Urgent autostoel vraagje

Discussie in 'Baby en dreumes' gestart door MamavanLieverd, 11 mei 2016.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. MamavanLieverd

MamavanLieverd VIP lid

1 dec 2014
    7.394
    5.298
    113
    Voor de mensen die er verstand van hebben: wat is veiliger, een maxi-cosi waar een baby te lang voor is, of een vervolgstoel waar ze te smal voor is?
    Onze dochter van 10 maanden groeit op de +2 lijn, dus is nu echt wel te lang voor de mc, ze komt met haar hoofd net boven de kuip uit (minimaal), maar vooral heeft haar bovenlijf erg veel speling, doordat de gaten van de schouderriempjes inmiddels ter hoogte van haar schouderbladen zit. We hebben een axkid minikid (achterwaartse vervolgstoel tot 25 kilo), op zich zit ze hier wel goed in qua lengte, maar het is echt een smal gebouwd meisje en ze heeft vrij veel speling aan de zijkanten, ze zakt ook wat scheef. Ik weet dus eigenlijk niet hoe veilig dat is, is er iemand die daar verstand van heeft?
    Heeft er ook nog iemand advies om de stoel wat minder rechtop te krijgen? Hij heeft 5 standen, maar zelfs in de meest "liggende" stand, zit ze nog best rechtop (ligt denk ik aan de stoel van de auto, ik hoop dat dat minder is in mijn auto).
    In ieder geval staat er voor morgen tweemaal een redelijke autorit op de planning, dus ik weet niet waar we goed aan doen, nog een keer in de te kleine maxi cosi of toch beter in de minikid?

2. Zohra

Zohra Fanatiek lid

20 mei 2015
    2.005
    322
    83
    Ik zou toch de axkid doen denk ik. Als ze goed strak in de gordel zit is het denk ik niet zo erg dat ze een beetje scheef zakt, als ze maar met het hoofd tussen de hoofdsteun blijft.
    Een gordel die te laag zit in de maxi cosi is in ieder geval gevaarlijk.

3. MamavanLieverd

MamavanLieverd VIP lid

1 dec 2014
    7.394
    5.298
    113
    Dank je voor je reactie :). We gaan idd voor de axkid morgen. Voor de zekerheid nemen we de mc met base nog wel mee. Ik weet niet hoe het gaat als ze in slaap valt (komt niet vaak voor), want ik vind haar wel erg rechtop zitten, ben bang dat haar hoofd dan teveel naar voren valt.

4. 1981Mama

1981Mama VIP lid

8 apr 2015
    5.989
    1.439
    113
    Ik had dat rechtop zitten ook als issue met de vervolgstoel.
    Dat is voor de veiligheid, is me verteld. Alleen staat de ene achterbank rechter dan de andere (hier al een enorm verschil tussen de 2 auto's) wat ook scheelt in hoe ver ze liggen of zitten. Als jij een schuine achterbank hebt, bij een achterwaarts stoeltje, dan zit ze in verhouding rechter op.

Ik heb geen achterwaarts stoeltje, maar aan 1 kant een stukje opgehoogd met een handdoek onder de zitting

5. Tazzy

Tazzy Fanatiek lid

20 aug 2013
    1.364
    31
    48
    Inderdaad is de autostoel veiliger, als ze uit de maxicosi steekt kan het niet meer! En doordat je autostoeltje achteruit staat komt die rechterop dan vooruit dat komt door de stand van de autobank. Sowieso vind ik de ligstand van de autostoel echt een groot verschil met de maxicosi. Wij hebben de axiss en die staat wel vooruit en die kan enigszins nog in een aardige ligstand.

6. suus1983

suus1983 VIP lid

10 okt 2006
    50.160
    35.820
    113
    Is het niet zo dat de maxicosi veilig is totdat de oren er bovenuit komen? In elk geval zou ik haar zolang mogelijk daarin laten. Even googlen tot hoever het hoofdje mag uitsteken, volgens mij best wel wat.

7. Shakes

Shakes VIP lid

2 apr 2013
    14.132
    5.874
    113
    Vrouw
    Vlaanderen
    Nee, mc is niet meer veilig zodra het hoofdje er bovenuit komt.

8. Snoopy1979

Snoopy1979 VIP lid

8 okt 2006
    34.227
    7.275
    113
    Vrouw
    Brabant
  9. Tazzy

Tazzy Fanatiek lid

20 aug 2013
    1.364
    31
    48
    Hoofdje mag niet uitsteken! Beentjes geeft niet zo

10. MamavanLieverd

MamavanLieverd VIP lid

1 dec 2014
    7.394
    5.298
    113
    Ja, die hebben we erbij (gratis gehad van babyplezier), dat scheelt wel iets, ze zit er toch wel redelijk in, ze zakt wel ietsje scheef doordat ze zo'n smal ding is ;), en de verkleiner stelt niet heel veel voor, maar ze zit er net met haar ellebogen tegen waardoor ze iets rechter blijft zitten. De maxi cosi voelde ik me de laatste keer al niet heel fijn meer bij en nu is ze nog weer groter, dus dat gaan we niet meer doen.
    Ik heb ook nog even contact gehad met babyplezier vandaag en nog een tip gehad om hem net iets schuiner te krijgen, we zullen morgen zien of dat nog verschil maakt. Ze hebben evt ook nog een wedge om hem schuiner te krijgen, maar volgens hen vaak niet nodig (echt een fijne winkel, ze proberen je niets te verkopen dat je niet nodig hebt) met de tips om hem ietsje schuiner te krijgen. Idd is het rechterop ook weer veiliger, wat 1981mama ook al schrijft.

11. Annabel274

Annabel274 Fanatiek lid

19 jul 2012
    2.370
    109
    63
    Beetje gek idee, ik rolde een xxl hydrofiel op, en vouwde die om hem heen(ook een smalle hier).
    Midden van de doek onder de knietjes door tegen het sluitstuk aan, en de "staarten" langs hem heen tot onder de oksels. Zo zakte hij niet scheef.
    Heb er geen foto van..
    Gaf hem dan speelgoed zodat hij niet aan de rol ging frunniken.
    Als hij in slaap valt wacht ik 5 minuutjes en dan leg ik z'n hoofdje tegen de stoel aan.

12. MamavanLieverd

MamavanLieverd VIP lid

1 dec 2014
    7.394
    5.298
    113
    Ik denk dat ik haar hier niet afgeleid zou krijgen met een speeltje, want doeken zijn zeker zo interessant ;).
    Al met al viel het scheefzakken heel erg mee, het slapen was lastiger. Haar hoofd bleef naar voren vallen bij het optrekken. Hoewel mijn man nog een keer naar de stoel heeft gekeken op de bestemming en op de terugweg leek ze toch een tikkeltje schuiner te zitten (maar toen heeft ze niet geslapen, dus ik weet het niet zeker). Nog even afwachten hoe de stoel in mijn auto past, als hij dan ook zo rechtop uitkomt, kopen we er een wig bij.
    Ze vond het wel superleuk in haar nieuwe stoel, dus dat was mooi :).

13. Biny

Biny VIP lid

10 feb 2011
    17.556
    5.653
    113
    Vrouw

Die gordels zijn toch al snel veel te laag....?
    Het gaat er toch om dat het hoofd er niet bovenuit komt.

Als ikmn zoontje in een ander stoeltje had moeten doen toen de riempjes onder zn schouders zaten dan had ik hem 3 maanden geleden al over moeten doen...

14. 4dogs82

4dogs82 Fanatiek lid

3 sep 2012
    2.314
    0
    36
    Een mooi huis
    Biny, ik heb het maxicosi gevraagd en zij zeiden dat ze over moest als de gordels te laag komen te zitten, of d'r hoofd boven de bak uitsteekt.
    Ze zouden een extra "gaatjes set" moeten maken in de bak vind ik, want de gordels zitten idd al best snel te laag. Het is dan echt niet veilig meer als je een aanrijding krijgt.

15. Koon

Koon Niet meer actief

Daarover staat niks op hun website. Alleen dat het hoofdje niet over de rand mag komen.
    De riempjes zitten bij mijn dochter van 5 maanden al lager dan de schoudertjes. Lijkt me niet dat ik haar daarom niet meer in de groep 0 stoel mag vervoeren. Haar hoofdje komt nog lang niet bij de rand.

Heb je het wel over een groep 0 stoel? En weet je zeker dat diegene die jou informeerde het ook over een groep 0 stoel had?

16. 4dogs82

4dogs82 Fanatiek lid

3 sep 2012
    2.314
    0
    36
    Een mooi huis
    Ja ik heb er ook foto's bij gestuurd van hoe mijn dochter er in zat, toen zaten de gordels net 1cm onder haar schouderlijn, toen zeiden ze dat het nog net kon, maar niet lang meer. (Maxicosi citi)

Ik snap ook niet dat ze dat niet duidelijker communiceren. Iedereen weet wel dat ze een gaatje naar boven moeten zodra de schouders hoger komen ;)

17. Biny

Biny VIP lid

10 feb 2011
    17.556
    5.653
    113
    Vrouw
    Nou, ik ben echt niet van plan om m'n baby van 10 maanden over te zetten in een stoel die nog veel te groot is voor hem.

Ik trek de riempjes goed aan, armen kunnen er niet tussendoor.

Het zal mij best zijn, ik vind deze manier in de maxi cosi veiliger dan in een veel te grote voorwaartse stoel

Ik heb er trouwens verder ook nog nooit van gehoord, ken alleen de regel over het hoofdje.

18. MamavanLieverd

MamavanLieverd VIP lid

1 dec 2014
    7.394
    5.298
    113
    Ik moet ook zeggen dat ik pas de laatste 2 maanden vind dat ze echt teveel speling krijgt door de schouderbandjes hoor en nu komt ze dus boven de kuip uit met haar hoofd. Ze is ook 10 maanden (gevalletje +2 lijn met lengte ;)), dus hier mede daarom een achterwaartse stoel. Als ze trouwens niet zo lang was geweest, was denk ik de achterwaartse ook nog te groot voor haar, want weet niet of die schouderbandjes nog verder naar beneden kunnen, nu zitten ze precies goed. Deze achterwaartse is dan ook van 9 tot 25 kilo, dus logisch dat ze daar pas goed inpassen als ze uit de maxi cosi groeien.

19. gitaartje

gitaartje Fanatiek lid

12 nov 2013
    1.983
    1.251
    113
    Volgens mij is het zo dat de riempjes bij voorwaarts vervoeren boven de schouders moeten zitten en bij achterwaarts eronder.

Ik weet even niet meer waar ik dat vandaan heb, maar als ik het weet laat ik het weten

Deel Deze Pagina