Lief autostoel

Discussie in 'De babyuitzet' gestart door babygirl2015, 28 feb 2016.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. babygirl2015

babygirl2015 Actief lid

15 feb 2015
    110
    0
    0
    NULL
    NULL
    Hoi allemaal,

We hebben (heel lief uiteraard) een auto stoeltje gehad van schoonmoeder. Het gaat om dit auto stoeltje.

Lief! autostoel Cato

Echter kan ik heel weinig recensies vinden en ben ik best een controlfreak als het om veiligheid gaat.

Heeft iemand ervaringen met dit auto stoeltje??

2. silvana81

silvana81 Fanatiek lid

12 feb 2007
    2.777
    17
    38
    administratie
    Diemen
    Super autostoel, kan ook iets in de ligstand heeft meerdere standen van rechtop tot beetje liggen.
    Onze dochter heeft 'm gebruikt vanaf 9 maanden tot nu.....bijna 5 jaar, gaan eerdaas een andere kopen omdat deze nu wel iets te klein wordt.
    Schoonouders hebben 'm ook en mijn zusje voor mijn nichtje ook.

3. Youtan

Youtan VIP lid

9 jun 2015
    6.495
    4.332
    113
    Vrouw
    Ik heb hem ook en vind hem pas fijn vanaf haar 3de jaar. Vanaf het moment dat ze uit de maxi cosi priori gegroeid was.
    We hebben ook in gebruik genomen na de 'gewone maxi cosi', maar ik vind het geen veilige vervolgstoel als groep 1 stoel. De stoel is te groot/te wijd voor een baby/dreumes.

Mooie stoel als eventuele 2de stoel of als opvolger van een groep 1 stoel.

4. babygirl2015

babygirl2015 Actief lid

15 feb 2015
    110
    0
    0
    NULL
    NULL
    Bedankt voor jullie reacties! Leuk om te horen dat jullie zo positief zijn. Vind hem er ook super leuk en comfortabel uitzien!

Echter, is het voor mn kindje die best tenger en smal is. Ze is 1 jaar en weegt 9 kilo. Wel gebruikt ze tot het niet meer kan de maxicosi, maar het duurt niet lang voor ze dat ontgroeit is. Er zitten wel verkleiners in de Lief! autostoel, was het alsnog te ruim en onveilig met die verkleiners erin?

Silvana81 heeft hem vanaf 9 mnd gebruikt en youtan pas vanaf 3 jaar? Zoveel verschil kan er toch niet zitten in grootte van kindjes? Hihi

5. Youtan

Youtan VIP lid

9 jun 2015
    6.495
    4.332
    113
    Vrouw
    Vind ik persoonlijk wel. Het is een 1/2/3 stoel geen enkele goede autostoel kan geschikt zijn voor kindjes zo klein en kindjes zo groot.
    En tuurlijk 'officieel' kan en mag het, maar er zijn veiligere keuzes voor je baby.

We hebben hem wel eerder gebruikt hoor. Maar toen hebben we besloten dat het geen goede stoel was voor zo'n kleintje en hebben we 2 maxi cosi priori's gekocht. Met 3 jaar was ze daaruit gegroeid en hebben we de Lief!stoel weer in gebruik genomen in mijn auto (de hoofd-auto) en een maxi cosi rodi in mijn mans auto.

6. babygirl2015

babygirl2015 Actief lid

15 feb 2015
    110
    0
    0
    NULL
    NULL
    Ik heb zojuist bij wehkamp wat meer recensies gelezen. Gelukkig veel positieve in tegenstelling tot wat ik voorheen las (reacties van 2012). Heeft hii toch een beoordeling van 4.7 van de 5 en durf ik er blij mee te zijn. Ik vind het ook een fijn idee niet 3 x een stoel te hoeven kopen als deze voldoet gezien onze rij afsranden altijd maar maxima 10 a 15 min is meestal zelfs minder. We moeten het toch eens uitproberen maar zolang ze in de normale maxicosi past gebruiken we dat omdat ze vaak in de auto in slaap valt en we haar dan niet over hoeven te zetten als we maar een kleine boodschap hoeven te doen. Bedankt voor de reacties!

7. Suusjeuh

Suusjeuh VIP lid

4 jul 2010
    13.212
    13
    38
    Verpleegkundige/gastouder
    Als ze nu nog maar 9 kilo weegt kan de vast nog wel een half jaar of langer in de maxi cosi blijven?

Maar de lief stoel is een hoes om een b merk stoel, ik meen safetyfirst. En die scoren niet super goed qua veiligheid. Wij gaan voor zo veilig mogelijk, zeker op stukjes in de buurt is de kans op ongelukken groter hoor...

8. 27mama

27mama Bekend lid

8 mei 2013
    669
    1
    0
    NULL
    NULL
    Wij hebben hem ook maar vanaf het moment dat ze erin zit zit ze er zo ongelukkig in. Ik heb al vanalles geprobeerd met de delen die je kan verstellen maar ze zit er zo raar in. Terwijl ze ook geregeld in een andere autostoel zit en daar is het dan weer niet bij. Ik zat eraan te denken om hem weg te doen.

9. Youtan

Youtan VIP lid

9 jun 2015
    6.495
    4.332
    113
    Vrouw
    Als ze groter is zit ze er wel goed in. Mijn dochter is nu 3,9 en die zit er goed in, fijne is dan aan de lief!stoel dat er nog een slaapstand op zit, die zit er niet op andere vervolgstoelen.
    De maxi cosi Rodi, in onze andere auto zit ze minder prettig in. Maar ze valt dan ook regelmatig in slaap in de auto.

10. Miracle1

Miracle1 Fanatiek lid

29 apr 2012
    1.235
    180
    63
    De Consumentenbond raadde dit stoeltje niet aan las ik een keer op hun site en dit hoorde ik ook van een medewerkster bij een babywinkel. Dit was voor ons de reden om er niet voor te gaan.

11. babygirl2015

babygirl2015 Actief lid

15 feb 2015
    110
    0
    0
    NULL
    NULL
    Maar ik kan nergens iets terug vinden over lief! Autostoel bij de consumentenbond? Ik vind het lastig een gegeven paard in de bek te kijken, maar als het echt onveilig is dan vind ik het een ander verhaal. Ja onze dochter blijft zeker de komende maanden nog in de maxicosi. Tot het echt niet meer kan.

12. Miracle1

Miracle1 Fanatiek lid

29 apr 2012
    1.235
    180
    63
    Ik heb het een aantal jaren geleden gelezen dat de Consumentenbond Lief! Autostoel niet gingen testen omdat het een budget stoeltje is en ze daar niet voor zijn omdat die een stuk slechter scoren dan de duurdere autostoeltjes. Dit staat ook in de beste koop voor kinderen nr 1 2015 maar Lief! staat daar niet in.

Ik heb zelf geen ervaring met het stoeltje en lees hier positieve ervaringen. Je kan contact opnemen met de Consumentenbond of de ANWB om te kijken wat hun ervaringen met dit stoeltje zijn.

13. 27mama

27mama Bekend lid

8 mei 2013
    669
    1
    0
    NULL
    NULL
    Misschien wacht ik nog wel even dan met hem wegdoen. Ze is nu bijna 4 jaar maar het is zo'n kleine ukkepuk. Ik heb het boekje ook nog eens doorgelezen en vanaf vijftien kilo mogen de riempjes eruit en dan kan je de hoofdsteun hoger zetten dmv een schoefje eruit te halen. Maar dan moet ik nog lang geduld hebben haha.

14. esje1981

esje1981 Fanatiek lid

28 sep 2011
    1.490
    0
    0
    J hebben hem ook van af 1 jaar gebruikt, mijn dochter is ook klein en tenger is 2 en 13kilo.en het gaat suler in de stoel.eerst met verkleiner en die hebben we er pas uit gehaald. Hij kan in ligstand en ook goed vast gezet worden in de auto. Hij is net zo goed als de maxicos stoel die wij al jhadden voor mijn zoon.succes metje keus

Deel Deze Pagina