Draagdoek

Discussie in 'Te koop gevraagd' gestart door B en N, 11 mei 2009.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. B en N

B en N Fanatiek lid

13 sep 2007
    2.532
    0
    0
    Goede middag dames,

Ik zit er over te denken (twijfelen) om een draagdoek te kopen voor mijn dochtertje. Ik lees overal dat die doeken te gebruiken zijn tot een leeftijd van 3 jaar. Mijn meisje vind het heerlijk om getild te worden maar bijna 10 Kilo wordt toch al snel te zwaar ;).

Heb altijd gebruik gemaakt van de babybjorn maar dat is niet meer fijn (heel snel rugpijn) vandaar de gedachte om een draag doek te kopen waarbij ik de kleine ook eventueel op mijn zij kan dragen.

Ik wil er alleen niet al teveel geld aan uitgeven omdat ik geen idee heb of het wel iets is voor ons, vandaar de vraag naar een 2de hands :).

Aangezien de zomer er aankomt ben ik wel opzoek naar een zomer vriendelijke doek (dus geen doek waarmee ik in een mummie verander en mijn kleintje en ik enorm gaan zweten) en tjha verder niet te duur ;)

Wie heeft er nog iets liggen voor mij die je zelf niet meer gebruikt?

Graag een foto-tje

Alvast bedankt

2. Beccaatje

Beccaatje Fanatiek lid

29 mrt 2007
    2.958
    0
    0
    ik kan je in ieder geval een doek zeker aanraden. De babybjorn was ik vrij rap mee klaar, aangezien mijn zoon nogal aan de zware kant is en dan draagt de bjorn niet tof. Maar in de doek heb ik geen last van zijn 11,5 kilo. een aanrader dus.

3. Noatje

Noatje Fanatiek lid

12 apr 2008
    3.488
    0
    36
    N-BR
    Dan moet je niet voor een rekbare gaan! (vanwege dat je met een ouder&zwaader kindje beter voor een geweven doek kan gaan, tevens is een rekbare te warm) dus geen doek van draagdoek.nl of geen tricot slen.... ik denk dat je beter kan kijken op www.dragen-en-voeden.nl, die hebben ook een 2e hands hoekje...

4. B en N

B en N Fanatiek lid

13 sep 2007
    2.532
    0
    0
    Bedankt voor jullie tips!

Noatje, heb jij een tip kwa doek? Een geweven doek dus, misschien iets van een merk oid waar ik op kan zoeken?

bedankt alvast :)

5. paprika

paprika Fanatiek lid

29 jun 2006
    1.164
    0
    0
    Rotterdam
    Als je op het dragen-en-voeden forum bij de doekenmarkt kijkt op de 2e pagina, staat een Wrapsody Morgaine aangeboden. Hele fijne zomerdoek! Mooie prijs ook en fijne lengte om te beginnen. Super dat je wilt gaan dragen trouwens!

6. Noatje

Noatje Fanatiek lid

12 apr 2008
    3.488
    0
    36
    N-BR
    De bekendste merken zijn Hoppediz, Girasol, Didymos en Ellaroo
    Bij een gemiddelde lengte is een doek van 4,6 (maat 6) genoeg...

7. B en N

B en N Fanatiek lid

13 sep 2007
    2.532
    0
    0
    Bedankt voor jullie reacties wederom, ben zelf 1.74 is maat 6 dan oke?

Ik ga eens even op die site kijken :)

Lijkt me erg leuk en prettig om Jamila zo lekker dichtbij te kunnen dragen, nu zit ze in de buggy maar vind het zo ongezellig dan ik vaak een rondje ga lopen met haar op mijn arm maar dat wordt echt heeeeel zwaar ;) vandaar het idee om een doek te gaan kopen :D

8. paprika

paprika Fanatiek lid

29 jun 2006
    1.164
    0
    0
    Rotterdam
    Ik ben 1.84, heb maat 46 en gebruik ook een doek van 4.6 meter dus kan prima!

9. Noatje

Noatje Fanatiek lid

12 apr 2008
    3.488
    0
    36
    N-BR
    Dragen is ook heerlijk... Tygo (5,5 mnd) wil nieteens meer in de wagen :)

Deel Deze Pagina