Draagdoek

Discussie in 'Baby en dreumes' gestart door Adinka, 26 aug 2016.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Adinka

Adinka Actief lid

1 okt 2015
    333
    1
    0
    NULL
    NULL
    Ik ben op zoek naar een draagdoek voor onze 8 weken oude dochter.
    Ik ben er al over uit dat ik een geweven wil en geen elastische.

Kan iemand mij adviseren welke een goede prijs/kwaliteitverhouding heeft?

2. Hippo89

Hippo89 VIP lid

11 dec 2012
    7.373
    343
    83
    Vrouw
    Little frog is het goedkoopste, die heb je in de aanbieding al voor 40/45 euro, het zijn goede doeken maar in het begin wel stug die moeten dus echt even ingedragen worden.

De hoppediZ Jaguar heeft een speciale weving erin waardoor
    Die alweer een stuk zachter is, hiervoor betaal je ongeveer 70 euro voor

Ik hoor ook goede dingen over de yaro en girasol

3. Loetje85

Loetje85 Bekend lid

17 jun 2016
    814
    200
    43
    Wat goed dat je wil gaan dragen, heerlijk voor zowel moeder als kind! Wat Hippo al genoemd heeft, Little Frog is de goedkoopste onder de geweven doeken. Veel doeken zijn stug, maar er is ook een hele markt voor tweedehands draagdoeken. Die zijn al ingedragen en vaak al een stuk zachter dan als je ze nieuw koopt. je moet ook even letten op de lengte en van welk materiaal de doek gemaakt is. Wat je ook even kunt doen (ik weet niet of je facebook hebt) is naar de facebooksite 'draagpraat' of 'dragersklets' gaan. Daar kan je echt heeeeel veel informatie over dragen/doeken/dragers etc vinden en worden een heleboel doeken voor een leuke prijs aangeboden.

4. fee90

fee90 Fanatiek lid

21 mei 2015
    1.679
    39
    48
    Eens met Hippo, ik zweer trouwens bij yaro, vind de 100% katoen doeken van hen erg fijn en met wol ook. Al erg zacht uit de verpakking en fijnne breedte zodat je goede zitjes kunt maken.

5. Adinka

Adinka Actief lid

1 okt 2015
    333
    1
    0
    NULL
    NULL
    Thanks voor de tips!!
    Op sommige sites/bij sommige merken moet je voor een maat kiezen. Waarom is dit? Als je een grote maat koopt, kan er dan wel een kleine baby in?
    Ik ga de bovengenoemde facebooksites zeker opzoeken!
    Het dragen van onze kleine is me trouwens geadviseerd door de lactatiekundige. Alisa kan heel erg onrustig zijn 's avonds. Ze wil dan ook constant aan de borst. Niet echt fijn en al zeker niet handig. De mevrouw vertelde me dat ze dat gedrag heel vaak ziet bij te vroeg geboren baby's en dat ze dan voornamelijk op zoek zijn naar genegenheid. Daarom raadt ze een draagdoek aan, zodat ze lekker bij mij of mijn partner kan hangen als ze onrustig is..

6. Vintage35

Vintage35 Bekend lid

7 mei 2015
    909
    885
    93
    Leuk dat je wil gaan dragen. Het is superfijn voor je baby maar ook voor jezelf! Het geeft heel veel rust!

Ik heb een little frog en een yaro.
    Op facebook kun je op draagdoeken markt 2e hands ingedragen doeken kopen. Maat 6 heb ik. Maar het ligt ook aan je eigen postuur. Er is vast wel een maattabel te vinden

7. fee90

fee90 Fanatiek lid

21 mei 2015
    1.679
    39
    48
    Maat Draagdoek is vooral relevant als je maar afwijkt van "gemiddeld". Kindje groeit natuurlijk maar die marge zit in de doek maat, als je kindje klein is heb je iets meer staarten over. Grootste gedeelte van de lengte gaat om je eigen postuur heen en dat is bepalend voor de maat. Staan idd tabellen op internet, de meesten hebben een maat 6, maat vijf is voor slanke kleine mensen en maat 7 voor een maatje meer.

Soms kiezen mensen ook voor een grotere of kleinere maat om bepaalde knopen makkelijker te doen. Gebruik je vaak een knoop die weinig stof nodig heeft kan je ook een kleinere maat nemen ipv de stof extra om je middel te hoeven wikkelen. Of wil je juist meer stof hebben om anders af te knopen dan kan een maatje groter juist wenselijk zijn.

Maar zeker je eerste doet moet je "basis" maat zijn ( vaak dus maat 6 , zodat je alle knopen in principe kunt oefenen en gebruiken.

8. vaddie

vaddie Fanatiek lid

30 nov 2010
    4.016
    1
    38
    Vrouw
    In de buurt van Utrecht
    Hier een Yaro 100% katoen en erg blij mee. Snel lekker zacht zodat hij lekker draagt voor jou en je kindje. Is ook niet zo duur. Nieuw al voor 80 euro.
    Ik heb hem voor 60 euro ingedragen van iemand overgenomen.

En ik heb een tula, maar dat is geen draagdoek maar een drager geschikt vanaf maat 68

9. baby001

baby001 Bekend lid

5 mrt 2015
    897
    18
    18
    Ik heb alleen maar yaro's..top doekjes! Ook little frog gehad, als beginnersdoek. Nu dus yaro maat 5 en een maat 6 en een tula.

10. madelein

madelein VIP lid

28 feb 2011
    6.758
    623
    113
    LF is juist gelijk al zacht... Yaro vaak ook.
    Ik heb nu een pollora met linnen erbij en die is geweldig.

Rekbare doek vind ik persoonlijk voor een ukje wel het fijnst. Is ook makkelijk om het gevoel van knopen te leren.
    Maten: maat zegt iets over de lengte van de doek. Bij bepaalde knopen heb je meer of minder doek nodig. Even Googleen voor tabellen.
    Ik heb maat 36-38 en knoop het lekkerst met een maat 5 of 6.

11. Lovemykids4

Lovemykids4 Niet meer actief

Als je weinig te besteden hebt meid is er ook de groep:: Met liefde dragen en delen op facebook
    Die is opgericht voor de minima of de ouder die door omstandigheden niet veel te besteden hebben.

Ik ben samen met 2 andere mamma's daar de beheerder.

Daar zijn de draagdoeken en ergonomische dragers tot maximaal 50 euro.

Neem er eens een kijkje.

Ikzelf draag dochter van 20 mnd oud in de tula toddler en de Oscha slings roses aphrodite doek.
    Die is van 50 % katoen en 50% linnen.
    Maar mijn dochter weegt al 16,5 kilo dus is goed te dragen in doe doek.

De tula standaard is vanaf 74 tot maat 86/92 te gebruiken.
    Voor de maat 74 kunnen ze er met een verkleinen in.

Fijn dat je wilt gaan dragen :)

12. Linnaea

Linnaea Fanatiek lid

20 apr 2015
    3.443
    27
    38
    Volg een thuisstudie en werk daarnaast als bijlesd
    Ik ben fan van Natibaby. Wel een wat duurder merk, maar echt prachtige doeken! Zou ze allemaal wel willen. Ik heb er nu één met 50% katoen en 50% linnen, die is zo heerlijk zacht en dun en goed aan te spannen. Ik wil niet meer terug naar 100% katoen...

13. Emm27

Emm27 Fanatiek lid

24 mrt 2013
    1.907
    387
    83
    Ik heb sinds 2 weken een draagdoek (zoon is nu 11 weken). Heerlijk! Knopen zo onder de knie. Ik had hiervoor ergonomische dragers, ook al heel prettig maar een doek zit wel echt zoveel lekkerder. Ik heb nu een yaro doek 100% katoen. Is inderdaad nog wat stug maar zit al heerlijk. Mijn doek was 55 euro, ik heb maat 6 genomen (1.69 lang) en dat is de juiste maat

14. Adinka

Adinka Actief lid

1 okt 2015
    333
    1
    0
    NULL
    NULL
    Bedankt voor alle duidelijke informatie!
    Echt heel erg fijn!!

15. Annabel274

Annabel274 Fanatiek lid

19 jul 2012
    2.370
    109
    63
    Ik ben helemaal fan van pinknova. Zulke mooie sterke doekjes.. en nonna is ook heel fijn! Vind ik alleen de punten veel te schuin van, dus dat knoopt niet zo fijn (voor mij)

16. Molensteen

Molensteen Fanatiek lid

17 nov 2014
    4.059
    21
    38
    Vrouw
    Heb een pure baby love mt 7 mint te koop,evt

17. Lovely123

Lovely123 Fanatiek lid

28 nov 2013
    1.249
    228
    63
    Leiden
    Yaro is een fijn merk voor beginnende dragers!
    Ik ben zelf ook fan van Artipoppe, pinknova en wovenwings doeken. Maar die zijn wel een stuk duurder! Als je meer ervaring hebt met knopen en voor de mooiere en luxere stoffen wilt gaan zou ik daar eens naar kijken.

Deel Deze Pagina