Ik ben echt ten einde raad en kapot van vermoeidheid.. Onze kleine meid zit in de 4 maanden sprong, nog 7 dagen volgens dr oei ik groei app. Sinds vorige week werd ze steeds s'avonds eventjes wakker.. speentje geven was dan genoeg en ze sliep verder. Dit bouwde zich op tot 2,3,4 keer per avond.. Nu sinds een week is het 1 groot drama!! Elke avond na d'r avond flesje begint ze heel hard te jengelen.. soms raakt ze echt overstuur. We lopen steeds op en neer en troosten d'r maar soms is ze echt ontroostbaar! Ze is duidelijk heel erg moe. Heb al geprobeerd d'r iets meer melk te geven misschien dat ze honger had maar dit heeft geen effect.. Is dit een echte typische sprong probleem en zal het straks ineens over zijn? Ik trek het gewoon niet meer van vermoeidheid! Nu zal je denken agh het is maar de avond dus stel je niet aan maar ik heb nog te doen met een PND dus voor mij komt alles 100x harder binnen.
En haar in slaap wiegen na de voeding? Zo lang als noodzakelijk is. Dat hielp en helpt hier alleen maar.
Meis, het hoort er echt bij 😔 Doorbijten.. het is echt ineens over. en als ze bij jou wel slaapt. Haar gewoon even bij jou houden ipv 20 keer op en neer te lopen.
En als je haar fijn bij je in bed neemt?? Hier was en is soms nog, samen slapen de oplossing voor dit soort dramanachten. Hoort er helaas bij. Sterkte!
Zo herkenbaar! Hier ook een sprongetje...alles ging zo goed...zucht Drama met inslapen...en het gaat over i know maar het maakt het niet minder vermoeiend...hier nog maar 4 dagen (volgens de app)...hoop dat het dan weer goed gaat..want het gaat over leef met je mee xx
Slaapt ze wel bij jou dan? Is het mogelijk om het bedje in jullie kamer te zetten? Of word je dan wakker van elk geluidje (dit had ik wel namelijk). Is ze misschien een buikslaper en slaapt ze nu op haar rug? Dit was bij ons toentertijd een van de redenen waarom T niet in kon slapen. Hij heeft trouwens ook huilavonden gehad, maar dit was niet met vier maanden, maar met ong een week of vier/vijf. Dus dat is denk ik niet op jouw dochter van toepassing. ZL wilde toen gewoon bij ons in de buurt zijn dus hij sliep savonds in de box op een Voedingskussen (later op zijn buik) en als wij naar bed gingen, legden we hem in zijn bedje.
Ohja deze sprong staat me nog vers in 't geheugen. Vond het de zwaarste tot nu toe! ik kon 7 x per nacht eruit en speentje geven. Meer was er niet aan de hand maar ik was wel 7 x wakker. Nog ff doorzetten meis t gaat voorbij!
Dit is echt volkomen normaal baby gedrag. Baby's slapen (afgezien van de eerste weken) nou eenmaal niet zomaar zelf. Na 2/3 jaar wordt het vaak wel beter. Wat helpt is het idee dat je een vrije avond hebt laten varen.. dat scheelt al. Verder werkt hier een draagzak perfect. Mijn dochter is 5 maanden, rond 20/21 uur valt ze ins slaap in de draagzak en dan leg ik haar soms op bed, maar meestal vind ik het te gezellig en hou ik haar bij me tot ik zelf ga slapen. Dan slapen we heerlijk samen, dicht tegen elkaar aan. Slapen is hier nooit een probleem, wel altijd heel gezellig en fijn!
Ze kon juist heel goed zelf in slaap vallen. Legde d'r weg en ze sliep! Samen slapen is geen optie omdat ik dan m'n rust niet goed kan pakken (nu ook niet maar nu meer dan dan..) het gaat juist om het inslapen. De nachten verlopen tot nu toe redelijk.. Het is voor mij gewoon heel zwaar, avonden waren mijn oplaadpunt en dat is nu weg..
Zo rot voor je dat dit alles je zo zwaar valt. Het is ook zo moeilijk op te lossen dan, het hoort er helaas bij, lastig inslapen en straks de periode van verlatingsangst en dromen waarbij ze ook slecht slapen wat ook weer zeer vermoeiend is. Hopelijk weet je je er een weg in te vinden en anders inderdaad af en toe iemand inschakelen zoals een oma ofzo. Sterkte meis.