipoppe en die kan je vanaf Newborn ook al gebruiken. op hun websites staan ook tutorials hoe je moet knopen en hoe je je kindje in de draagzak moet doen. Het is beide echt super fijn! en de kwaliteit van de artipoppe doeken en carriers is echt fenomenaal!!!!
Ik heb bij jongste zoon een rekbare draagdoek gehad van ByKay. Na een paar maanden werd hij daar te zwaar voor en heb ik geweven doeken via MP/FB gekocht (Little Frog,Yaro)Daar heb ik hem heel lang in gedragen. Ik heb ook een MeiTai gehad. Die vond ik het makkelijkste als ik even snel wegging. Daar kon ik ook mee rugdragen wat in mij eentje lukte. (met de doek ook wel, alleen de rucksack)
Wij hebben een mei tai, voor ons ideaal. De gemakken (vinden wij) van zowel draagdoek als draagzak. Een gesp rond je middel en de bovenkant knopen. Ik ben echt een leek met knopen
Ik heb een draagzak gekregen. De tula free to grow en heb m echt heel veel gebruikt vanaf de geboorte. Nog steeds gebruik ik ‘m regelmatig. Bij mijn zoon de bykay draagdoek gebruikt maar dat vond ik helemaal niks met dat geknoopt.
Ik vind een geweven draagdoek echt het fijnste dragen! Zowel in het begin en erna. Is even wennen, maar je kan er zoveel mee variëren en veel sneller rugdragen. Man draagt liever met de tula, maar pas als ze wat ouder zijn. Zelf vind ik een draagzak helemaal niks, al verschillende geprobeerd. Wil je toch een draagzak? Wacht tot baby er is en ga passen!
Ik denk dat het heel verschillend is per persoon wat je fijn vind. Ik persoonlijk vind een draagdoek (geweven) veel fijner dragen dan een draagzak. Alleen heeft een zak weer het voordeel dat het makkelijker is in gebruik. Qua draagzak kan ik je de tula free to grow aanraden.