Draagdoeken: door de bomen het bos niet meer zien

Discussie in 'De babyuitzet' gestart door Marisha, 12 aug 2008.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Nemo

Nemo Niet meer actief

Toen ons kindje nog klein was toen deed ik hem op mijn buik met de jas van mijn man erover. Dat werkte prima. Ik ben nu van plan om hem over mijn jas te knopen en mijn kindje dus lekker warm aan kleden.
    Is trouwens wel moeilijker knopen met een jas aan.
    Er zijn idd ook speciale jassen voor.

2. Marisha

Marisha Fanatiek lid

15 jul 2006
    2.728
    0
    0
    Bediende
    België
    En ik heb voor in het begin mijn oog laten vallen op de binana draagdoeken. Deze zijn gemaakt uit bamboe vezels die ervoor zorgen dat de doek lekker zacht is (wat leuk is voor de pasgeborene) maar de doek zou ook iets steviger zijn dan de trico slen (en kan dus langer gebruikt worden). Heb al een mailtje gestuurd naar de persoon die ze maakt om de kleuren en maten te horen (met eventueel foto's) en de prijs van mijn afgewerkte versie.

Als het mij echt ligt en mijn kindje vind het leuk om erin te gaan kan ik voor de zomer nog altijd een lekker lichte geweven doek kopen!

Voor in de winter dacht ik er eventueel gewoon een poncho over te doen (of idd een bredere jas die er dan overpast), zo dik is je kindje nu toch ook weer niet en ik was niet van plan om er eindeloze wandelingen door de kou mee te maken...

3. Beccaatje

Beccaatje Fanatiek lid

29 mrt 2007
    2.958
    0
    0
    ik liep met een fleece-jas van mijn man. Zag er niet op mijn modieust uit maar wel knus met een kindje op mijn buik :D
    Kind geen jas aan, is warm genoeg hoor.

4. raspberry

raspberry Niet meer actief

Wij hebben een buikdrager gekocht van Chicco, bij babydump maar 25 euro... Daar kan ze vanaf de geboorte in en zit ze goed rechtop en toch lekker tegen ons aan... Vanaf 4 maanden kun je die ook andersom dragen, zodat ze van je af kijken, en is dan ook als rugdrager te gebruiken, (maar aangezien ik zelf vaak rugtassen gebruik wilde ik juist een buikdrager, kan ik tenminste ook nog een rugtas om, :)

5. LadyInRed

LadyInRed Actief lid

3 feb 2008
    282
    0
    0
    Ik ben ook aan het kijken voor een draagdoek. Wij willen namelijk ook een babybjorn active gebruiken, maar niet de eerste weken.
    Daarvoor zouden we graag een draagdoek willen. Het is dus geen doek voor de "lange termijn", en ik denk dat zo'n knoop-doek voor ons te ingewikkeld is. Ik wil het mijn man cadeau doen en ik verwacht dat de drempel voor hem dan te hoog wordt om hem te gaan gebruiken.
    Heeft iemand een goede tip? Het gaat dus met name om de eerste weken (of zo) , niet te ingewikkeld en we gaan hem waarschijnlijk niet lang aan een stuk dragen. Wel willen we graag dat het babytje lekker/knus ligt en steun heeft.

6. Snoopy1979

Snoopy1979 VIP lid

8 okt 2006
    34.229
    7.276
    113
    Vrouw
    Brabant
    Rozemarijke, wij hebben die Chico ook 2e hands gekregen maar ik vond het helemaal niet fijn... zeker omdat ik een draagdoek gewend ben. Het biedt ook helemaal geen steun aan je kindje (en op de verkeerde manier) en al helemaal niet aan je rug.

Ik had in het begin, toen het koud was (we zijn toen ook anderhalf uur gaan wandelen in het bos) mijn zwangerschapsjas aan, dat was gewoon een veel te grote jas ;). Mijn buik paste daar prima in en 6 weken later Eva in de draagdoek ook!

7. Marisha

Marisha Fanatiek lid

15 jul 2006
    2.728
    0
    0
    Bediende
    België
    @ Ladyinred, mss is de Tri-cotti van babylonia dan iets voor jullie. Dit zijn twee kokers die je gekruist draagt en waar je je kindje in 4 verschillende houdingen kan dragen (en je dus geen doek hoeft te knopen). Ik denk dat je hem kan kopen voor ongeveer 50 EUR.

De babybjorn wordt vaak toch afgeraden omdat dit niet goed zou zijn voor de rug en bekken. Ik dacht dat hij pas vanaf 6 weken te gebruiken is?

8. Marisha

Marisha Fanatiek lid

15 jul 2006
    2.728
    0
    0
    Bediende
    België
    Ow ja, en je kan deze doeken ook vaak tweedehands vinden volgens mij (als het toch maar voor korte termijn is)... dan is de prijs ook lager he!

9. Ise

Ise VIP lid

28 okt 2007
    5.163
    436
    83
    de binana is ook te koop via bloze kriekske voor 59 euro. ik heb zelf de minimonkey (niet fijn, ook snel te klein) en een doek van draagdoek.nl die ik nu nog wel eens gebruik..

10. lauwie

lauwie VIP lid

17 mrt 2007
    8.026
    0
    0
    waarom zou een minimonkey niet goed zijn voor je kindje?

11. Nemo

Nemo Niet meer actief

Ligt je kindje ook niet goed in. En wat ik hier veel lees op het forum aan ervaring is het voor de ouders ook niet lekker dragen.

@LadyInRed: ik denk dat een soft structured carrier wat voor jullie is.

Ik weet niet of je het goed kunt zien maar je hoeft dus niet te knopen je kunt alles zo vast klikken.
    De beentjes zoals je ziet hoger dan de bips voor een goede houding. Of je het al gelijk vanaf de geboorte kan gebruiken weet ik zo ff niet.
    Je kan ze hier kopen http://www.lilababy.nl de verkoopster kan het je vast vertellen

12. Nemo

Nemo Niet meer actief

En nog een voorbeeld

13. Springboon

Springboon VIP lid

9 okt 2006
    8.278
    1.834
    113
    Vrouw
    Zorg
    Waar mijn liefjes zijn
    Ik heb zelf de mini-monkey, en mijn dochter vond het heerlijk om daar in te liggen.
    Heb ook veel met haar daarin gewandeld, en geshopt..
    Ik vind hem ideaal..

Bij een tweede zou ik hem ook gebruiken..

14. Nemo

Nemo Niet meer actief

@Loran: waarom gebruik je hem nu niet meer dan ?

15. LadyInRed

LadyInRed Actief lid

3 feb 2008
    282
    0
    0
    @Nemo: de soft structured carrier lijkt erg op de baby bjorn active. Volgens mij mag dat pas als het kindje wat ouder is (ivm het zitten enzo)

16. Nemo

Nemo Niet meer actief

Ik vraag het even voor je na.

In een mei tai (is wel iets knopen) kan een kindje wel vanaf de geboorte in.
    filmpje pasgeborene in mei tai wrap.

17. wendyp

wendyp Niet meer actief

IK heb er 1 in het lime.... Sasha vindt het dus ook 3 keer niets. Ook niet gebruikt, alleen een paar keer proberen. Ik heb zelf de lodger, dat vind ze wel geweldig. Alleen nu is dat onwijs warm.

18. Nemo

Nemo Niet meer actief

Ik heb het nagevraagd aan de verkoopster en zij raad een maand of 5/6 aan.

19. Marisha

Marisha Fanatiek lid

15 jul 2006
    2.728
    0
    0
    Bediende
    België
    Dat was ook mijn eerste idee. Ik denk dat voor een pasgeborene je best voor een ringsling of ee echt draagdoek gaat... een draagzak is te belastend!

(jeetje, ik klink na me een week erin verdiept te hebben bijna zelf een expert :))

Maareh, zo'n soft structured carrier staat wel op mijn lijstje voor als mijn kindje wat groter wordt en ik het dragen echt leuk vind!

20. DaisySanches

DaisySanches VIP lid

20 jan 2007
    12.361
    0
    0
    Amsterdam
    Hier twee hoppediz en 1 minimonkey. Had eerst draagdoek.nl en 2 tricotslens. Vind de hoppediz het prettigste. Minimonkey alleen makkelijk voor snel ff thuis.

Deel Deze Pagina