Welk type Maxicosi heb ik?

Discussie in 'De babyuitzet' gestart door Kabouter Klus, 11 sep 2011.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Kabouter Klus

Kabouter Klus Fanatiek lid

6 nov 2006
    2.657
    0
    0
    Noord-Brabant
    We hebben onze Maxicosi viavia, maar geen idee welk type/model het is, ik kan dat nergens zo gauw terugvinden...
    Wil toch graag weten welke het is, en of 'ie misschien past bij de easybase ofzo. Kun je ergens op de stoel een typenummer o.i.d. terugvinden? Zal later even een foto plaatsen, misschien dat de kenners het kunnen zeggen?

2. torrach le

torrach le Fanatiek lid

30 okt 2008
    4.435
    1
    0
    wij hebben een maxi cosi city sps en ik wilde ook graag een easy base maar helaas dit kreeg ik van de babydump als antwoord:

Die past niet op de easybase. Daar passen allen de cabriofix en pebble op.

3. judithvdc

judithvdc Bekend lid

1 dec 2010
    836
    0
    0
    Gelderland
    Als je een foto plaatst dan kan ik het je waarschijnlijk wel vertellen.

4. jewe

jewe VIP lid

16 feb 2009
    9.544
    0
    0
    verkoopster baby artikelen
    noord brabant
    Als je een foto hebt dan kan ik het je zo vertellen.

Als de stoel op een easybase moet, dan moeten er aan de onderkant van de maxi cosi in elk geval 2 ijzeren zilveren stangen van links naar rechts lopen. Deze stangen zijn nodig om hem in de base vast te klikken.

5. jongmama

jongmama Fanatiek lid

1 jun 2008
    1.476
    0
    36
    handig zonder foto :p

6. Yolanthe

Yolanthe VIP lid

Volgens mij was het handiger geweest om meteen een foto in het bericht te plaatsen. Er zulllen zo nml weinig echte antwoorden komen :D.

7. boerderijmama

boerderijmama Bekend lid

6 jun 2011
    926
    46
    28
    NULL
    België
    als je naar de voorzijde kijkt; zie je een zilveren stang onderaan > dan past het op de easybase/isofix base

geen zilveren stang = m/c citi, past niet op enig welke basis.

8. jewe

jewe VIP lid

16 feb 2009
    9.544
    0
    0
    noord brabant
    Zonder stang kan het ook nog de Mc Cabrio zijn. De voorganger van de fix.

9. Kabouter Klus

6 nov 2006
    2.657
    0
    0
    Noord-Brabant
    Dat snap ik wel, maar als ik geen werkende camera voor handen heb, wordt dat lastig.
    Dacht dat er misschien ergens een productcode ofzo op de maxicosi staat, waaruit ik meer kan afleiden...;)

10. renaatje86

renaatje86 Bekend lid

4 feb 2011
    597
    22
    18
    Ik ben kapster
    in het mooie drenthe
    Ik heb mijn eigen maxi cosi van marktplaats en wist ook nite welke het was, heb toen op google maxi cosi ingetypt, zo kwam ik op de site terecht en daar ontdekte ik dat ik de cabrio fix heb! Erg handig ik kon namelijk gelijk de gebruiksaanwijzing downloaden want die zat er niet bij!

11. judithvdc

judithvdc Bekend lid

1 dec 2010
    836
    0
    0
    Gelderland
    Heeft die van jou 2 metalen stangen aan de onderkant?

12. Yolanthe

Yolanthe VIP lid

Snap ik, maar het enige dat je volgens mij van de code af kunt lezen is of het nog een veiligstoeltje is of niet. ECE R44/03 en ECE R44/04 zijn goed, eerdere nummers niet.

13. Damay77

Damay77 VIP lid

18 apr 2010
    13.743
    7.507
    113
    Vrouw
    En staat er ook ergens maxi cosi op? veel mensen noemen zo'n autostoeltje namelijk een maxi cosi, zelfs als het van een ander merk is.

een maxi cosi die op een easy base kan heeft inderdaad 2 stangen aan de onderkant. zo niet dan is het al een ouder model en waarschijnlijk de cabrio. je kan ook maxi cosi even een mail sturen met de vraag welk type autostoeltje je hebt.

hier verkocht iemand in de buurt ook z'n "maxi cosi". het was alleen geen maxi cosi maar een autostoel van een ander, onbekent merk.

beetje offtopic: wat veel mensen niet weten is dat dat autostoeltje helemaal geen maxi cosi heet/ "is" . maxi cosi is ook geen ding maar eena algemeen merk van autostoeltjes en wandelwagens. veel mensen noemen het baby-autostoeltje uit gemak een maxi cosi terwijl het eigenlijk gewoon een autostoeltje is VAN maxi cosi van het type cabrio, cabrio-fix, pebble enz.

maar goed, beetje offtopic.:)

14. Kabouter Klus

6 nov 2006
    2.657
    0
    0
    Noord-Brabant
    Tis inderdaad wel een Maxi Cosi-Maxi Cosi, ja, dat staat er op. Kan morgen hopelijk een foto plaatsen...

15. jewe

jewe VIP lid

16 feb 2009
    9.544
    0
    0
    noord brabant
    Haha idd heel veel mensen weten dat niet. Als ik in de winkel uitleg geef over kinderwagens en ik zeg dat de groep 1 autostoel erop kan weten ze vaak ook niet waar ik het over heb als ik dan zeg autostoel van maxi cosi dan zie je meestal meteen een lichtje gaan branden. Is idd gewoon een merk als coca cola, spa enz.
    Is wel heel knappe marketing van Maxi cosi ;)

16. Viooltje

Viooltje Actief lid

17 mei 2011
    479
    0
    0
    NULL
    NULL
    Welke kleur tekst heeft het woord Maxi Cosi dat er op staat?

Deel Deze Pagina