draagdoek

Discussie in 'De babyuitzet' gestart door talia, 11 mrt 2006.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. talia

    talia Fanatiek lid

    27 nov 2005
    2.561
    0
    0
    kapster
    belgie
    voor al de meiden die bevallen zijn en voor de zwangeren ook natuurlijk, ik raad een draagdoek echt aan ik heb vandaag die van mij voor het eerst gebruikt en het is echt heerlijk en ik denk dat onze jongen er ook zo over denkt. ikzelf heb die van moby wrap omdat deze elastisch is dacht ik dat deze beter zou zitten en ik kan er echt nik verkeerd van zeggen het zit heerlijk met Elyesa zo dicht tegen me aan.
    en er zijn zoveel posities die ik heb kunnen vinden op www.mobywrap.com
    er stond er ook eentje bij voor pasgeboren kindjes die heb ik vandaag gebruikt en het is echt zalig en je hebt je handen natuurlijk ook vrij he.
    wilde dit even melden omdat ik het zo heerlijk vond. als de papa straks thuis is zal ik er een foto van in het album zetten.

    groetjes Talia
     
  2. Annemarie1984

    Annemarie1984 Bekend lid

    13 feb 2006
    512
    0
    0
    Ik heb zelf ook een paar draagdoeken.
    Ben er ook helemaal fan van. Aiden (23 maanden) kan er nu nog in. Heel handig als je eens wegwilt zonder kinderwagen of buggy.
     
  3. Marije

    Marije Actief lid

    17 nov 2005
    204
    0
    0
    zelfst.ondernemer
    Ik ben er ook helemaal fan van! :D Heb weliswaar een ander merk (tricotti, geloof ik), maar hij lijkt er op. het is dat mijn zwangere buik nu in de weg zit, daarom zit Elske er niet meer in, maar ze kunnen er zo lang in, zonder dat het te zwaar voor je is. En ze liggen/hangen er zelf ook zo lekker in.
     
  4. talia

    talia Fanatiek lid

    27 nov 2005
    2.561
    0
    0
    kapster
    belgie
    vind ik ook hij ligt er zo heerlijk in te slapen dat ik moeite heb om hem eruit te halen vind het zo fijn hem zo dicht tegen me aan te hebben.
    ik dacht altijd dat het niet zo leuk zou zijn voor een kleintje dat ze er pas wat aan hadden als ze ouder waren maar ik wist helemaal niet dat er zoveel verschillende houdingen waren erg leuk dus.
     
  5. Allahinkulu

    Allahinkulu Fanatiek lid

    16 jan 2006
    3.608
    4
    38
    Vrouw
    Turkije
    Ik ging vandaag even kijken naar de prijs van de draagdoek die jij aangaf op die site..(keek bij de prenetal) het is echt belachelijk duur. Je bedoelt gewoon 50 euro voor een stuk stof.
     
  6. Marije

    Marije Actief lid

    17 nov 2005
    204
    0
    0
    zelfst.ondernemer
    Ja ze zijn duur, maar je hebt er ook jaren plezier van. Ik heb 'm trouwens op marktplaats gekocht, voor 20 euro, scheelt behoorlijk, ze worden daar regelmatig te koop aangeboden, je kunt ze daar ook zelf weer makkelijk kwijt voor een behoorlijk bedrag, als je kindje er niet meer in zit.
     
  7. Annemarie1984

    Annemarie1984 Bekend lid

    13 feb 2006
    512
    0
    0
    Voor een draagzak betaal je ook aardig wat.
    En daarnaast kun je ze over het algemeen heel lang gebruiken, langer als die draagzakken iig.

    Zoals ik al zei: ik heb mijn kleine jongen van 2 er ook nog steeds inzitten als ik geen zin heb ik gesleep met buggy of kinderwagen.

    En persoonlijk vind ik het ook fijner dragen. GEwicht verdeelt zich beter en de baby kan op verschillende manieren erin.

    Ik vind het de 50 euro zeker waard.
     
  8. talia

    talia Fanatiek lid

    27 nov 2005
    2.561
    0
    0
    kapster
    belgie
    ik heb mijne besteld via ebay van duitsland en heb hem 35 betaald, ze zijn inderdaad wat prijzig maar wel heel zeker het geld waard.
    je kleintje geniet er heerlijk van en jijzelf ook geloof me ik zet Elyesa er zo vaak in omdat het heerlijk is hem zodicht bij me te hebben.
    maar ik heb wel even een vraagje voor de meiden die hem al gebruikt hebben.
    Als jullie weggaan en je gebruikt de draagzak doe je de kleine dan ook nog een jasje aan of neem je hem zo mee? omdat hij eidenlijk toch zo in dat doek gewikkeld zit weet ik het niet zo goed.

    groetjes Talia
     
  9. Niet meer actief

    als ik dat zo zie vind ik het toch ook wel ideaal hoor misschien ga ik er ook wel 1 aanschaffen heerlijk voor zo'n heel kleintje
     
  10. Marije

    Marije Actief lid

    17 nov 2005
    204
    0
    0
    zelfst.ondernemer
    Ik heb Elske in de herfst gewoon een dun jasje aan gedaan en een mutsje op. Nu het zo koud is zou ik dat ook zeker doen, maar dan niet ook nog onder je eigen dichte jas, dat lijkt me te broeierig. Maar het ligt er ook aan hoe warm je de kleine hebt aangekleed.
     
  11. CVB

    CVB Actief lid

    11 nov 2005
    261
    0
    0
    moeder en huisvrouw
    Kraggenburg
    Als je het duur vindt kun je het ook kado vragen aan de familie.
     
  12. Niet meer actief

    Dat is ook een goede ja
     
  13. Marijke1985

    Marijke1985 Fanatiek lid

    11 jan 2006
    2.505
    1
    0
    serveerster
    Ik heb er een van red castle sport. Deze was wel erg duur...!! ;) Ik had hem gekocht voor 59 euro's en hij was al afgeprijst van 79- of zelfs 89,-! Ik heb hem op de beurs gekocht en kreeg daarom deze korting. Er zit wel veel extra veiligheid op en zo'n extra kussentje en zelfs een hoofdbeschermer! Ik denk dat ie straks z'n prijs wel waard is.
     
  14. Vicky

    Vicky Fanatiek lid

    11 aug 2005
    1.200
    0
    0
    Enschede
    Ik had eerst een premaxx baby bag... wat een ontzettend onding is dat zeg... bah... die gaat binnenkort marktplaats op.
    Nu heb ik een combi-cotti (tricotti met extra band erbij)... Wat een heeeeeeeerlijk ding... zowel Kaylee als ik genieten er onwijs van. Ze mag nog zo overstuur zijn, als ik haar daarin stop is ze binnen een paar mins stil en in slaap... en lekker babylijfje tegen je aan. Ik ben fan!

    Ik heb m trouwens op de beurs gekocht en daar gevraagd hoe dat zat met jasjes en zo... En het is dus niet de bedoeling dat ze (bij deze doek iig) er een jasje onder aanhebben... Ze hebben jouw lichaamswarmte en de warmte van de doeken... Ook als je zelf een jas aanhebt, dichtdoen tot de beentjes, maar niet hun hele lijfje erin. Anders wordt het toch echt te warm.
    Een mutsje wel.

    Foto ervan staat in mijn album.
     
  15. Nala

    Nala Fanatiek lid

    29 okt 2005
    1.236
    1
    0
    Groningen
    Die heb ik ook denk ik. Ook op de beurs gekocht. Zo'n schuine is dat he? Vind hem heel fijn zitten. Ben benieuwd wat de uk er straks van vindt.
     
  16. Annemarie1984

    Annemarie1984 Bekend lid

    13 feb 2006
    512
    0
    0
    Ja die heb ik 2de hands gekregen.
    Idd een vreselijk onding. En weet je dat die dingen niet eens zo veilig zijn? Er zijn gevallen bekend waarbij die sluiting open is gesprongen.... Brrrr, moet er niet aan denken.
     
  17. Carmen

    Carmen Fanatiek lid

    2 nov 2005
    1.065
    0
    0
    Peuterjuf
    Haarlem
    He bah.... Ik heb die premaxx ook gekregen. Niet gebruiken dan maar. Eng idee hoor.
     
  18. Vicky

    Vicky Fanatiek lid

    11 aug 2005
    1.200
    0
    0
    Enschede
    Nou... ik maakte die sluiting altijd dubbel vast. Lijkt me sterk hoor dat ie dan nog open komt. Sommige kindjes vinden de prémaxx trouwens wel geweldig, alleen hier was t absoluut geen suxes... En ik vond m ook te laag hangen, ook al zette ik m op ze kleinst.
     
  19. Carmen

    Carmen Fanatiek lid

    2 nov 2005
    1.065
    0
    0
    Peuterjuf
    Haarlem
    Ja, ik probeer het gewoon even. Voor wat betreft de lengte... Je kan het tussenstuk er tussen uit halen, dan is ie lekker kort! Met het tussenstuk kan je hem gebruiken als hangmat voor in de box, aldus de gebruiksaanwijzing. Ik zal zien hoe de kleine het vind.
     
  20. Annemarie1984

    Annemarie1984 Bekend lid

    13 feb 2006
    512
    0
    0
    Ik weet het niet hoor Vicky. Heb het alleen maar gehoord dat het gebeurde.

    Ik vond het echt een onding, omdat het ook nog eens al het gewicht op 1 schouder zette. Bij de meeste andere draagdoeken wordt het gewicht verdeeld.
     

Deel Deze Pagina