wanneer voor het eerst zwemmen met baby

Discussion in 'Baby en dreumes' started by sietske, May 9, 2011.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. sietske

sietske Bekend lid

May 26, 2006
    552
    1
    0
    wanneer zijn jullie voor het eerst gaan zwemmen met jullie baby's?
    Mijn man is namelijk een echte waterrat en mij lijkt het ook heerlijk om te doen.

2. vlindermoeder

vlindermoeder Fanatiek lid

Mar 30, 2009
    2,636
    1,075
    113
    Hier
    wij zijn vorige week zondag geweest dus toen was ze bijna een half jaar. wij vonden het ook geweldig en onze dochter ook. ik had gelezen dat ze het meestal 15 tot 30 minute volhouden. wij zijn er na 45 min uitgegaan,maar dat was niet omdat lisa het zat was, maar we wouden het de eerste keer niet al te lang doen.

3. DJ Momo

DJ Momo Fanatiek lid

Apr 23, 2010
    4,523
    0
    0
    NULL
    NULL
    ik ben met 11w6d gegaan. met een maand of 4/5 vond ie het pas echt leuk.

4. pijman

pijman Niet meer actief

wij zijn ook echte waterratten, op het CB kreeg ik het advies om in ieder geval de eerste vaccinatie af te wachten voordat we naar centerparcs gaan. Dat is zo ongeveer met 2 maanden, dat is onze ukkepuk bijna en dan willen we het ook wel een keer proberen.

5. misa

misa Niet meer actief

Simon was zo'n 11,5 week oud. En hij vind het heeeerlijk!
    Ik zou iig even de eerste prikjes afwachten. :)

6. lenka

lenka Bekend lid

Aug 13, 2009
    754
    0
    0
    NULL
    NULL
    Wij zitten vanaf dat Lennert 5 maandjes was op zwemles en hij geniet er echt van moet ik zeggen.

7. joycje

joycje Fanatiek lid

Aug 21, 2009
    1,079
    0
    0
    Hier vanaf vier maanden op advies van zwembad en cb omdat de beeb zich dan iets beter warm kan houden!.

Hier hield hij het toen ook ong. een half uurtje vol.

8. Athina

Athina VIP lid

Oct 31, 2007
    23,859
    3,371
    113
    zwemjuf
    zuid-holland
    even informeren wat bij jullie in het bad kan en mag. En wat de watertemp is.

Want dat is verschillend per zwembad en daar is het van afhankelijk.
    Is het water 34/35 graden, dan kun je met 6 weken gaan zwemmen. Maar dat is maar op weinig plekken.

Bij 32 graden is het prima te starten met 11/12 weken meestal

Maar is het maar 30/31 graden dan kun je beter tot 5/6 maanden wachten.

En dan hangt het nog gewoon van je kindje af. De één houdt zich veel beter warm dan de ander... Want daar gaat het eigenlijk om: Het gevaar om onderkoelt te raken.

9. Sensea

Sensea Niet meer actief

wij hebben bewust 2 jaar gewacht. dit omdat er vaak oorproblemen ontstaan als baby's gaan zwemmen en wij er in de fam erg gevoelig voor zijn.

10. Eylem

Eylem Niet meer actief

Wij zijn rond 8 maanden begonnen met zwemmen. Eerder kwam het niet uit en achteraf ben ik blij, want het water is bij ons in het zwembad best fris en veel jongere baby's houden het niet lang uit. Met 8 maanden hield ze het meteen het hele half uur vol.

11. fafje

fafje Niet meer actief

wij gaan deze week! wilde wel eerder, maar kwma niet goed uit!

12. rianne19

rianne19 Fanatiek lid

Apr 15, 2008
    1,366
    0
    36
    Purchaser
    Zuid-Holland
    Wij zijn voor het eerst gaam zwemmen na haar eerste inentingen. 2 maanden dus. Kijk wel even naar de temp van het zwembad en niet te lang in het water blijven.
    Vooral ook genoeg hydrofiele luiers meenemen en lekkere badcapes.

13. jewe

jewe VIP lid

Feb 16, 2009
    9,544
    0
    0
    verkoopster baby artikelen
    noord brabant
    Wij zijn voor het eerst gaan zwemmen met een maand of 4. Hij vond en vind het nog steeds geweldig om te doen. En ik hou eigelijk helemaal niet van zwemmen maar het babyzwemmen vind ik altijd heerlijk om te doen.

Dus ik zou zeggen wanneer je gaat heel veel plezier.

14. silly88

silly88 Fanatiek lid

Jan 11, 2010
    1,429
    0
    0
    wij zijn vorige week voor het eerst gegaan. dus met 7 maanden. hij vond het heel spannend in begin en zat echt de hele tijd om zich heen te kijken, maar daarna vond ie het onwijs leuk

15. Sukke

Sukke VIP lid

Jan 14, 2010
    5,538
    1
    0
    wij zijn precies met 3 maanden voor het eerst gegaan. Onze man vond het wel erg koud en was het in het water erg snel zat!

16. Marieke1983

Marieke1983 Niet meer actief

2 weken us echt nog te vroeg in ieder geval ;)

Eerste keer was met 3 maandn. Na 20 minuten was Ties doodmoe en was het klaar. Pas na een half jaat werd het leuk.

17. babyproject

babyproject Niet meer actief

Wij zijn naar babyzwemmen gegaan na de eerste inentingen. Ze vond het meteen leuk, maar hoe ouder ze wordt, hoe actiever ze ging doen. Één keer vond ze het niet leuk, toen werd ze nat gespetterd door een wat oudere baby.
    Ze spettert nu zelf ook al enkele weken als een malle en trappelt met haar beentjes. Zo lief!

18. Zeeuwsmeisje

Zeeuwsmeisje Fanatiek lid

Aug 9, 2006
    3,051
    1
    0
    zeeuws-vlaanderen
    met 3 mnd voor het eerst ff in een cp bubbelbad... maar echt veel is er voor die kleintjes niet aan en ik vind het een hoop gedoe (aankleden, uitkleden, zooi meenemen) voor de korte tijd die je er in kan met een baby voor hij te koud wordt, moe wordt, hongerig wordt.

19. romygizmo

romygizmo Actief lid

Feb 19, 2010
    401
    0
    0
    NULL
    NULL
    Wij zijn 2 wk geleden pas gaan zwemmen, eerder is het er niet van gekomen.
    Onze dochter heeft alleen maar gehuild! Ze vond het helemaal niet leuk. Het was er flink druk en rumoerig, misschien kwam het daardoor.
    We proberen het op een rustiger moment nog eens opnieuw...

20. fafje

fafje Niet meer actief

vraagje, dragen jullei zelf bikini's of badpakken!?!??!??!

Share This Page