hoeveel kleertjes echt nodig?

Discussion in 'De babyuitzet' started by bloem86, Jun 8, 2011.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. bloem86

bloem86 Fanatiek lid

Jan 31, 2011
    1,004
    0
    0
    Een tijdje terug heb ik een lijstje ergens gezien met hoeveel rompertjes, overslagtruitjes, broekjes etc je nodig zou hebben.

Nou kan ik dat nergens meer vinden.
    wij verwachten ons meisje begin oktober en hou rekening met lange mouwtjes maar
    nou vroeg ik me af hoeveel van deze standaard items hebben jullie aangeschaft en hoeveel heb je eigenlijk echt nodig? (50-56)

2. G89

G89 VIP lid

Sep 18, 2008
    10,062
    1,296
    113
    Nederland
    Ik ben nog "maar" 15 weken en ik heb nu al iets meer dan 10 setjes van 50-56 in huis, dat geldt ook voor de rompers. In principe zou het genoeg moeten zijn, en anders staat de wasmachine maar dag en nacht aan, maar ik denk dat er ook nog wel wat setjes bij komen.

Van 62 tot 80 enz.. heb ik ook al zo'n 10 setjes... ik kan voorlopig wel even vooruit, en ik zit nog niet eens op de helft vd zwangerschap.

Liever te veel, dan te weinig.

3. Juudje79

Juudje79 Actief lid

Oct 18, 2010
    148
    0
    0
    NULL
    NULL
    Ik ben nu bijna 38 weken zwanger , ik heb 1 setje in maat 50 (1e pakje) en verder 6 setjes in maat 50-56 , 4 broekjes in maat 50-56 en 4 shirtjes in maat 50-56 en 2 jurkjes in maat 50-56.

In maatje 62 ook t zelfde aantal ongeveer.

Rompertjes in maatje 50-56 ongeveer 10 en in maatje 62 ook zoiets.

Wanneer ik bevallen ben wil ik graag dat men mij kleertjes geeft in maatje 68 en groter.

T hoeft niet , maar t kan wel dat je kind begint in maatje 50 en binnen 10 weken in maatje 62/68 zit.

En wanneer je een groot kind verwacht heeft maatje 50 totaal geen zin daar past een kind van 53cm amper in.

Kortom van de kleine maatjes zeker NIET teveel kopen !!! Ze zijn er echt zo in no time uit (uitzonderingen daargelaten maar dan is er snel wat bijgekocht natuurlijk in de kraamtijd)

4. charity2010

charity2010 Fanatiek lid

Mar 29, 2011
    4,322
    0
    36
    Fulltime huismama :D.
    Overijssel.
    Mijn dochter was 48 cm toen ze geboren word en heeft toch een hele poos op maatje 50/56 gezeten.. Vooral voor spuugertjes is het echt geen overbodige luxe om toch wat setjes op vooraad te hebben.. Geen idee meer hoeveel ik er had maar toch wel min. 14 setjes en ze heeft ze ook echt allemaal wel aangehad!

5. Chiggy

Chiggy VIP lid

Aug 29, 2010
    12,876
    25
    38
    Rotterdam
    Hier net zoiets! Keertje spugen en ze moeten weer wat anders aan.
    Mijn zoontje is nu 2 maanden en kan nu maat 56 aan maar heeft nog best een tijdje in maat 50 gezeten.. had daar dus ook wel meer dan 1 pakje van (maar mijn zoontje was ook aan de kleine kant bij de geboorte en dat wist ik)

6. Konijn

Konijn Niet meer actief

Ik zou juist voor kleine maatjes gaan. Die heeft mijn dochter heel lang gedragen en alles wat we kregen in maat 62/68 paste niet meer bij het seizoen toen ze erin kon. Ze was ongeveer 6 pond bij haar geboorte.

Rompers in maat 62 hebben we wel eerder al gebruikt. Maar zowel van 50-56 als 62-68 redden we het prima met 7 rompers per maat.

En als je een stuk of 6-8 setjes hebt en de kleuren een beetje op elkaar afstemt heb je zat. Zoveel gebruik je eigenlijk helemaal niet en je was toch verschrikkelijk veel de eerste tijd. Wij hadden veel witte kleertjes en ook een volledig witte uitzet, dus steeds genoeg schoon in de kast liggen. Daartegenover wat roze en zo kwamen we prima uit.

In ieder geval houd je eerder kleertjes over dan dat je te kort komt...

7. zwingertje

Mar 20, 2009
    56
    0
    0
    ik vond het wel makkelijk om toch wat meer maat 50/56 te hebben. dat krijg je vaak ook niet, en in het begin spugen/poepen ze zo 2/3 pakjes per dag onder. nu hebben wij ook geen wasdroger, dat scheelt misschien ook. (ik had gewoon nog wat setjes van een vriendin geleend, kan natuurlijk ook?)

8. Loki09

Loki09 VIP lid

Oct 2, 2009
    7,631
    2
    38
    Brabant
    En hier nog 1, 49cm en 2950 gram dus niet schandalig klein maar inmiddels is ze bijna 6 weken en zit maatje 50 nogsteeds het mooiste! Ik heb in maat 50 dan ook zeker zo'n 10/12 setjes en 15 rompers mt 50/56 (al gebruik ik de lange mouwen rompers alleen onder een truitje met korte mouwen maar goed het is zomer nu).
    In 50-56/56 heb ik zo'n 15 setjes en in maat 62 had ik er pas 3. Wist wel dat we geen reus verwachtte ;). Ook scheeld het merk nog enorm veel. Noppies maat 50 valt bv kleiner dan prenatal eigen merk. Heb een setje van prenatal mt 56 en 1 van noppies in 62 en die zijn even groot. Die gaat ze echt niet voor de 3 maanden passen!

9. fleur1980

fleur1980 Actief lid

Jan 15, 2011
    287
    0
    0
    NULL
    NULL
    Ik heb nu vier (neutrale) setjes en daar wilde ik het voorlopig bij laten (als me dat lukt... ha ha).
    Wij willen namelijk niet weten wat het wordt, dus ik vind het leuker om als ons kindje eenmaal geboren is nog wat bij te kopen in een klein maatje en dan echte jongens of meidenkleertjes. Ik denk dat we ook vast wel iets zullen krijgen.

Of denken jullie dat vier setjes te weinig is voor de eerste dagen?

10. MamaInSpee1979

MamaInSpee1979 Actief lid

Apr 7, 2011
    357
    0
    0
    Zuid Nederland
    @fleur1980: ik heb hetzelfde als jij.....wij weten ook niet wat het gaat worden. Heb 3 neutrale pakjes maat 50 en 3 in 56......na de geboorte zijn mijn moeder en /of schoonmoeder echt wel bereid om op jongens/ meisjeskleertjes 'jacht' te gaan!

11. brenda1976

brenda1976 Niet meer actief

tja persoonlijk had ik teveel 50 56, maar komt mede doordat onze zoon bij de geboorte al 55 cm was en veel al niet paste.
    Dus 62 en 68 ook gedragen, maar veel te kort, hij zat met 3mnd al in maat 74 en zit hij nu nog :)

persoonlijk zou ik niet teveel kopen, is snel genoeg bijgekocht.
    Ondanks shoppen wel erg leuk is.....
    Tja krijg je klein kind of groot kind? een kindje die veel spuugt?

gr brenda

12. Damay77

Damay77 VIP lid

Apr 18, 2010
    13,734
    7,501
    113
    Female
    ik had 1 pakje maat 50 en een stuk of 7 pakjes maat 50-56. (later nog wat pakjes erbij gekregen). overslaghempjes had ik er 2 van. alleen eerste 2 dagen gebruikt omdat ze last had van dr hoofdje. zo hoefde we niets over haar hoofd te trekken. verder een stuk of 10 rompertjes.
    het is gewoon moeilijk om te bepalen hoeveel je nodig hebt. klein of groot kindje of een spugerd. de mijne was 53 cm en 3420gr. ze hadden haar veel kleiner geschat maar gelukkig niet teveel kleine dingen gekocht. ze is nu 8 weken en zit nog steeds in maat 56. van sommige shirtjes beginnen nu de mouwtjes wat kort te worden. ik heb het geluk dat ze geen spugerd is en het is in die 8 weken tijd 2x voor gekomen dat ze zichzelf helemaal onder gepoept had.

13. BabyD

BabyD Fanatiek lid

Jun 30, 2010
    1,289
    0
    0
    NULL
    NULL
    Ik zou iemand aanraden maat 50/56 te kopen ipv veel in 50. Mouwtjes 1x omslaan in toch ook niet erg? De eerste maanden vliegen voorbij en ze groeien vaak al zo snel. Maat 68 heeft mijn dochter amper gehad want ze was er zomaar uit en vond het zonde van het geld (want we hadden wat afgeshopt met een geschiedenis vanaf maat 44) :D . Maat 74 met omgeslagen mouwtjes pastte ook goed. Sommige shirtjes vond ik ook veel te kort. Dus ik zou niet teveel gaan kopen maar lekker nog shoppen wanneer de kleine er is. Nòg leuker ;) . Sommige kleding valt ook juist niet leuk of juist wel goed. En de rompers van Prenatal vond ik in die kleine maatjes goed zitten maar later waren ze al gauw te krap.

Share This Page