draagmama's of kinderwagen mama's

Discussie in 'Baby en dreumes' gestart door klarinet, 27 mei 2010.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
?

Kinderwagen of draagdoek

1. Kinderwagen/buggy

2. Draagdoek/drager

3. Beide

Meerdere stemmen zijn toegestaan.
De resultaten zijn alleen zichtbaar na stemmen.
  1. MamaMarije

MamaMarije Niet meer actief

Ik gebruik over het algemeen de kinderwagen of buggy, eigenlijk wel elke dag. Sinds kort vind mijn ventje het niet meer vervelend om in de draagdoek te zitten, dus die gebruik ik heel af en toe, maar niet echt om te vervoeren, daar wordt ie nu een beetje te zwaar voor. Ik gebruik m dan als ie erg zeurderig is (dus eigenlijk alleen bij mij wil knuffelen) en ik nog wat klusjes moet doen.

2. paprika

paprika Fanatiek lid

29 jun 2006
    1.164
    0
    0
    Rotterdam
    Ik heb een peperdure Stokke kinderwagen waar ze nog nooit in heeft gezeten.. Heb haar altijd in de doek of m'n man heeft haar in de ergonomosche drager (Manduca). Gebruik de kinderwagen eigenlijk alleen maar om m'n boodschappen in te leggen als we weg gaan. Heel soms zit de oudste er even in, als we veel gelopen hebben en ze is erg moe, maar meestal hebben we een ringsling bij ons waar ze dan wel even in gedragen kan worden.

3. Humbly89

Humbly89 VIP lid

15 apr 2008
    9.726
    3.163
    113
    Vrouw
    ik heb altijd of de wandelwagen of de buggy. heb nog nooit een draagzak gebruikt.

liefsz

4. evenstar

evenstar VIP lid

22 jan 2009
    9.809
    4
    38
    postdoc/docent universiteit
    import Noorderling
    Draagdoekmama (nooit draagzakken gebruikt). De wagen is van papa en gebruik ik heeeeeel zelden als ik ECHT niet anders kan (bijvoorbeeld gisteren toen ik naar mijn werk moest op een mama-dag en een collegaatje een uurtje moest oppassen en met haar ging wandelen).

Bij een tweede heb ik een heel naief beeld van mezelf met een draagdoek voor frummel 2, en een wandelende Renske. Maar dat zal wel op een buggy plus draagdoek terecht komen natuurlijk, want zo snel loopt een ukje nog niet. Tenzij die al weer 3 of 4 is bij de geboorte van frummel 2 :D.

5. suus1983

suus1983 VIP lid

10 okt 2006
    50.511
    36.472
    113
    Hier beide. De jongste probeer ik zoveel mogelijk te dragen en de oudste loopt zelf of heel soms nog in de buggy. Heb alleen jammer genoeg nogal wat rugproblemen, waardoor ik niet altijd kan dragen.

6. Chebu

Chebu VIP lid

17 dec 2007
    7.174
    2
    36
    Midden-Oosten
    Beide. Ik heb een ergonomische drager (ergo carrier) en een kinderwagen. In het begin heb ik uitsluitend de kinderwagen gebruikt vanwege reuma klachten waarvan ik toen nog niet wist dat het reuma was.
    Voor nummer 2 heb ik een Bykay draagdoek op het oog.

7. Miron

Miron Fanatiek lid

6 feb 2009
    2.349
    106
    63
    Ik gebruik ook beide. In het begin alleen de kinderwagen maar had toch al snel interesse in een draagdoek en heb er een ban bykay besteld voor kerstmis. Dit beviel heel goed en nu heb ik een geweven doek en een mei tai in huis. Hoewel ik de kinderwagen soms ook wel handig vindt

8. Wup

Wup Fanatiek lid

23 apr 2007
    4.912
    1
    36
    Absoluut een kinderwagen, heb een draagdoek geprobeerd maar ik kan er niet mee overweg. Krijg er last van mijn rug van en de kleine voelt zich teveel opgesloten.

9. Stinkerbell

Stinkerbell Fanatiek lid

1 mei 2009
    2.897
    0
    0
    Meestal ik de babybjorn. Maar soms ook in de wandelwagen als ik wat verder moet lopen naar de winkel bijv. En in de wandelwagen kan ik de boodschappen kwijt.
    Ga wel een buggy kopen zodra meneer een beetje kan zitten. Moet zeggen dat de wandelwagen die ik nu heb nogal groot en lomp is niet handig dus.

10. yinte

yinte Fanatiek lid

28 jul 2008
    4.513
    1
    0
    mama en huismanager
    omgeving breda
    ik ben een echte kinderwagen mama.

ik heb het 1 keer geprobeerd samen met iemand waar de doek van was. mijn zoon werd compleet hysterisch en we hebben hem na5 minuten vuurrrood en doorweekt uit de doek gevist, ik was er helemaal klaar mee. hij heeft nog uren na gesnikt. ik had er vreselijke spijt van dat ik het uberhoubt geprobeerd had.

ik vond het zelf ook niet prettig trouwens. voelde me net een marsmannetje en heel naar omdat hij zo hysterisch werd.

11. Luppy

Luppy VIP lid

1 dec 2007
    7.170
    2.283
    113
    De jongste heeft in z'n eerste jaar veel gehuild en was alleen rustig in de draagdoek. En nog gaat hij dan acuut in de ruststand. Ik gebruik tegenwoordig trouwens vooral mijn Manduca, lekker snel, makkelijk, en nu het wat warmer wordt ook niet zo warm als al die lagen stof. Mijn kinderwagen staat ergens achter in de schuur stof te vergaren, die heb ik nu al maanden niet meer gebruikt. Alleen zo'n klein buggietje gebruik ik nog wel eens als ik bijv. even ga winkelen en verwacht dat ik misschien iets wil gaan passen.

12. Ellen291982

Ellen291982 Niet meer actief

ik heb beide ingevuld omdat we Emma eerder meenamen in de draagzak en nu in de buggy

13. afrola

afrola Fanatiek lid

7 aug 2008
    3.434
    2
    38
    Utrecht
    Beiden, naar het KDV in de draagdoek. Veel makkelijker om in en uit de bus mee te gaan.

Boodschappen doen we met de kinderwagen. Lekker spullen in en aan de wagen hangen.

Met de auto op pad naar meubelboulevards enzo. Dan weer in de draagdoek makkelijker ipv de kinderwagen in en uit de auto.

En op vakantie in de bergen met de dd

Maar langere tijd lopen vind ik nu toch wel behoorlijk zwaar worden.

14. Noatje

Noatje Fanatiek lid

12 apr 2008
    3.488
    0
    36
    N-BR
    Voornamelijk de draagdoek of ergonomische drager...

15. pixie

pixie VIP lid

30 mei 2008
    12.315
    0
    0
    woonbegeleider psychiatrie
    Leusden
    Over het algemeen vind ik het dragen wel fijner dan de kinderwagen gebruiken. Eva vind dat namelijk ook..
    maar een kinderwagen is wel nosig bij ons omdat ik fibromyalgie hebt dus niet altijd in staat te dragen.. maar ook omdat mijn vrien ook vaak genoeg alleen boodschappen doet met de kinderwagen en is zelf niet een draagpapa (helaas).

Deel Deze Pagina