benieuwd

Discussie in 'Babyuitzet' gestart door MuscleMe, 23 dec 2014.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. MuscleMe

MuscleMe Actief lid

16 feb 2013
    192
    3
    18
    NULL
    NULL
    ik ben benieuwd of mensen die graag meerdere kindjes zouden willen krijgen, rekening houden met het kopen van kleding en dergelijke.
    ik koop bijvoorbeeld alles in het roze, maar als de volgende een jongen is, is het niet zo leuk om hem allemaal roze kleding en dergelijke aan te trekken.
    Houden jullie er rekening mee, of gewoon 2 keer een uitzet kopen?

2. sunshineS1976

sunshineS1976 Niet meer actief

Ik houd er niet echt rekening mee. Zeker niet met kleertjes. Die zijn immers bij de Zeeman of Wibra ook voor weinig zo in het blauw gekocht ;)

Ik moet zeggen dat ik bij al die roze mooie kleertjes wel heel erg hoopte dat ze ooit nog een keer gedragen zouden worden.
    Ook omslagdoeken zijn roze en de kinderwagen paars. Boeide me niets; Ik moest en zou die kleuren hebben ;)

Wipstoel is weer neutraal maar dure achterwaartse autostoel is knalroze.
    Ach daar weet een jongen toch niets van of ie nou in een blauwe, roze of zwarte autostoel zit ;)

3. elsie89

elsie89 Fanatiek lid

27 sep 2014
    3.645
    1.251
    113
    randstad
    Wij wisten niet of we een zoon of een dochter zouden krijgen. Dus hebben veel neutraal. Maar alles van na de geboorte is wel meisje. Bij een volgend kindje hebben we dus al een neutrale basis die we evt kunnen aanvullen met blauw

4. mart

mart Fanatiek lid

2 jun 2012
    2.201
    0
    36
    NULL
    NULL
    Niet met kleertjes ascecoires en dat soort dingen. Maar wel met de duurdere aankopen zoals koeka dekens, wiegbekleding, kinderwagen etc. Vind het zonde om bij een 2e van een ander geslacht alles weer opnieuw te kopen.

5. Suusjeuh

Suusjeuh VIP lid

4 jul 2010
    13.212
    13
    38
    Verpleegkundige/gastouder
    Deels. Rompers kocht ik op den duur wel wit toen de wens voor een 2e kwam. Slaapzakken heb ik ook neutraal, de kinderwagen en maxicosi en vervolg autostoel ook. Kleertjes, jurkjes, jasjes, schoenen, wiegdekentjes etc heb ik wel allemaal in 'kleur' gekocht. Nu trek ik bijvoorbeeld wel de grijze en blauwe maillots van mn dochter bij mn zoon aan onder zn broek en hij draagt als de rest in de was zit ook wel een roze slab of als alle slaapzakken natgespuugd zijn een roze slaapzak maar de meeste kleertjes heb ik 'nieuw' gekocht. Rompers had ik dus deels al, spijkerbroekjes kocht ik de eerste 2 jaar 2ehands, dan bleven shirtjes en schoentjes en jassen over zeg maar.

6. Pluisje88

Pluisje88 Niet meer actief

Eigenlijk heb ik er totaal geen rekening mee gehouden met het kopen van spullen. Toevallig is de kinderwagen in een neutrale kleur maar voor de rest is vrijwel alles gericht op een meisje. Qua kleertjes gaat het in het begin zo snel dat ik daar niet heel veel geld aan uitgegeven heb, nu krijgen we weer een meisje dus dat is dan weer mooi maar als het een jongen was hadden we gewoon veel opnieuw gekocht.

7. Patty86

Patty86 Fanatiek lid

8 okt 2012
    3.562
    2.859
    113
    Vrouw
    Wij willen ook graag meerdere kindjes. Ik heb er deels wel rekening mee gehouden. De kinderwagen, maxi cosi en de wipstoel zijn neutraal. Ook het badje en de babykamer. Ook heb ik speelgoed gekocht wat niet allemaal de meisjesvariant is. Dat eerste speelgoed gebruik je zo kort dat ik dat zonde vond. Maar met kleertjes heb ik er geen rekening mee gehouden. De maxi cosi heb ik een roze hoes omheen. En met de kinderwagen heb ik een bugaboo waar ik voor een jongen stoere grijze bekleding op wil. Pas een lief buggy gekocht in denim met rood. De uniseks dus. Wel weer meisjesspeelgoed erbij.

8. Maartt

Maartt Fanatiek lid

30 mrt 2011
    4.843
    725
    113
    Deels.
    Grote dingen wel. Hydrofielluiers zijn ook gedeeltelijk neutraal. Beddengoed is neutraal op een aantal onderlakens na.
    En ik heb de kleine rompers ook wel gedeeltelijk wit/neuraal.

9. talkingchair

talkingchair Niet meer actief

Veel kleding en accessoires heb ik toch wel roze gedaan. Gewoon omdat het zo leuk is. Dingen als kinderwagen en autostoel is wel handig om neutraal te doen, maar alles wat niet te duur is, vond ik leuk om lekker meisjesachtig te hebben.

10. bllondiie

bllondiie Niet meer actief

Totaal geen rekening mee gehouden, waardoor ik ook echt 3x alles nieuw heb moeten kopen.
    Bij de eerste een meid, alles meisjes, en erna omdat ik alleen Was en dat ook van plan Was te blijven alles weggedaan/verkocht.
    3,5jaar later een zoontje, en je raad het al, alles lekker blauw ;) dacht ik heb een koningskoppel, we zijn klaar :D totdat het een jaar geleden weer begon te kriebelen en ik nu dus bijna mn 2de meid krijg, en ook nog niks geleerd van het verleden alles is lekker roze momenteel ;)

11. Ly1

Ly1 Fanatiek lid

1 mrt 2012
    1.148
    3
    38
    Drenthe
    Wij hebben een zoontje en krijgen nu een dochter, eigenlijk kan ik 75% van de rompers weer gebruiken en heb ik een aantal shirtjes en broekjes in wit die ik weer kan gebruiken. Maar eigenlijk heb ik die er alleen bij gepakt zodat het niet allemaal knalroze is in de kast. Ik zou er niet zo veel rekening mee houden want heel veel babykleding blijft niet zo lang mooi omdat het nogal uitrekt tijdens het aankleden en omdat je baby'tje. Ookal krijg je 2 kindjes van hetzelfde geslacht dan nog vind ik het verschrikkelijk als 2 babys op 8 van de 10 foto's hetzelfde aan hebben. Daarnaast is het ook veeeeeels te leuk om te babyshoppen en tegenwoordig met webshops en de primark e.d. zijn babykleertjes heel erg betaalbaar en wel heel leuk.

12. BeertjeS

BeertjeS Actief lid

2 aug 2012
    286
    0
    0
    We houden er wel een beetje rekening mee. Kinderwagen is neutraal. Maxicosi ook. Kinderkamertje en inrichting is ook voor zowel jongen als meisje geschikt. Ook de slaapzakken en een deel van de pyjama's zijn neutraal net als de meeste rompertjes.

Deel Deze Pagina