Hoi dames, mijn meid is nu bijna 3 weken oud, vandaag heeft ze voor mijn gevoel echt een hele slechte dag gehad, ze is pas sinds afgelopen dinsdag thuis na 2 weken een ziekenhuis avontuur te hebben beleefd ivm te lage glucose en niet op temp kunnen blijven. Ook gaat drinken nog niet volledig via de fles dus krijgt ze ook nog sonde. dit gaat overigens verder allemaal prima! Maar vandaag is ze de hele middag wakker geweest en heeft ze smiddags af en toe gehuild. om half 6 kreeg ze de fles en sonde. daarna was ik het gedaan met haar, ze is een hele tijd aan het krijsen geweest en ikzelf ben al hellemaal gesloopt door de nachten (mijn vriend kan snachts niets doen omdat hij de dag erna om half 6 moet opstaan voor haar fles en zijn werk en hij heeft een hele erge stress baan dus heeft echt zijn rust nodig en anders heb ik de dag erna niks aan als hij thuis is) dus ik doe inprincipe snachts en overdag tot 6 uur alles alleen. nu maak ik me heel veel zorgen als ze zo hard krijst(huilt) hebben jullie misschien ideetjes wat dit kan zijn? Vaak moet ze tijdens het huilen ook poepen, kan het zijn dat ze veel last heeft van krampjes? Of kan het zijn dat haar sonde in de buik irriteert? En heeft iemand van jullie hier misschien ervaring mee en kan mij vertellen wat jij hebt gedaan toen je dit meemaakte? en heeft er misschien ook iemand tips? ik ben echt radeloos en weet niet wat ik hiermee moet en maak me echt heel veel zorgen dat er iets met haar is doordat ze al 2 weken in het ziekenhuis heeft gelegen ;(. Liefs, Sandy!
Mijn dochter krijste zich ook rot en dat heeft echt maanden geduurd (bleek koemelkallergie), maar zij had geen sonde of iets dus zou het even navragen in het ziekenhuis. Natuurlijk kunnen het krampjes zijn, maar zou het toch uitsluiten bij zo'n kleintje.
Ik zou als ik jou was even het ziekenhuis bellen om te vragen of je mag langskomen om het even na te kijken, misschien geeft de sonde wel irritatie of heeft ze krampjes. is het altijd na het voeden?
het is vaak tussen 5 en 10.. en in die tijd krijgt ze 2 voedingen. en koemelkallergie denk ik niet echt want ze krijgt namelijk hypo allergeen voeding van nutrilon.. maar als t morgen nog zo is ga ik inderdaad ziekenhuis bellen. momenteel ligt ze met der speentje in de box en is ze rustig totdat de speen eruit is ;P.
Zou ik ook echt niet direct aan kma denken hoor, maar dacht meld even waarom het hier was. Het is wel vaak zo dat baby's veel huilen rond die tijden, pak dr anders lekker bij je en laat de boel maar even de boel, ze is nog zo klein.
inderdaad, als ik dr bij me pak is ze ook lekker rustig. het is ook zo dat het ziekenhuis denkt dat haar gedrag 4 weken jonger is dan mijn zwangerschapsduur was (voor de rest komt de lengte en gewicht wel overeen met de duur van de zwangerschap die ik had) en ik heb een stress bevalling gehad en dat heeft zei heel erg meegemaakt en bij zich gehouden. dus misschien is ze daardoor ook nog onrustig? ik maak me denk ik ook veels te veel zorgen ! Maar het is allemaal zo nieuw! hihi.
Als je je echt zorgen maakt, dan zou ik toch even proffesionele hulp inschakelen. Een moeder voelt heel goed aan of er iets goed of fout is, dus als je echt denkt dat er iets niet goed is, dan zou ik bellen. Mocht je je toch niet echt heel erg zorgen maken, dan het volgende. Je verteld dat ze pas net een paar dagen thuis is uit het ziekenhuis. Je kleine meid heeft nu een nieuwe omgeving, misschien een beetje andere regelmaat dan in het ziekenhuis enz..... Normaal gesproken als een baby geboren wordt duurt het ook een paar dagen voordat je aan elkaar gewend raakt. Jullie zijn nu echt op elkaar aangewezen zonder hulp van buitenaf en dat merk je baby nu echt wel. Ik ken je situatie verder niet en weet dus ook niet of je de verzorging in het ziekenhuis zelf hebt gedaan en de hele dag bij haar waren of dat jullie alleen maar een paar uur per dag bij haar mochten zijn. Je kindje kan heel goed "gewoon' krampjes hebben. Je kunt een lijstje gaan houden waarop je precies noteert wanneer je voeding geeft, wanneer ze huilt, wanneer ze gepoept heeft enz...... Op die manier kun je kijken of er enige regelmaat in zit. Want krampjes hebben ze vaak een bepaalde tijd na de voeding en daar zit meestal regelmaat in. Maar ik blijf erbij, bij twijfel iemand raadplegen, want ze heeft natuurlijk al enige problemen gehad (en nog steeds). Je kunt beter 1 keer voor niks bellen dan dat je 1x te laat beld.
Als dat zo is (dat ze mentaal 4 weekjes jonger is) dan moet ze lekker bij je zijn. In het ziekenhuis kon dat natuurlijk niet de hele dag, maar nu wel. Koop een degelijke draagdoek, dat geeft voor jullie beiden zoveel rust!
meid als je je zorgen maakt om je dochtertje dan moet je gewoon het ziekenhuis bellen hoor van de afdeling waar ze heeft gelegen... kan zijn dat ze krampjes heeft maar het kan net zo goed wat anders zijn omdat ze ook sondevoeding heeft... mijn oudste dochter heeft na haar geboorte ook bijna 3 weken op de zuigelingenafdeling gelegen met een sonde... alleen was ze te ziek om te huilen... echt bellen hoor!!! dat stelt je alleen maar gerust en ze denken met je mee... ohja lees hier dat meerderen al zeggen dat ze misschien dicht bij je wil zijn, dan is een draagzak een uitkomst... of je gaat alle tijd die je hebt samen met haar op bed liggen knuffelen en kroelen en je laat de rest lekker de boel de boel!!! ze heeft zoals elke klein babytje heel veel geborgenheid nodig en vooral als ze ook nog eens een slechte start heeft gehad... ik lag elke avond en middag met mn dochters op bed met de tv erbij aan en de laptop in handbereik... dan was het helemaal goed voor ze....
meiden, bedankt voor jullie tips! Ik heb er wel wat aan eigenlijk, ik heb uiteindelijk toch neit het ziekenhuis gebeld omdat ik haar na der voeding van 9 uur rustig heb kunnen krijgen en ze was zo moe dat ze gewoon lekker sliep tot vannacht. In het ziekenhuis deed ik alle zorg voor haar zelf (de verpleegster lieten me ook echt me gang gaan) en ik was 24/7 bij dr! Sliep nadat ze uit couveuse kwam ook met haar op een kamertje. en toen ze in couveuse lag kwam ik elke voeding haar zelf voeden! Ik merk ook heel erg dat zodra ik haar bij me neem ze rustig word. Dit merk ook heel erg doordat ze bij mijn vriend niet makkelijk rustig te krijgen is! Zal t dan gewoon de mama geur zijn hihi. vandaag heeft ze zich heel rustig gehouden! Dus hoop dat t zo goed blijft gaan! bedankt voor jullie helpende reacties!
Wat fijn te lezen dat het vandaag goed ging! Jeetje dat lijkt me zo'n onzekere tijd dat je dan ineens thuis bent met je kleintje en het niet lekker gaat! je hebt het begin mee gemaakt in het zh en dat voelt toch wel vertrouwd.. En dan sta je er ineens alleen voor. Maar als je het niet vertrouwd 1 deze dagen gewoon bellen... Geeft echt niets hoor! Maar ik hoop dat de kleine het zo goed mag blijven doen! Bah die zonde enzo maken je ook onzeker he...Je weet niet waarom ze zo doet. Nou sterkte ermee, en hopen dat de zonde er SNEL uit mag..
Zo te lezen gaat het al beter. Gewoon bij je nemen dat kleine ukkie, heeft ze heel hard nodig die troost en warmte. Succes en hopelijk mag de sonde er snel uit.
dankjewel meiden! en inderdaad die sonde is ook zo jammer en je weet precies ook niet waarom ze niet volledig drinkt enzo en ja dan maakt alles wat gebeurd je onzeker. Maar jullie reacties helpen me echt wel om er weer vertrouwen in te hebben ;D!