Denken jullie dat we zo'n Ikea-kast (link hieronder) als commode kunnen gebruiken (wij willen dan middenbruin)? http://www.ikea.com/nl/nl/catalog/products/70053924 De hoogte is goed, denk ik, 100 cm. (zelf zijn we 1.80 meter lang) De diepte had wel wat dieper gemogen, 48 cm.
Die lijkt me veel te smal, maar je kan het beste even naar Ikea gaan met een aankleedkussen en passen
Dat kan perfect hoor. Wij hebben de Hemnes, die is 97 cm hoog en 51 cm diep. Ik vind het perfecte afmetingen en die 3 cm in diepte zal je niet missen lijkt me.
Je kunt ook eens navragen of er zo'n commode-opzetstuk bij kan. Ik weet dat ze oa bij de Hemmes en de Leskvik (oid) van die speciale commode-opzetten hebben, zodat je dus meer ruimte hebt op de kast.
Oh, ik wist niet dat dat bestond, Hopmarjanneke. Ik ga Ikea meteen even mailen. Fijn dat het bij jou goed bevalt, Snoopy1979. Ik vind de gewone babykamers absurd duur en die Ikea-kasten zijn volgens mij even stevig en ook mooi.
dan kun je inderdaad beter voor de hemnes gaan de malmo is echt te smal en te laag hoor. wij hebben een ander systeem van de Ikea. waardoor je precies de ruimte creeert die je wilt weet ff niet hoe die serie heet. maar kijk maar ff in mijn album
Nou, te laag toch niet met z'n 100 cm.? Het aankleedkussen past er op, maar ik weet dus niet of het een prettige commode is. Al die andere series vinden we niet mooi genoeg, het is of de MALM of toch een 'echte' commode.
De breedte is maar 80 cm, dat is misschien wel wat weinig... Eva is nu ongeveer 75 cm, maar voorlopig hebben we de commode nog wel nodig om op te verschonen enzo. Met ruim een jaar zijn de meeste kindjes zo'n 80 cm, dus hoe ga je dat dan doen? Als ze dan trappelen komen ze op de rand van de commode en dat doet pijn... Maar de hoogte en diepte is dus geen probleem .
Ik heb die kast ook en denk niet dat er een commode opstuk op kan. Kan wel even voor je kijken of het aankleedkussen er goed op past als je dat wil?
haha vind het toch wel grappig dat wij blijkbaar super veel hetzelfde hebben. Zelfde kinderstoel, zelfde commode Maar ik heb dus ook de Hemnes en dat gaat prima. Is wel fijn zo'n grote laden.
Een standaard aankleedkussen zal wel goed passen, op de Hemnes past ie ook goed, heb daar zeker wel 3 cm over in de diepte.
Ja, als je dat wilt doen, heel graag. Het zou moeten passen als ik de maten van een aankleedkussen zie...
Hmm, ik denk toch dat 'ie te smal is. Het aankleedkussen zou er misschien wel oppassen, maar Milan past nu al bijna niet meer op z'n aankleedkussen (en hij is nu bijna 6 maanden). Dan ligt je kindje dus "half" van de commode af, lijkt me niet echt prettig eerlijk gezegd. Bovendien houd je dan weinig (of helemaal geen) ruimte over om wat spulletjes, zoals billendoekjes, neer te zetten.
aankleedkussen is 75 bij 53, hou je 2,5 cm aan beide kanten over. Ik zou het wat smal vinden... en is een meter ook niet veel te hoog? Mijne is 84 cm hoog en precies goed, ben zelf 1.77m, jouwe is dan ruim 20 cm hoger, scheelt best wat http://www.kwantum.nl/NL/Catalog/Catego ... ten&page=2 hier hebben ze ook commodes
Nou ik heb gemeten. Ik heb zelf het aankleedkussen van de Hema. Ik heb hem erop gelegd. In de diepte houd je dan 4 cm over en in de breedte 12 cm. Hoogte is goed te doen trouwens.
Ik heb net gekeken, op onze Hemnes houden we 4 cm kast over als het aankleedkussen (Hema) erop ligt. Dus bij de Malm heb je dan nog 1 cm over, is prima. Wat betreft spulletjes neerzetten, wij hebben er niets op staan omdat Eva dat telkens wil pakken. Wij hebben naast de commode een krukje waar de billendoekjes liggen. Lotte, inderdaad grappig! Wij hebben wel de smalle Hemnes, dus met 3 laden. Echt een fijne commode!
Ontzettend bedankt, Mason, heel fijn dat je even voor me wilde meten! Als ik dat dan zo hoor, zou het toch moeten passen? In principe zou het in eerste instantie moeten passen dus, begrijp ik. Maar als ze wat ouder zijn, hangen de beentjes er misschien naast, en dat moet natuurlijk niet. Misschien is het dan een idee om, tegen de tijd dat het kind te groot wordt, er nog net zo'n ladenkastje naast te zetten, maar dan een smallere uitvoering (40 cm. hebben ze ook, geloof ik). Ik vind het in ieder geval heel erg fijn dat jullie met me mee willen denken, bedankt daarvoor!
@ snoopy dat is vaag wij houden allebei 4 cm over terwijl de diepte van de Hemnes meer is en we hetzelfde aankleedkussen hebben Huhm 1 van ons meet fout haha
@ Marjann, Ja het past zeker. Net wat je zegt je kan er altijd nog zo'n klein kastje naast doen. Het is wel mooie opberguimte met die lade's. Wou dat ik op het idee was gekomen om dat als commode te gebruiken. Misschien maar ooit voor een 2e haha.