Whaaa die keuzes! HopTye, Manduca of Storchenwiege?

Discussie in 'De babyuitzet' gestart door Kwabbernoot, 13 jul 2012.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Kwabbernoot

Kwabbernoot Fanatiek lid

18 apr 2010
    3.248
    2
    0
    n.v.t.
    #1 Kwabbernoot, 13 jul 2012
    Laatst bewerkt: 13 jul 2012
    Poehpoeh! Wil ons kleine meisje straks graag gaan dragen. Op bezoek bij mensen, als ik mijn handen vrij moet hebben met de kleine man, even naar de supermarkt. Wel regelmatig dus! Wil graag wel het gemak hebben dat ik hem zo omdoe, liever geen doek (al zal ik hier vast ook heel handig in kunnen worden). Dit omdat het mij veel "gedoe" lijkt én omdat het zo veel stof is. Ik was er al helemaal uit, de manduca, nu kreeg ik de site babybij aangeraden en nu weet ik t niet meer.

Ik kan niet kiezen uit deze: HopTye, Manduca of Storchenwiege. Wat zijn nu de verschillen precies!? Prijs maakt niet uit dus buiten het prijsverschil om.

2. juf85

juf85 Niet meer actief

Ik ken alleen de manduca, bevalt goed.

3. mie

mie Fanatiek lid

17 jan 2011
    1.680
    7
    38
    Ik ken alleen de hoptye en daar ben ik heel enthousiast over! handig dat je hem nog lang kan gebruiken, zowel op buik als rug kan gebruiken, ik voel helemaal geen pijn zelfs na een aantal uur dragen, mijn baby slaapt er makkelijk in en het is makkelijk aan en uit te doen. Dit is mijn ervaring er mee maar nogmaals ik ken alleen dit, een tricotslen en een BB backpack.

4. Suusjeuh

Suusjeuh VIP lid

4 jul 2010
    13.212
    13
    38
    Verpleegkundige/gastouder
    * Manduca heeft klik om je middel en klik schouderbanden. (Als een rugzak ) Heeft een speciaal inzetstukje voor pasgeboren kindjes om met de beentjes in de drager te dragen. Staat er wel om bekend dat er rond de 4 maanden een lastige periode is dat de babyinsert te klein is en de gewone stand soms nog te groot. Ben benieuwd hoe wij dit gaan ervaren straks.
    * Storchenwiege heeft klik om je middel en knoopbanden over je schouders. Zitje is smal te maken om klein kindje met beentjes er buiten te dragen. Heb geen ervaring met deze drager maar staat wel goed bekend.
    * Hop tye heeft knoop heupband en knoop schouderbanden. Zitje zelfde als storchewiege zo te lezen dus beentjes uit de doek. Ook geen ervaring mee, maar is een "gewone" mei tai en geen soft structured carrier.

Ik zou ook niet kunnen kiezen... Alhoewel, ik heb de manduca. Voor rugdragen van onze dreumes is die perfect, maar voor buikdragen vind ik de schouderbanden zelf niet fijn. Je kan ze wel kruisen op je rug maar da's best lastig. Uitgaande daarvan zou ik dus een storchewiege kiezen, die lijkt me bijna hetzelfde als de bondolino en die vond ik de eerste maanden ideaal voor buik en rug dragen.

5. Andrea85

Andrea85 Fanatiek lid

18 mrt 2011
    4.859
    1
    0
    Mijn ervaring met de hoptye is ook erg goed, vind het een hele fijne manier van dragen. Maar het is wel een doek die je moet knopen, dus als je echt geen lange stukken stof wil hebben, is hij misschien minder geschikt. Met enig oefening is het knopen echt zo gebeurd, dus misschien blijkt het toch geen issue voor je...

6. collo003

collo003 VIP lid

12 feb 2009
    7.802
    1
    0
    Oeteldonk
    Ga ze gewoon allemaal lenen bij Babybij... Koste je een kleine investering van verzendkosten of als je in de buurt woont loop binnen op een inloopochtend. Kwam er pas met de tweede achter dat die dames beide hier in de wijk wonen. Heb verschillende dragers kunnen proberen en voor mij was de Bondolino absoluut een topper. Jammer genoeg wilde mijn jongste juist niet in een doek of drager....

7. Saz667

Saz667 Fanatiek lid

24 nov 2008
    4.841
    177
    63
    Een hoptye is erg fijn, maar daarbij heb je nog wel lange uiteinden die je moet knopen (knopen is geen probleem, maar als je buiten staat en het is nat, is het niet zo handig). Ik heb deze trouwens pas gebruikt vanaf een maand of 3, weet dus niet hoe een pasgeboren baby er in zit.

8. miis

miis VIP lid

8 mei 2012
    5.229
    1
    0
    ik heb de storchenwiege
    ben er echt verliefd op, het zitje kun je zo mooi om je indje passend maken, echt zo handig...
    en vind het juist fijn dat die klik om je middel, die blijft gewoon echt goed zitten, lekker strak...ook als je kindje groter en zwaarder wordt.

ik heb het binnen 20 sec om ofzo. Ik gebruik het om trappen op en af te gaan in combi met een peuter. En als ik met buggy of auto boodschappen doe, ook de eerste 3 weekjes wanneer baby onrustig was of mamahonger lekker in de zak ( aangezien het vanaf geboorte mag) tijdens huishoudelijke taken.

Mn zoontje gaat er altijd direct in slapen, hielp super bij krampjes.
    Ook mn oudste vond het super leuk en gezellig op mn rug!

9. Kwabbernoot

Kwabbernoot Fanatiek lid

18 apr 2010
    3.248
    2
    0
    n.v.t.
    Ohh wat fijn al die reacties!

Dan denk ik dat de hoptye afvalt. Ik ben best mini en dit soort dingen houden bij mij altijd enorme stukken over, dan sleept die lap dus half over de grond óf ik moet hem een keer extra omwikkelen waardoor ik met hele lappen om mijn middel zit.

Dan gaat het dus tussen de manduca en de storchenwiege. Welke is dan makkelijker als mijn man hem ook wil gebruiken? Die zal hem niet vaak gebruiken maar zo af en toe denk ik wel, helemaal als hij ziet dat het makkelijk draagt/ ons meisje het fijn vindt.

10. miis

miis VIP lid

8 mei 2012
    5.229
    1
    0
    Denk dat t btj afhangt van wat je mooier vindt. Want als j man maar heel af en toe zal dragen is die paar seconden gesp verstellen ook het probleem niet denk ik!

Ikzelf bn nog geen 1,60m en heb gewoon knoop op m'n rug met wel gewoon 2 lange staarten maar denk iets van 30 cm ofzo dus niet vreselijk lang hb er ook geen last van

Persoonlijk vind ik het fijn zelf te knopen, zodat j het echt overal goed kan aanspannen, had ooit Ern baby Björn te leen ( natuurlijk geen vergelijking!) maar ik weet niet omdat t allemaal gespen zijn vond ik t toch anders dan dit, in elk geval minder passend ofzo

11. Suusjeuh

Suusjeuh VIP lid

4 jul 2010
    13.212
    13
    38
    Verpleegkundige/gastouder
    Mijn man vond de bondolino ( met klittenband heupband en knoop schouderbanden ) prima te gebruiken en deed dat ook wel als hij alleen thuis was. De manduca, die rugzakbanden heeft een gespje op je schouderbladen en hij krijgt dat zelf nooit voor elkaar, is een handigheidje. Voor je man zou ik dus zeggen dat hij ws prima met de storchewiege uit de voeten zou moeten kunnen.

12. Saz667

Saz667 Fanatiek lid

24 nov 2008
    4.841
    177
    63

Tja, ik houd niet zulke enorme lappen stof over, ligt er aan hoe je een hoptye knoopt. Als je tibetaans afknoopt houd je vrijwel niks over hoor. Alleen met op je buik/rug doen heb je dus wel best lange stukken, maar die gaan sowieso grotendeels om je lichaam heen. Geloof dat de schouderbanden een 2-2,5 meter zijn. In totaal net zo lang als een gewone draagdoek dus (ik heb doeken van 5,4m).

13. Kwabbernoot

Kwabbernoot Fanatiek lid

18 apr 2010
    3.248
    2
    0
    n.v.t.
    Wat is dat, tibetaans afknopen?

Ik zie dat de storchenwiege trouwens net zo knoopt als de hoptye dus dat is dan hetzelfde mocht daar echt een flinke lap over zijn. Ik heb al een foto van een vriendin van de manduca, iemand misschien foto van de storchenwiege en/of hoptye met babytje erin???

14. miis

miis VIP lid

8 mei 2012
    5.229
    1
    0
    Kwabber ik wil er wel 1 maken .. Dus foto van d achterkant? En dan de beentjes erin?

Tibetaans afknopen doe j als je rugdraagt, draagt super fijn extra stevig en mooi vind ik

VerSchil met lappen is dat j bij de SW een gesp om j middel hebt dus maar 1 knoop van de lange banden ( en did knoop j in t midden vsn j rug) maar nogmaals zoveel stof is t niet, ook omdat de banden smal zijn dus niet zoals bij een normale doek, dan zijn ze ook nog Es' heel breed

15. Kwabbernoot

Kwabbernoot Fanatiek lid

18 apr 2010
    3.248
    2
    0
    n.v.t.
    Ah oke. Ja wil heel graag een foto zien! Fijn dat je die wil maken! Mag ook evt naar mijn mail als je hem liever niet hier neer zet?

16. miis

miis VIP lid

8 mei 2012
    5.229
    1
    0
    Kwabber ja Isgoed pb die even als j wilt, ik ga morgen m'n best doen !

17. misa

misa Niet meer actief

Ik heb een beetje hetzelfde dilemma (gehad).

Ik ga denk ik voor een storchenwiege. Ik had een beco butterfly maar vind het verstellen voor mijn man en mij en voor beide kids erg lastig om steeds te doen. Dus verkocht....
    Nu heb ik een manduca van een vriendin te leen. Geweldig op de rug voor mijn zoontje van 20 maanden! Echt 3x niets voor mijn dochtertje van 10 weken. Het verkleiningssetje werkt niet meer aangezien ze zich steeds afzet in de zak (beentjes zitten erin). En beentjes eruit kan echt nog niet want de zit is veel te breed voor zo'n kleintje.

De bondolino heb ik ook over gedacht, maar de storch kan je het rugpand verlengen/verkleinen en de bondo niet. En ik lees vaak dat de bondo wat breed is voor smalle mensen.

Dus de storchenwiege lijkt me super!

18. miis

miis VIP lid

8 mei 2012
    5.229
    1
    0
    Misa ja want de storch kan dus heel smal tussen d beentjes ! Ik zou t je zo uit laten proberen als j dichtbij woonde!

Kwabbernoot hb j m'n mail ooit nog ontvangen??

19. babyproject

babyproject Niet meer actief

Ik vind het belangrijk dat je het stuk tussen de beentjes kan aanpassen aan je kindje. Als ik niet verliefd was geworden op een emeibaby draagzak was ik daarom gegaan voor de Storchenwiege.

Ik heb zelf de Bondolino uitgeprobeerd, maar deze was te breed voor mij. Daarnaast vond ik de schouderbanden nog steeds erg lang en onhandig. Gaan alsnog op de grond vallen bij het omdoen en afdoen als je niet oppast. En dat lijkt me ook zo bij de Storchenwiege. Die zijn ook al zo lang. Ik had laatst m'n meisje in de emeibaby en ik klik het bandje los tussen mijn schouders en ik kan zo de schouderbanden af doen en laten hangen zonder bang te zijn dat ze vies worden en gewoon met 2 handen mijn baby vastpakken. Ik vond dat superfijn!

20. miis

miis VIP lid

8 mei 2012
    5.229
    1
    0
    Ja j krijgt j handigheid er in om z niet op d grond te laten maar t valt heel erg mee.. Ik bn ook maar 1.60 masr ieder die langer is heeft t veel minder
    Aks k voor draag en achter afknoop is d band nog maar centimeter of 30

Deel Deze Pagina