ervaringen babyfoon alecto

Discussie in 'De babyuitzet' gestart door Flashyfly, 23 sep 2012.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Flashyfly

Flashyfly Fanatiek lid

11 feb 2012
    1.947
    0
    0
    Werk fulltime
    Limburg
    Hallo dames,

Ik ben van plan om een Alecto babyfoon te gaan kopen. Ik twijfel nog tussen :
    Alecto DBX-89 ECO
    of
    Alecto DBX-88 Eco

Volgens mij is de 89 een nieuwe versie van de 88?

Iemand ervaring met een van deze twee babyfoons?
    Wat ik me vooral afvraag hoe het bereik is, hoe lang hij opgeladen gebruikt kan worden en of hij storingsvrij (dect) is.

Ik sta ook nog open voor andere tips/suggesties.

Bedankt alvast!

2. dorisn

dorisn Fanatiek lid

2 jun 2007
    4.319
    37
    48
    ede
    ik heb 2 alecto babyfoons en ben erg tevreden.
    de eerste is van mn dochter dat is de db85 en de 2de is van mn zoon en dat is volgens mij de db88.
    allebei dect alleen de 88 heeft ook liedjes en een thermometer.
    ze bevallen allebei prima en staan iedere avond tegelijk aan zonder storing. (nooit storing gehad ook)
    het bereik ben ik tevreden over maar weet niet je wat hebt aan mn mening want ik gebruik hem eigenlijk alleen binnenshuis.
    in het vorige huis hadden we een tuin van 30meter diep en achterin de tuin deed ie het ook gewoon goed. bij de buren doet ie het ook prima.
    hoe lang je hem kan gebruiken hangt af van de oplaadbare batterijen die je erin hebt zitten.
    ik heb ze toevallig laatst vervangen omdat ze (na 2jr gebruik) bijna niet meer opladen.
    nu met nieuwe oplaadbare batterijen (gewoon van kwantum) moet ik hem ongeveer 1x per 3dagen opladen en dan wordt ie bijna iedere middag en iedere avond gebruikt.

liefs doris

3. rijtjes

rijtjes Niet meer actief

Hoi hoi,

Ik heb de DB85 en ben hier heel blij mee! Vind zelf temperatuur meter en liedjes niet nodig, enige waar hij voor nodig is, is dat ik mijn dochter hoor. Voordeel vind ik inderdaad ook echt dat hij storings vrij is en goed bereik heeft!

4. TrotseMama2012

24 mei 2012
    55
    0
    0
    NULL
    NULL
    Ik heb de DBX-89 en ben er zeer tevreden over.
    Inderdaad storingsvrij en een groot bereik. Vind zelf de temp. meter wel handig zodat je ook kan zien hoe warm het op de kamer van de baby is (zeker de eerste dagen wel handig).

5. mau

mau Actief lid

2 nov 2008
    397
    0
    0
    Wij hebben de 88, echt super zou geen andere meer willen, je kan alles instellen zoals jij het wilt, op zijn sterkst hoorde wij haar zelfs ademhalen! En wat de buren letterlijk op normale stemtoon in de tuin met elkaar bespraken!
    Temp aanduiding vind ik erg handig, liedjes maken wij niet echt gebruik van.
    De verlichte sterretjes moeten wel altijd aan van onze dochter.

Het station op mijn dochters kamer staat altijd gewoon op het net aangesloten en de ontvanger ook, maar op batterijen gaan ze lang mee.

6. jamaila

jamaila Bekend lid

27 jun 2011
    527
    0
    0
    friesland
    hier de dbx 88, heb hem al 5 jaar, heb er ook, tijdelijk, een tweede bij gekocht destijds toen ik 2 kinderen nog klein had, naar die weer verkocht nadat deze niet meer beide nodig waren. ik ben zeer tevreden!

opgeladen gaat hij zo een anderhalf tot 2 uur mee.
    bereik is lang genoeg, de buren haalt hij, daarna niet meer. verder weg moet je ook niet willen lijkt mij.
    op zn hardst hoor ik de vogels buiten fluiten.
    nog nooit heb ik storing gehad of een andere baby gehoord.
    super ding. ik zou geen andere meer willen. ben gewoon zeer tevreden en heb een groot vertrouwen in die babyfoon.

7. Damay77

Damay77 VIP lid

18 apr 2010
    13.737
    7.506
    113
    Vrouw
    Ik heb de 89 en ben er superblij mee. Handig dat je vanaf de ouder unit lampjes en muziekjes aan kan zetten. Geen storingen en opgeladen gaat hij minimaal 2 dagen mee. Hij staat s middags 2,5 uur aan en vanf 19.00 uur de hele nacht.

8. Flashyfly

Flashyfly Fanatiek lid

11 feb 2012
    1.947
    0
    0
    Werk fulltime
    Limburg
    Hoi dames, bedankt voor jullie reacties! Ik ben helemaal overtuigd dat de alecto een goede aankoop is.
    Volgens mij zit er ook niet veel verschil tussen de 88 en de 89 dus dat wordt nog even kiezen.
    Groetjes Flash

Deel Deze Pagina