Draagdoeken: ervaringen merken?

Discussie in 'De babyuitzet' gestart door evenstar, 7 sep 2009.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. evenstar

evenstar VIP lid

22 jan 2009
    9.809
    4
    38
    postdoc/docent universiteit
    import Noorderling
    Wij zullen veel lopend/met de fiets moeten doen omdat het niet zeker is dat we voor februari een auto hebben. Ik heb zelf altijd gedacht dat ik een draagdoek heel fijn zou vinden voor stukjes lopen (naast OV bijvoorbeeld, niet op de fiets lijkt me!). Ik vind het dus niet erg om daar een investering voor te doen, maar ik zou het wel handig vinden om ervaringen te horen van mensen over de merken die zij hebben.

Ik ken zelf alleen Lodger, daar heb ik voor in het wiegje van de babywagen een wrapper voor gekocht. Die van Lodger (de Shelter) lijkt me heeeel leuk. Maar is hij handig, gemakkelijk in gebruik? Wij hebben hem ook nodig voor een stukje lopen tussen beneden en huis (we hebben om de boel nog handiger te maken, een portiekwoning).

Alle tips en ervaringen zijn welkom!

2. schatje1

schatje1 Niet meer actief

ben ik ook wel benieuwd naar!

3. pixie

pixie VIP lid

30 mei 2008
    12.315
    0
    0
    woonbegeleider psychiatrie
    Leusden
    klik op mijn link in onderschrift ;)

4. evenstar

evenstar VIP lid

22 jan 2009
    9.809
    4
    38
    import Noorderling
    Ik denk dat ik ook een junkie ga worden. Voorgevoelentje. Kindje is ook verwacht in guur februari, doe maar fijn tegen mama aan denk ik dan ;)

Maar goed, ik had dat topic wel gezien (draagdoekmama's) maar durfde daar niet met een gerichte vraag te komen. Ben immers nog geen draagdoek mama :)

Tot nu toe is het een beetje hocuspocus voor mij maar ik zal me inlezen- heb net wel een bod voor een heeeeel goedkope en mooie (nieuwe) shelter gedaan. Die lijken me wel makkelijk, maar zo'n ECHTE doek is wel mooier. Zo'n mooie geweven doek. Zag ik vroeger altijd bij de moeders van mijn vriendinnetjes die op de vrije school zaten, klinkt dom, maar ik kreeg daar een heel veilig gevoel bij.

5. marijntje28

marijntje28 Fanatiek lid

8 sep 2008
    1.138
    0
    0
    Hai,
    Je kan gerust eens meelezen hoor bij de draagdoekmama's. Ik ben al een poosje afwezig maar voordat ik mijn beco butterfly heb aangeschaft schreef ik draagdoek-loos ook mee en heb allerlei vragen gesteld.

Een vriendin van mij heeft de shelter ook maar als draagding vonden ze het niet wat. Deed snel zeer aan de rug en is ook snel te klein.
    Een geweven doek..... tja lees toch maar eens mij bij de draagdoekmama's of kijk eens op het 'dragen en voeden' forum. Daar vind je veel verslaafde draagdoekmama's. En als je naar de geweven doeken gaat zoeken, dan zie je heel veel hele mooie!

Ik heb dus alleen nog een beco butterfly gekocht en wil ook nog wel een mooie draagdoek. Maar ben nog steeds bang dat ik er te weinig mee ga doen.

Anyway; draagdoekmama's is een gezellig clubje dus als je tijd over hebt (haha, er wordt veel geschreven, ik kon het niet meer bijhouden dus ben min of meer afgehaakt).

Groetjes!!

6. Assi

Assi Fanatiek lid

2 mrt 2008
    4.519
    46
    48
    ik heb een draagdoek van ByKay, via draagdoek.nl besteld.

7. Lien78

Lien78 Fanatiek lid

15 feb 2008
    1.890
    0
    0
    (dieren)fysiotherapeute
    regio A'foort
    ik heb ook een rekbare doek (met een niet-rekbaar tussenstuk) van draagdoek.nl en die bevalt hier uitstekend! kindje kan er in verschillende houdingen in, en voor jezelf draagt het superfijn: ik ben zwaar rugpatiënt, en heb met bijv. de babybjorn snel last, maar kan uuuuren met de doek dragen zonder pijn.
    ons zoontje vond het wel even wennen, maar nu vindt hij het superfijn. valt er ook in in slaap enzo, dat zegt wel genoeg.

let op dat je iets koopt waar je kindje in een ergonomisch verantwoorde houding in ligt, en wat voor jezelf recht en symmetrisch draagt. de lodger shelter voldoet op beide punten niet, helaas.

ik geloof dat de draagdoek-fanatico's allemaal voor niet-rekbare doeken zijn, maar onze flinke boef van ruim 7 kilo draag ik dus prima in de rekbare doek. ik vind 'm erg comfortabel voor beiden.
    de service van draagdoek.nl is ook heeel goed, ook belangrijk.

succes!

8. evenstar

evenstar VIP lid

22 jan 2009
    9.809
    4
    38
    import Noorderling
    Ah, dat is goed om te weten Lien- ik ben zelf iemand die vooral met de nek en hoge rug NIET tegen asymmetrische belasting kan. Ik werk bv. ook niet met een echte muis maar met een alternatief dat recht voor me ligt onder mijn duimen, na heel erg last van RSI gehad te hebben. Ik merk het ook met schoudertassen.

Dus ik moet goed kijken of het echt voor mij is, een draagdoek.

We hebben ondertussen een shelter voor een prikkie, niet als draagdoek, maar als makkelijk ding in een maxi cosi ook ivm een kort stukje bij de portiek dat we het kindje toch echt niet met wagen en al naar boven kunnen slepen. Ik kan er niet nu al vanuit gaan dat ik altijd een draagdoek zal gebruiken- juist vanwege mijn rug durf ik dat niet zo goed. Ik neem uberhaupt wel aan dat ook draagdoekmama's wel een kinderwagen hebben ;) (al dan niet onder een laag stof)

9. linda84

linda84 Fanatiek lid

3 sep 2006
    4.383
    36
    48
    Evenstar ik heb en draagdoek van draagdoek.nl die kreeg je gratis bij een jaarabonnement op de ouders van nu. De actie loopt nu. Het lijkt mij een fijne doek.

10. evenstar

evenstar VIP lid

22 jan 2009
    9.809
    4
    38
    import Noorderling
    Oooh die lijkt mijn fijn! :D Thanks!!

11. Noatje

Noatje Fanatiek lid

12 apr 2008
    3.488
    0
    36
    N-BR
    Maar met een draagdoek.nl kan je niet zo lang mee doen hoor! Kindje word algauw te zwaar in een rekbare doek!

Draagdoek

12. Gentle

Gentle VIP lid

10 okt 2007
    6.979
    1
    36
    Overijssel
    Wij hebben een draagdoek van Hoppediz. Ideaal! Ook goede service en een boek erbij met allerlei draagtechnieken. Echt een aanrader voor het langere, intensievere gebruik!

13. Kathy

Kathy VIP lid

22 mei 2005
    5.535
    0
    0
    Draagdoekconsulent
    Lichtervelde, België
    Iedereen is altijd welkom bij het draagdoekmama-clubje hoor. Hoe meer mensen dragen, hoe leuker!
    Je hoeft geen vrees te hebben om daar vragen te stellen, we helpen je met heel veel plezier.

Zelf ben ik grote fan van de geweven doek. Heb nog een tricot slen gehad, maar toen de kindjes wat ouder en zwaarder werden vond ik hem niet meer zo fijn dragen.
    Voor Kenji heb ik nu meteen gekozen voor een geweven doek van Néobulle. Hij bevalt echt super.
    Ondertussen ook nog wat andere doeken en dragers erbij.

14. limmeke

limmeke VIP lid

28 mei 2008
    17.318
    0
    0
    ik heb hier zowel rekbare als geweven doeken.

de rekbare vond ik wel lekker dragen, maar kreeg ik een gigantisch ingepakt gevoel bij.. ook vind ik hem voor nu veel te warm.

heb didymos doeken.. die worden snel erg fluffy en zacht.. en dragen heerlijk... en als het warm is.. dan draag ik met mijn calin blue...

ik heb geen geld om nieuwe doeken te kopen, dus ik probeer via ebay.de een keer een mooie betaalbare doek te scoren, maar dat wilt maar niet lukken..
    ik zou nl graag een mooie indio willen hebben, maar die gaan weg ver boven mijn budget helaas.

heb nu mijn oog laten vallen op girasol riemu.. maar mijn geluk kennende zal daar ook wel weer meer op geboden worden dan ik kan betalen.

15. Elin78

Elin78 Fanatiek lid

5 sep 2008
    1.520
    0
    0
    Ik heb een beco butterfly omdat ik tegen het knopen op zag. Vind ik een hele fijne draagdoek / zak.
    Kan zowel op buik als op rug.
    Heb ook een tricot slen gehad, maar dat wordt al snel te zwaar en ik vind het knopen lastig.
    De eerste maanden een babybjorn gebruikt, maar dat vond zoontje niet zo prettig en toen hij meer woog dan 7 kilo werd dat te zwaar.

16. evenstar

evenstar VIP lid

22 jan 2009
    9.809
    4
    38
    import Noorderling
    Dank meiden voor alle tips. Ik zal mijn topicje goed in de gaten houden, maar ga nog niet over tot aanschaf op dit moment. Misschien kan ik iig wachten tot de kleine er is en dan eerst oefenen met wat draagdoeken van een vriendin van me. Het is onwijs nuttig om te horen wat de ervaringen zijn!!

17. Snoopy1979

Snoopy1979 VIP lid

8 okt 2006
    34.228
    7.276
    113
    Vrouw
    Brabant
    Wij hebben een tricot slen, maar niet heel lang gebruikt. In het begin vond Eva het geweldig, maar ze was/is erg beweeglijk en wilde gewoon niet vast zitten in een draagdoek :). Ik heb 'm denk ik tot zo'n 7 maanden (ruim 8 kilo) gebruikt en ik vond 'm heel fijn! Met 8 maanden op vakantie nog geprobeerd te gebruiken maar Eva vond het echt helemaal niets!

Ik hoop dat het babietje waar ik nu zwanger van ben wat langer in de draagdoek wil :)

Deel Deze Pagina