ik breek even in: dit filmpje vond ik super om het knopen van te leren: https://www.youtube.com/watch?v=cTR0ea02J9w
Ik vind de filmpjes van wrap you in love ook altijd heel duidelijk En met een pop of knuffelbeer kun je vooraf oefenen (ik gebruik een grote knuffel als ik een andere knoop wil proberen)
Ben benieuwd naar m'n ringsling, heb ik al aangeschaft. Zal zeker nog best oefenen worden, moekie! Heb wel n draagconsult gehad, en dacht van tevoren dat ik voor n tricot doek zou gaan. Maar uiteindelijk lijkt de Rs me toch fijner, zal hem waarschijnlijk toch inderdaad ook niet voor grote afstanden gebruiken. Ga ook nog even op zoek naar extra instructiefimpjes Hebben jullie daar tips voor? Specifiek vd ringsling?
Ik ben niet zo van de filmpjes. Wel als je het al kan en een nieuwe knoop wil leren hoor, maar bv leren rugdragen via een filmpje is nauwelijks te doen. Zelfs een fwcc is voor sommigen echt te moeilijk te leren met een filmpje. Er is niemand die ziet waar je iets fout doet bv, en oefenen met een (gewichtloze) knuffel of pop is zo anders dan met een verzwaarde draagpop of je eigen baby. Zou zeggen probeer het gewoon, maar weet wel waar je op moet letten qua veiligheid. Genoeg ondersteuning, juiste hoogte, knietjes hoger dan de billen etc. Als het niet lukt weet dan dat een consult heel zinvol is
Ik durfde mijn dochter ook niet op mijn rug te doen inderdaad (alleen in de draagzak met hulp) dus heb een workshop bij een consulent gedaan. En dat is een hele goede investering geweest. Buikdragen/ringsling heb ik mijzelf geleerd maar had toen al wel een draagzak in gebruik
Fijn dat je een consult hebt gehad! Heeft ze je leren aanspannen met de rs? Tip voor de rs is eerst afstand heup schouder aanhouden. Teveel stof om aan te spannen is onhandig. Baby positioneren, overgebleven stof naar de ringen halen en aanspannen in de richting waar de stof vandaan komt. Dus bovenrail span je horizontaal aan, midden schuin naar onder en onderkant nog verder richting beneden. En lekker een opgerold spuugdoekje gebruiken in de bovenrail als neksteuntje
Moekie en Twinkle dank vd tips. Ja we hebben geoefend met de rekbare doek en de ringsling. Ze heeft me geleerd aan te spannen inderdaad en ook geoefend met een verzwaarde baby pop. Overigens zou ik anderen misschien wel aanraden iets vroeger in de zw al te oefenen... Ik heb nu met 35 weken al zo'n buik dat t niet meeviel 😅 Maar de consulente is n bekende van me dus ik mag haar altijd opnieuw vragen om te helpen/oefenen! Fijn!!
hier voor het rugdragen inderdaad een workshop gedaan. Leer je net mooi de fijne trucjes. En had ook meestal een spiegeltje bij me om de kleine te kunnen zien. buikdragen moest ik van mn man oefenen met een fles wijn, die zou ik vast niet laten vallen . Maar de FWCC vond ik prima mezelf aan te leren hoor. Eerste keer gewoon voor de spiegel gedaan.