matrasje

Discussie in 'De babyuitzet' gestart door kris8, 11 okt 2009.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. kris8

kris8 VIP lid

17 aug 2009
    8.032
    3
    36
    Hallo !!

We zijn aan het rondkijken voor een matras voor in het ledikantje, maar ik zie door de bomen het bos niet zo. Als ik zoek op google kom ik op allerlei sites terecht van winkels die natuurlijk hun matrasje aanprijzen. Iemand nog een tip voor een onafhankelijke site hierover ??

Groetes Kris

2. anoniempjuh

anoniempjuh Fanatiek lid

18 mei 2008
    4.779
    0
    36
    kris ik vraag me precis t zelfde af, denk wel dat ik 1 wil die vochtdoorlatend is, dus dat ze beter kunnen blijven ademen als ze op hun buikje liggen, vond er net 1, die heet safe&fresh 3D en kost 150euro, vind t duur maja voor minder vind je zoiets niet volgens mij....

3. Lola1982

Lola1982 VIP lid

16 jul 2007
    18.000
    1.841
    113
    Ik heb een matrasje (ledikant) van de Ikea. Prima ding, doet niet onder van het matrasje van het wiegje die ik van de Prenatal had!
    Op het matras van de ledikant heb ik wel een aerosleep! Met mijn buikslapertje vind ik dat toch een veiliger idee!

4. marijntje28

marijntje28 Fanatiek lid

8 sep 2008
    1.138
    0
    0
    Vroeg me toen ik zwanger was ook af waar ik goed aan zou doen. Probleem met advies vragen is dat iedereen wat anders vind........

Hier het goedkoopste matras van prenatal (nu in aanbieding trouwens). Toen ook in aanbieding + gekocht op mama maandag.

Hier wordt best spastisch gedaan over sommige veiligheidspuntjes. Goed natuurlijk maar in USA liggen alle baby's op matrassen met plastick....

Hier ook geen aerosleep, geloof ik zelf niet zo in.
    Maar sommigen zullen hier helemaal kunnen motiveren waarom zij dit wel willen. Prima natuurlijk. Ook in een winkel kunnen ze het net doen lijken alsof je een slechte moeder bent als je hem niet koopt.

Gaat er gewoon om dat je koopt waar je je zelf fijn bij voelt.

Ik vroeg bij prenatal wat nu goed is. Antwoord; alles wat ze verkopen voldoet aan hoge kwaliteit norm. Dus ook goedkoopste matras...

Met vering kopen lijkt mij onzin want werkt pas vanaf ... kilo. Weet niet hoeveel maar weet wel dat je baby niet zoveel weegt. En je dreumes ook niet.

Succes me je keuze.

5. Tijgerlove

Tijgerlove Actief lid

25 jul 2009
    119
    0
    0
    Ik heb precies hetzelfde gedaan.
    En ik heb de aerosleep erop gedaan omdat ik zelf het een fijner idee vond.

6. Devy

Devy Fanatiek lid

23 aug 2008
    3.437
    1
    0
    Tilburg
    Ik heb ook een matrasje van de Ikea en ben er heel tevreden mee. Omdat ik het niet nodig vond (geen buikslaper) hebben we geen aerosleep.

7. kris8

kris8 VIP lid

17 aug 2009
    8.032
    3
    36
    Ok thanks voor de antwoorden... het wordt niet de goedkoopste, maar ook zeker niet de duurste

8. Sas26

Sas26 Fanatiek lid

14 jan 2008
    3.291
    1
    36
    Hoihoi, wij hebben een best duur matrasje gekocht 9mamamazzeldagen dus t viel mee) t is van de Prenatal en was iets van 150 euro. Wat me handig leek was de wasbare hoes. T is een vrij stevig matrasje. maar goed, inmiddels hebben we een aerosleepmatrasje er overheen want ze zweette best wel in bed nu nie meer! Bovendien slaapt ze onverbiddelijk op haar buik! En nu denk ik ja, we hadden dus net zo goed een goedkopere kunnen kopen haha! Volgens mij is t vooral belangrijk dat het een stevig matrasje is en goed aansluit. Denk dat die van de Ikea ook goed is hoor!

Groetjes, Sas

9. red88

red88 VIP lid

3 dec 2008
    13.137
    0
    0
    Ik heb het goedkoopste matrasje van de Leenbakker. Voldoet aan alle eisen. Het is belangrijk dat een matrasje stevig is en goed aansluit.

10. francis78

francis78 Bekend lid

7 feb 2009
    832
    0
    0
    Hier nog een matras van leenbakker, met afritsbare badstof hoes. Bevalt prima, kreeg er bij de 1e zelfs een compliment over van de kraamzorg...

11. red88

red88 VIP lid

3 dec 2008
    13.137
    0
    0
    Leek mij ook wel ideaal dat je de hoes kunt wassen.

12. jewe

jewe VIP lid

16 feb 2009
    9.544
    0
    0
    verkoopster baby artikelen
    noord brabant
    Een matrasje moet minimaal 8cm dik zijn. Te dunne matrasjes kunnen makkelijk om te vouwen zijn, waardoor een kindje onder het matrasje vast kan komen te zitten.

Ook mag er niet te veel ruimte tussen zitten in het bedje. Max 2 cm. Zodat er genoeg ruimte is om je dekentjes in te stoppen.

Een binnenveringsmatras is voor een baby/dreumes eigelijk nog niet van toepassing. Pas bij een gewicht van 15 kilo hebben de veren pas effect.

Voor de rest is het helemaal wat voor jou het beste voeld. Aerosleep bijv is een fantastisch product, maar is geen moetje. Als jij je er goed bij voeld zeg ik doen en zo niet niet doen.

Matrassen die in babywinkels worden verkocht voldoen allemaal aan alle wettelijke eisen en zijn allemaal streng getest. Dus een slechte keus kun je eigelijk niet maken.

13. LadyJoey

LadyJoey Fanatiek lid

18 sep 2008
    2.032
    0
    0
    Indicatiesteller
    Noord Brabant
    Wij hebben een matras gekocht bij van Asten in Tilburg. Is met vering en ademend en afritsbare hoes. Kostte me 90 euro, dus valt relatief nog mee.

14. LaChickaa

LaChickaa Actief lid

16 mei 2009
    171
    0
    0
    Den Haag
  15. Jewel83

Jewel83 Fanatiek lid

22 jan 2009
    1.847
    0
    36
    LaChickaa, wij hebben hetzelfde matrasje :)
    Bevalt hij goed?

16. kris8

kris8 VIP lid

17 aug 2009
    8.032
    3
    36
    Ik denk dat we de aerosleep er niet gelijk bijkopen. Mocht ons kindje een buikslaper blijken te zijn dan kunnen we hem altijd nog kopen. Binnenkort met jullie tips maar eens op zoek. Denk dat het ikea wordt. hebben zelf ook matrassen van de ikea en daar ben ik erg tevreden over.

17. LaChickaa

LaChickaa Actief lid

16 mei 2009
    171
    0
    0
    Den Haag
    geen idee, zit nog te wachten op de inhoud van het bedje hahaha :D

maar hij leek mij prima, vond het wel een matrasje waar ik zelf ook wel op wilde slapen hahaha

18. Jewel83

Jewel83 Fanatiek lid

22 jan 2009
    1.847
    0
    36
    Hahaha had ik ook wel kunnen zien aan je banner ja....:)
    Maar je bent wel eerder dan mij.....hihi vraag ik je over een paar weken wel weer :D

En idd ziet er erg comfy uit :D

19. ilseroc

ilseroc Fanatiek lid

19 apr 2009
    1.456
    0
    0
    Hier hetzelfde! Matras van de Ikea, was 35 euro ofzo en daaroverheen de earosleep :D

Deel Deze Pagina