Ivm de uitgerekende datum en toch graag rekbaar wil ga ik voor een vipcarrier net wat koeler dan een bykay bijv
Ik heb een vip carrier, rekbaar maar wel heel stevig en hele dunne stof, dus niet te warm. Heb ook een geweven doek, naar vind die rekbare veel fijner knopen.
Ik zou ook zeker voor geweven gaan. Kost iets meer tijd om het knopen onder de knie te krijgen (al is het echt niet zo moeilijk als het lijkt!), maar je hebt er zoveel langer plezier van en rekbaar is in de zomer ook echt heel warm. Met een rekbare doek is er ook maar 1 (veilige) knoop mogelijk, terwijl er met een geweven doek eindeloos veel opties zijn. Ik zou, ipv rekbaar, nog eerder voor een bondolino/storchenwiege/andere ergonomische drager (SSC) gaan als het knopen je teveel tegen staat.
Ik heb bij de oudste een bykay rekbare doek gehad. Hij is in juni geboren en amper in de doek geweest. Zelfs in alleen een romper zweette het arme kind heel erg.
Ik heb dat met warmte ook, ben zelf vrij warm en nu als ik draag heeft mijn meisje alleen een romper met lange mouwen aan en draag ik alleen een hemd. Anders zweten we ons allebei kapot! Ik heb een geweven doek van little frog, in het begin wat stugger maar ik merk dat deze steeds rekbaarder wordt