Onze beeb gaat slapen op een kamer op de bovenste verdieping met een dakraam, nu moet hier nog een rolgordijn ingeplaatst worden, maar moet ik nu kiezen voor een standaard of een verduisteringsrolgordijn. Er komen geen aparte gordijen meer voor. Het scheelt zoveel in geld namelijk, bijna 50 euro! Groetjes, Marlous
Hoi Marlous, Ik zou voor het verduisteringsgordijn gaan, niet alleen om het verduisterende maar ook om de warmte buiten te houden. Mijn ervaring is dat een gewoon gordijn de warmte niet buiten houd en een verduisterings gordijn een stuk beter. succes. groetjes Kim
Ik zou een gewoon gordijn nemen. Kindjes hebben nogal eens de neiging om het dag-en nachtritme om te draaien. Daarom wordt er gezegd dat je het kamertje overdag beter niet te donker kunt doen, zodat ze kunnen zien dat het dag is. Donker hoort dan echt bij de nacht. Maar wat Kim zegt over de warmte, is misschien ook weer een goed argument. :-k
Oh ja Jippie daar had ik idd nog niet echt over nagedacht het dag nacht ritme ....... je kan het gordijtje ook een stukje open laten staan overdag dan is het niet geheel donker maar heb je wel de warmte wering ( wat je echt wel nodig hebt op een bovenverdieping)
ik heb ze allebei voor het raam hangen als het zonnetje heel de dag schijnt en ik niet de verduisterende naar beneden heb is het een sauna op de kamer dus vandaar
Van die warmetewering zit wel iets in ja, het is een zolder etage eigenlijk (maisonettewoning), dan toch maar iets meer uitgeven. Het is ook nog eens een raam met een afwijkende maat waardoor het allemaal weer meer kost! Hebben de vorige bewoners niet over nagedacht en dan laat ik hem overdag iets open zodat er toch licht doorheen komt! Thanx voor de reacties, meer meningen zijn overigens nog van harte welkom
ik zou ook voor de verduisterende gaan. Met een verduisterende kun je het namelijk wel lichter maken -door het open te laten een kiertje- maar andersom, donkerder maken met een gewone kan niet. Verder is de temperatuur, zeker voor zo'n kleintje toch wel erg belangrijk.
Ik zou voor een verduisteringsgordijn gaan, vooral om de warmte buiten te houden. Wij hebben ook dakramen en verduisteringsgordijnen aangeschaft omdat de kamer de hele dag zon heeft. Wij zijn er erg blij mee, het is er anders echt niet te harden in de zomer!
En dat omdraaien van het dag en nachtritme is alleen vlak na de geboorte. Als ze eenmaal een goed ritme hebben blijft dat vaak wel zo. Bij Jelle is het goed donker op zijn kamer en hij slaapt tot een uur of half 8 's ochtends. Dan is het buiten al lang en breed licht...
Edit: sorry te snel gelezen, zie nu dat het om een dakraam gaat, ik had het over gewone rolgordijnen...
Zou gaan voor een verduisteringsrolgordijn wij hadden het geluk dat de vorige bewoners ze lieten hangen, zijn wel oude, maar op teun zijn slaapkamer schijnt de zon van smorgens vroeg tot een uurtje of 2...nou kan je zeggen dat ik hem nu dus bijna de hele dag dicht heb omdat het anders te warm in zijn kamer word.. en overdag slaapt hij gewoon met het rolgordijn en gordijntjes dicht nooit geen probleem gehad, in het begin lieten we gewoon overdag alles open en snachts dicht... de grodijntjes erover hebben we gedaan omdat de rolgordijnen niet mooi zijn nu gaan we voor nieuwe maar houden ook de gordijnen aan...dus als je het zou kunnen zou ik voor beide gaan of anders een mooi rolgordijn met een kleur die jaren mee kan gaan...