draagdoek

Discussie in 'De babyuitzet' gestart door an85, 25 sep 2012.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. an85

an85 Lid

9 mei 2012
    78
    0
    0
    Wanneer dragen jullie de draagdoek met jullie baby erin? Ik zit nog te twijfelen of ik er een wil. Omdat ik eigenlyk niet zo goed weet wanneer ik hem dan om moet doen. Want als je gaat wandelen neem je toch al snel de kinderwagen mee denk ik.

2. Suusjeuh

Suusjeuh VIP lid

4 jul 2010
    13.212
    13
    38
    Verpleegkundige/gastouder
    Dat ligt er maar aan ;) Ik vind de kinderwagen onhandig en loop veel liever met de doek. Ik hem mn zoontje 's ochtends in de doek als ik even wat in 't huis wil doen of voor mn dochter zorgen. 's Middags tijdens het eten voorbereiden en hij is wakker. 's Avonda als hij zn huil uurtjes heeft. Als we gaan wandelen. Als we naar de auto lopen. Als we naar de stad/winkels gaan. Als hij onrustig is en zn slaap niet kan vinden. En als de baby lekker in zn wiegje ligt te slapen, en mn dochter moe en jaloers is, dan knoop ik mn dochter in de draagdoek op mn rug, ga ik koken en legt ze haar hoofdje tegen mn rug, handjes om me heen en pakt ook zij haar rust momentje.

Uuuh, ik leef dus in mn draagdoek. Al bijna 2 jaar lang, want dochter ging pas uit de doek toen baby geboren werd.

3. lieverd86

lieverd86 Fanatiek lid

16 jan 2011
    1.007
    0
    36
    Groepsleidster kdv/bso
    Gelderland
    Suusjeuh mag ik vragen welke draagdoek jij dan gebruikt, want dat klinkt als een ideale doek!

4. Gwenolyn

Gwenolyn VIP lid

13 jan 2009
    7.067
    0
    0
    Mijn zoontje heeft de eerste 3 maanden in een doek gewoond bij mij. Hij was heel onrustig, veel huilen, last van reflux, en wilden graag bij mij zijn. In combinatie met een doek had ik ook mijn handen vrij om wat in het huishouden te doen, en handen vrij voor onze peuter dochter.

Na 3 maanden begon hij wat zwaarder te worden (en ik bleef het knopen lastig vinden) en is hij verhuisd naar een ergonomische drager, waar hij nog steeds heel wat uurtjes in spendeert.

5. Trees

Trees Niet meer actief

Ik vind de doek veel fijner dan mijn kinderwagen.

Ik gebruik de doek o.a.:
    - tijdens klusjes in het huishouden
    - boodschappen doen (met een kinderwagen kun je geen winkelkar gebruiken)
    - als ze last van buikkrampen heeft
    - als ze niet kan slapen
    - wandelen (vooral in het bos of op het strand erg handig)
    - eten koken
    - als ze huilerig is
    - als ik zin heb om dat kleine lieve lijfje van haar te voelen
    - etc.

Ik gebruik de kinderwagen alleen als we gaan winkelen, aangezien het erg lastig kleren passen is met een draagdoek. dan nog neem ik standaard de doek mee, voor het geval ze huilerig wordt en er geen zin in heeft.

6. Suusjeuh

Suusjeuh VIP lid

4 jul 2010
    13.212
    13
    38
    Verpleegkundige/gastouder
    Ik heb 2 Girasol doeken
    Girasol Lilia - SlingoMama voor dochter
    Girasol draagdoek 05 - 4,60 m - SlingoMama voor zoon
    En een ergo baby carrier ERGObaby Carrier Original - SlingoMama die we voor onze dochter gebruiken
    De Manduca Manduca New Style Brown - SlingoMama is net verkocht en daar heb ik een Storchewiege voor gekocht Storchenwiege Carrier - SlingoMama

Dan heb ik nog een rekbare doek maar die droeg ik alleen toen mn dochter baby was, nu kan ik er niet meer aan wennen. En een zomerdoek voor als het echt heel warm is. En een ringsling voor even snel.

7. joyce86

joyce86 Fanatiek lid

27 jan 2010
    3.024
    138
    63
    NULL
    noord brabant
    Maar bv bij t boodschappen doen, dan gaat kindje eerst in de auto, dan bij de winkel moet je je doek omknopen, kindje erin en boodschappen doen, en daarna weer terug in de auto. T lijkt me zo lastig allemaal. Hoe doen jullie t dan?

En mag je ermee fietsen? Denk t niet hè?

8. Lenne

Lenne Actief lid

16 mei 2011
    218
    0
    16
    Als je eenmaal handigheid hebt in het knopen van je doek dan is het sneller dan de kinderwagen hoor! Uit de auto, onderstel van de wagen uitklappen, reiswieg er opzetten, tas er aan hangen, kind er in, dekentje instoppen.. Of thuis de doek al om je heen slaan, kind uit de maxi cosi in de doek, knoop er in en gaan! Mijn eerste doek heb ik gekocht toen mijn zoontje 5 weken oud was. Daarna heb ik de kinderwagen maandenlang amper meer gebruikt. Pas nu hij in de wandelwagen zit pak ik die weer als ik zware boodschappen moet halen, dan is zo'n boodschappenmandje onderin handiger dan een kind op je rug en twee zware tassen. Verder vond ik het heerlijk om hem binnenshuis te dragen toen hij nog heel klein was. Geen visite die hem steeds vast wil houden op een verjaardag, niet heen en weer rennen tussen de box en het fornuis tijdens het koken, snel even stofzuigen terwijl hij slaapt etc.

Fietsen met een doek wordt afgeraden omdat je kindje nauwelijks beschermd is bij een val of aanrijding. Er zijn wel mensen die het doen, maar ik heb het zelf nooit aangedurfd. Als er iets zou gebeuren dan vergeef ik het mezelf nooit!

9. Gespannen

Gespannen Bekend lid

14 jul 2012
    905
    3
    18
    In de zorg
    Noord-Holland
    Dat vond ik ook altijd, even de maxocosi op de waen klikken was zeker zo snel en makkelijk (regen, natte grond ed) als zo'n lange wikkel doek. Een ringsling is dan wel weer een goede optie vond ik.

Met name mijn 2e dochter heeft de eerst 6 maanden gewoond in de doek, die kon ik zelfs in de doek voeden. Ze huilde veel en was stil in de doek, met daarnaast nog een bijna 2 jarige die ook aandacht wilde was het ern uitkomst. Ik had een tricot-slen.
    Later vaker een mei tai gebruikt. Met de avondvierdaagse mijn 3 jarige dochter er nog tijden in gedragen, de redde wel 3, maar niet 5 km. dus de laatste 2 km gedragen.

Ik heb de draagdoeken nooit op de fiets gebruikt, een moeder op school doet dat nu wel. Voor mijn gevoel niet veilig, maar wel een snelle optie. Ik twijfel nog of ik het ook ga doen, anders moet ik de eerste 9 maanden lopend of met de auto de meiden naar school brengen en ik ben echt geen wandelaar en het scheelt gewoon 15 minuten met fietsen, dus ook voor de meiden eerder hun bed uit, eerder op pad.
    Maar goed, ik twijfel over de veiligheid.

10. MadeInUSA

MadeInUSA VIP lid

27 dec 2011
    9.185
    10.765
    113
    Joyce, wat de anderen ook zeggen: een doek heb je zo om, desnoods ga je voor de passagiersstoel staan zodat je de eindes even daarop legt tijdens het eerste knopen. Als hij is omgeslagen tot het punt dat je kind erin gaat bij de basisknoop, hangt hij bij mij niet meer op de grond. En anders een ergonomische drager, nog makkelijker. Mijn meisje zit niet meer in de maxicosi dan nodig, en ik vind het maar irritant om de maxicosi in en uit de auto te halen. En het onderstel is ook een groot onhandig ding.

11. joyce86

joyce86 Fanatiek lid

27 jan 2010
    3.024
    138
    63
    NULL
    noord brabant
    Ja jullie hebben wel gelijk,dan hoef ik de kinderwagen ook niet in te laden. En kan t kindje in de winter gewoon over je eigen jas heen? Ik denk over een hoptye te kopen.

12. danip

danip Niet meer actief

Hier hetzelfde! ik vind het echt super, en mijn dochter ook. Ik heb een Storchenwiege, maar wilde er eigenlijk nog een Girasol bij.

13. Mammadoe

Mammadoe Fanatiek lid

3 jun 2011
    2.169
    0
    0
    Amsterdam
    Ik ben dol op mijn draagdoek. Vooral in het begin als je baby huilt en je weet niet zo goed wat er is, dan deed ik haar in de doek en was ze binnen de minuut stil en sliep ze na 10 minuten. Ik kon zo wat in het huishouden doen.
    Hij is ideaal voor een wandeling in het bos/strand of om boodschappen te doen en je geen zin hebt met een wagentje en een kinderwagen te lopen.
    Ook toen mijn dochter niet meer graag in de bak lag, maar ze nog te klein was voor de stoel deed ik haar vaak erin, want ze wilde alles zien en in zo'n bak keek ze alleen maar naar het plafond/lucht dus zette ze het op een krijsen.
    Dus ik zou het doen!

Deel Deze Pagina