Draagmand of wiegje?

Discussion in 'De babyuitzet' started by Winsel, Dec 16, 2011.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. Winsel

Winsel Lid

Sep 20, 2011
    5
    0
    0
    Beste allemaal,

Wij willen graag onze baby 's nachts naast ons bed laten slapen. De ruimte is heel krap, een draagmand of wiegje zou net passen.
    We zitten alleen te twijfelen of we een draagmand nemen of een wiegje. Als de kleine er uit is moet ik eenvoudig het wiegje kunnen verplaatsen, maar een mand is natuurlijk heel licht en kan ik makkelijk op bed zetten....dat is als er geen standaard bijzit. Ik kan nergens terugvinden of die standaard noodzakelijk is bij de draagmand. De baby ligt dan natuurlijk wel bijna op de grond...

Wie oh wie kan mij adviseren.
    Enorm bedankt :D

2. rjdn12

rjdn12 Fanatiek lid

Jan 14, 2010
    1,810
    1
    38
    Wij gaan voor een draagmand met standaard. Kindje dat zo op de grond ligt vind ik een raar idee. Wij kiezen voor een mand zodat wij die overdag ook in de box kunnen zetten. Of tussen ons in in bed.

3. Kapedi

Kapedi Fanatiek lid

Aug 18, 2009
    1,483
    94
    48
    Ik heb bij mijn eerste beide gehad en vind de mand ook wel fijn. die hebben we vaak tussen ons in gezet op bed, vond de kleine ook fijn. Als je ruimte krap is dan zou ik voor de mand gaan, die kan je dan ook meenemen naar de woonkamer

4. jt82

jt82 Fanatiek lid

Aug 17, 2009
    1,628
    98
    48
    Ik heb ook een draagmand! Of het praktisch is moet natuurlijk nog blijken hier ;)
    Maar heb er bewust voor gekozen dat ik de kleine bij ons neer kan zetten in de kraamweek en ook makkelijk in de box kan leggen in het alle begin,
    Voor 's nachts wil ik hem wel gelijk in zijn ledikantje leggen, vandaar geen vast wiegje dus!

5. wonderbaby1

wonderbaby1 VIP lid

Jan 9, 2010
    7,063
    90
    48
    Noord-Brabant
    ik zou in jullie geval een draagmand op standaard nemen. hoger van de grond is ook fijner voor de baby.

6. Supi

Supi Fanatiek lid

Sep 12, 2011
    1,523
    8
    38
    Noord-Holland
    Wat je desnoods ook nog kan doen, maar je moet je er wel lekker bij voelen, is de wieg van de kinderwagen gebruiken.
    Die heb je toch al gekocht dus dat scheelt ook nog geld op de koop toe.
    Als je gaat wandelen ligt die kleine er toch ook in en dan is hij/zij er toch al aan gewend.
    Desnoods zet je de complete kinderwagen in je slaapkamer neer s'nachts(als dat mogelijk is).

7. Rooibosje

Rooibosje Bekend lid

Jun 16, 2010
    572
    104
    43
    Dit was ik zelf ook van plan.
    Maar ik hoor er ook tegenstrijdige dingen over.
    Dat het minder ventileert doordat het aan de zijkanten gesloten is.
    Maar dat is het eigenlijk ook bij zo'n mand. Dus het maakt niet uit dan.

Wij zitten nog wel in dubio.

8. misa

misa Niet meer actief

Wij hebben de eerste dagen de reiswieg van de wandelwagen gebruikt. Deze stond op een tafeltje. Maar als snel bedacht ik me dat ik het niet leuk vond dat ding mee naar beneden te slepen voor een wandeling en slaapsessie bij een ander thuis. Daarbij issi voor het wandelen deels anders opgemaakt dan voor het slapen in huis. Ik gebruik er andere dingen voor.
    Over ventileren heb ik me nooit druk gemaakt. Een andere dichte wieg ventileert aan de zijkanten ook niet. Je moet alleen de kap open laten staan.

Dus toen konden we een wieg lenen van iemand. Erg prettig!
    En nu hebben we een tweedehands wieg op mp gekocht voor de tweede, voor een 10tje. Wel nog ff een matrasje in kopen.
    Maar waarom moet je de wieg verplaatsen als de kleine er niet in ligt? Als dat echt van belang is voor jullie, dan zou ik een mandje kopen. Maar wel op standaard, want op de grond is het natuurlijk stukken koeler/kouder/tochtiger dan wat op hoogte.

9. jessy1983

jessy1983 Fanatiek lid

Jul 30, 2008
    1,593
    1
    0
    Noord Brabant
    Wij hebben een gang wieg aangeschaft. Toch niet zoveel ruimte in nemen en we kunnen hem ook beneden hangen. Heerlijk.

10. Laris

Laris Fanatiek lid

Jun 27, 2008
    1,917
    2
    0
    Over dat ventileren hoef je je geen zorgen te maken hoor, een wandelwagen bak is toch niet afgesloten? Ik heb mijn zoontje in de wandelwagenbak bij ons bed gehad en dat beviel prima.
    Moet wel zeggen dat hij maar 6 nachten bij ons heeft geslapen en daarna heerlijk in zijn eigen bedje. De wandelwagen was dus heel snel in gebruik als wagen ;).

11. mamavanjill

mamavanjill Bekend lid

Oct 8, 2009
    641
    0
    0
    wij hebben de eerste ook de eerste paar nachten in de wandelwagen naast ons gehad. mocht toen ook. maar na een paar nachten wakker liggen van alle geluidjes is ze naar haar eigen kamertje gegaan.
    nu wilde ik de eerste dagen (de kraamdagen) de kleine ook weer in de wandelwagenbak naast me hebben overdag en snachts (denk ik) in eigen bedje. hoorde nu ook weer dat ze snachts niet in de wandelwagen bak mogen slapen :-s het blijft veranderen!

12. jvd1

jvd1 Actief lid

Aug 3, 2009
    287
    0
    0
    thuis :)
    misschien een idee:

Waarom niet gewoon de kinderwagen op de kamer? En dan zo lang de bak gebruiken als wiegje?

13. misa

misa Niet meer actief

Onzin hoor. :) Wat is het verschil met een wieg die aan de zijkanten gesloten is..? Bovendien bepaal jij zelf wat je met je kindje doet. Hier in het begin op de zij gelegd, maar daar was de kraamzorg ook niet blij mee. Jammer dan, is mijn kindje, in mijn huis.

14. Winsel

Winsel Lid

Sep 20, 2011
    5
    0
    0
    Omdat de wieg tussen het bed en de garderobekast komt te staan, dus om m'n kast open te kunnen doen, moet het wiegje makkelijk verplaatst worden...vandaar.

Ik heb het een en ander wat opgemeten en zo'n wiegje blijkt maar 40 bij 80 te zijn. De draagmand met standaard oogt een stuk groter. Ik vraag me af of die standaards inklapbaar zijn...

15. misa

misa Niet meer actief

Ahaa!
    Ik heb eens gekeken en bij deze site en deze standaard staat bij: opklapbaar! Wie weet heb je er wat aan?
    Amigo's Amiga's Claro wiegstandaard white wash

16. Jo33

Jo33 Actief lid

Jul 20, 2011
    382
    24
    18
    NULL
    NULL
    Wij hebben ook zo'n mandje met standaard. Geen idee welk merk het is, maar de standaard die erbij zit is echt super makkelijk opklapbaar. Lijkt me echt geen enkel probleem als ik die elke ochtend even aan de kant zou moeten zetten (of je schuift het mandje+standaard even opzij, de hele constructie weegt toch niks:)).

17. MMM74

MMM74 Fanatiek lid

Oct 18, 2011
    1,054
    0
    0
    Doktersassistente
    We gaan verhuizen!
    Ik heb een draagmand op een standaard gehad maar ik had een heel klein kindje. Als je kindje hebt wat groot is dan is het m.i. niet heel geschikt. Kunnen ze er maar heel kort in liggen.

Share This Page