Heeft iemand van jullie ervaring met kinderwagens van het merk Naturkind? Ik kwam deze online tegen en vond 'm er tof uitzien. Ik vind het ook wel een gaaf idee dat hij volledig van natuurlijke materialen is gemaakt en dat er geen kinderarbeid of iets dergelijks achter schuilgaat. Ik vind dat toch wel een heel fijn idee en vind het gek dat niet meer kinderwagenfabrikanten zulke keuzes maken. Het komt misschien wat overdreven over, een ecologische kinderwagen, maar ik vind het eigenlijk helemaal geen gek idee, het is een heel gemakkelijke en toegankelijke manier om zo'n milieu- en maatschappijbewuste keuze te maken. Maar ik vraag me wel af: is het ook een praktische keuze, is 'ie goed? Ik heb wat rondgeneusd en hoop dat jullie me kunnen helpen beslissen of dit een goede wagen is! Een samenvatting van de informatie die ik er tot nu toe over heb gevonden: - Mijn oog viel op het type Terra maar ze hebben ook nog een ander type: de Varius. - De prijs is volgens mij redelijk duur maar niet de duurste die er bestaat: hij kost 679.00. Bugaboo is bijvoorbeeld veel duurder dacht ik. - Het zitje kan twee kanten op: kind naar je toe kijkend of de wereld in kijkend. - De kinderwagen weegt ongeveer 15,6 kg. - Opgevouwen is 'ie 95 x 61 x 43 cm groot. - Het is de enige kinderwagen met het IVN certificaat, wat inhoudt dat er alleen natuurlijke materialen gebruikt worden, er goede arbeidsomstandigheden zijn voor de werknemers, er eerlijke lonen worden uitbetaald en er geen kinderarbeid bij komt kijken. - Er is allen natuurlijk materiaal gebruikt, namelijk: biologisch katoen, biologische scheerwolvulling, kokoslatex (Oeko-Tex 100 gecertificeerd), hout (voor versteviging van het rug- en zitvlak) en kurk (als warmte-isolering op het hele lig- en zitvlak) - De wagen is verkrijgbaar met of zonder reiswieg. Met reiswieg vanaf de geboorte te gebruiken, zonder reiswieg ongeveer vanaf zes maanden. De Terra Plus van Naturkind is volgens de website van Ekobebe: een "uiterst comfortabele kinderwagen voor ieder terrein. Soepele, geruisloos verstelbare afdekhemel met muggennet. Eenvoudig afneembare en te wassen natuurlijke stoffen. Voortreffelijke zachte vering. In 5 standen verstelbare rugleuning. Voetensteun is in hoogte verstelbaar. 12 Lucht-wielen voor goede demping en soepele kogellagers. Met de vele andere praktische en noodzakelijke functies is de Terra Plus gegarandeerd de ideale kinderwagen voor elke fase van de ontwikkeling van je baby." Meer informatie staat op de website van Naturkind zelf: Naturkind Zien jullie nadelen aan deze wagen? Hij lijkt mij eigenlijk echt top, maar misschien zie ik iets over het hoofd?
Wel jammer is dat 'ie in Nederland vooralsnog maar in één winkel te koop is en dus te testen is. (Namelijk bij Obilot in Zutphen)
Ik vind het idee erachter goed (en inderdaad, raar dat andere kinderwagenfabrikanten daar niet mee bezig zijn). Praktisch: zo te zien heeft deze wagen 'vaste' voorwielen en geen zwenkwielen. Dat lijkt me totaal niet prettig lopen en ik denk dat het vrijwel onmogelijk is om er bijvoorbeeld mee te manoeuvreren in een krappe supermarkt.
Ik ken hem niet maar ik denk dat het een kwestie is van uitproberen in een winkel . Ik wou bij een kinderwagen weten: of die soepel reed, of de stang eventueel omhoog of omlaag kan, heb je voldoende ruimte voor evt boodschappen etc etc. En heel belangrijk.. past het in je auto? Hij ziet er wel erg mooi uit
Ik dacht ook meteen: hij heeft geen zwenkwielen. Dat rijdt natuurlijk minder lekker dan mét zwenkwielen. Aan de andere kant had onze eerste wandelwagen dat ook niet (was de wagen waar ik vroeger zelf nog in gelegen had) en daar heb ik ook uuuuuuuren heerlijk mee gewandeld. Als je het niet anders gewend bent, mis je het ook niet. Beetje als met stuurbekrachtiging Verder vind ik het idee geweldig en hij heeft een lekker ruim mandje. Ik zeg, doen!
En klasgenootje destijds had ook een kinderwagen met vaste wielen. Maar die kon op een knop drukken vlak bij de rem benden, met de voet en dan kon het onderstel onder de kinderwagen knikken zeg maar. Zo een, misschien heeft deze dat ook? ⥠Kinderwagen Mutsy Urban Rider Reiswieg, Wandelwagen, Parasol - Kinderwagens en Combinaties - Marktplaats.nl
Ah zwenkwielen, right! Dat heeft deze inderdaad niet... Hm, ik heb laatst wel een kinderwagen met zwenkwielen uitgeprobeerd bij een vriendin en het viel me meteen op hoe fantastisch dat 'racet' haha, ik had er echt lol in. Wiehoe, lekker scherpe bochten maken. Dat gaat hier inderdaad niet helemaal mee lukken geloof ik. Maar hij heeft wel super soepele vering zag ik op een filmpje En inderdaad knoppen op het onderstel, maar dat is volgens mij meer de rem? Ik snapte dat niet zo goed in het filmpje. https://www.youtube.com/watch?v=zg58WJ9095M (Vering vanaf minuut 2.20!) Ik vind het filmpje wel erg suf haha, maar zo te zien kan er veel versteld worden en is er inderdaad veel ruimte voor boodschappen. Hmm, misschien toch maar een keer naar Zutphen om 'm te testen
Is zo te zien een rem ja. Je hebt ook een andere variant ervan: Mama i - Eco voor kids / Naturkind Kinderwagen Varius - LotusBlüte - rijden - onderweg Heeft wel zwenkwielen. Ekobebe.nl - Naturkind Kinderwagens | Wandelwagens en Buggy's | Ecologische Kinderwagen
een kinderwagen van natuurlijk materiaal. Kijk eens naar de joolz day sense! volgens mij ook behoorlijk van biologisch materiaal!
Ja de Varius vind ik toch minder mooi dan de Terra (Plus) haha. Dus dan maar eens uitproberen hoe erg we het vinden om geen zwenkwielen te hebben. Vind 'm in elk geval erg bij mij passen, dus ben heel benieuwd hoe fijn ik 'm vind rijden. (En Ekobebe is zo'n fijne site!!)
Hé die kende ik nog niet! Wat tof, dankjewel! Echt een goede tip. Ik vind 'm alleen minder mooi qua frame. (Ik vind veel vierwielerwagens in het onderstel op de moderne rollators lijken haha Misschien toch eens overheen zetten ) Verder vind ik deze qua materiaal en uitstraling wel heel gaaf. Lijkt wat steviger dan die van Naturkind! Helaas ook wel een stuk duurder... Lastig hoor, zo'n kinderwagen! PS. Niemand anders die de overeenkomst ziet? (Babyzitje eraf, mandje erin, en daar gaat oma?)
Haha ja, ik zie dat dus ook. En een Stokke kinderwagen vind ik lijken op een bureaustoel Ik vind die naturkind wagens ook super trouwens, had er ook al eens naar gekeken. Maar ik ben nog maar net zwanger dus nog niet serieus aan het zoeken. Ik ben wel benieuwd hoe hij bevalt bij iemand die hem heeft.
Hahah gelukkig ik ben niet de enige! En Stokke een bureaustoel snap ik ergens ook wel haha, komt omdat die zo'n stoeltje op tafelhoogte hebben denk ik Ik ben ook niet zwanger maar zie mezelf al helemaal in stress zo'n wagen zoeken haha. Dus nu nog lekker relaxt aan het rondneuzen. Ook uit nieuwsgierigheid: wat bestaat er allemaal? Nou, voornamelijk rollatorframes dus Maar als je even doorzoekt kom je op toffe dingen. Ik ga nog lekker neuzen en denk als ik zwanger ben zeker eens langs in Zutphen waar ze de Naturkindwagens verkopen! Zit er dik in dat 't onze wagen wordt want hij heeft m'n hart een beetje veroverd.
Als je googled op varius pro bij de afbeeldingen zie ik meer soorten. En zijn het voornamelijk duitse pagina's. En sowieso zijn Duitser meer van ecologisch / biologisch dus misschien eens de grens over steken naar een grote babywinkel aldaar? De officiele homepage van naturkind kinderwagens Naturkind-Kinderwagen trifft babyträume
Iemand die ik kdn had ook een wagen zonder zwenkwielen... na 2 maanden was ze het zooo zat sat ze een nieuwe hebben gekocht... dat lijkt mij echt het enigr minpunt aan deze.. ik zou me iig er aan gaan ergeren😉