Draagdoek/zak en maatje meer?

Discussie in 'De babyuitzet' gestart door Dithje1982, 12 sep 2011.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Dithje1982

Dithje1982 Actief lid

16 jan 2008
    310
    0
    0
    Emmen
    Hallo,

ik ben opzoek naar een draagdoek of zak die ik kan gebruiken ondanks mijn maatje meer.
    Wie heeft er een goede tip?

2. Violetriot

Violetriot Fanatiek lid

25 apr 2010
    2.998
    0
    0
    woonbegeleider
    Gelderland
    Hoi.

Gefeliciteerd met de geboorte van Mats, wat een leuke naam. En super dat je wil dragen.

Ik heb maat 48/50 en draag met een maat 6 draagdoek, maar met een maat 7 zou iets ruimer en makkelijker zijn.

Een mei-tai (meesten pas geschikt vanaf 6 maanden) is vaak op bestelling te laten maken, dus eventueel met langere banden.

En ik draag met de beco butterfly ergonomische draagzak, en dat gaat ook makkelijk.
    Sommige draagzakken hebben wel verschillende maten, dan moet je ff kijken welke geschikt is.

3. jessi

jessi Fanatiek lid

15 mrt 2011
    2.304
    13
    38
    Vrouw
    thuis mama
    Tiel
    Hoi hoi

Ik heb er 1 van safety 1st en ik kan hem zelfs nu met mijn dikkebuik om dus hij zal zeker passen als ik bevallen ben.

Liefs Jessica

4. Yolanthe

Yolanthe VIP lid

mooie datum 18 augustus ;)

Ik heb een tricot slen en die was super groot, lijkt me dat jij die ook wel aan zou kunnen.

5. RosaLynn

RosaLynn Fanatiek lid

5 mrt 2011
    1.791
    0
    36
    Ik heb hier nog een draagdoek geweven liggen die mij nu te groot is kleur creme grijs van didymos vond het een geweldig ding maar Ben nu ruin 30 kilo afgevallen dus is helaas te grout voor de 2e nu :(

6. smartie1980

smartie1980 Niet meer actief

Hoi, ik heb maat 48/50. Hier hebben we in het begin de lodger shelter gebruikt, maar vond hem niet erg ergonomisch. Mijn dochter vondt het heel fijn en werd er stil van.
    Later de buikdrager van baby bjorn gekocht. Deze is fijn!! Echt helemaal aan te passen en iedere maat. Mijn man is lang en dun, ik ben dik, maar beiden kunnen hem helemaal goed aan.
    Maar misschien zocht je deze niet omdat het geen zak / doek is, maar een drager....

7. Violetriot

Violetriot Fanatiek lid

25 apr 2010
    2.998
    0
    0
    woonbegeleider
    Gelderland
    Helaas is een babybjorn niet de beste keus voor de heupjes van je kind. Ondanks wat op de verpakking staat zijn ze niet ergonomisch. het kindje hangt echt op het kruis en voor de heupen is het niet fantastisch.

Er is een hele wereld aan ergonomische dragers, die even duur zijn, maar wel een stuk beter voor je kleine en tevens ook een stuk mooier ;)

Merken zijn bijvoorbeeld bondolino,ergo en beco

Hier kan je draagzakken en doeken lenen:
    Doekenbieb: leen een draagdoek | Babybij

8. Gentle

Gentle VIP lid

10 okt 2007
    6.979
    1
    36
    Overijssel
    Kijk eens op de website van Hoppediz.de daar hebben ze lengtes voor verschillende kledingmaten. Ik heb geloof ik een doek van 4.60 meter ofzo, maar die is voor kledingmaat 40 ruim zat.

9. Gentle

Gentle VIP lid

10 okt 2007
    6.979
    1
    36
    Overijssel
    Oja, een babybjorn drager oid zou ik echt niet doen. Is echt niet goed voor de heupjes, en er zijn genoeg alternatieven!

10. mickey80

mickey80 Actief lid

24 aug 2008
    359
    1
    18
    Ik heb de bondolino. Ben daar erg tevreden over!

11. Ster27

Ster27 Fanatiek lid

14 jan 2010
    2.905
    254
    83
    Ben zelf ook best stevig en heb een Manduca (ook een ssc). Vind hem erg fijn en comfortabel, echt een aanrader.

Deel Deze Pagina