mammafiets ervaringen

Discussie in 'Baby en dreumes' gestart door pinguin72, 10 apr 2007.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. pinguin72

pinguin72 VIP lid

7 jan 2006
    7.832
    1
    38
    Ik heb al meerdere onderwerpen over de mammafiets gelezen op deze site, maar dat was meer dat een aantal van jullie hem misschien wilden aanschaffen.

Zijn er dames met ervaringen met deze soort fietsen?
    Ik zit er over te denken 1 aan te schaffen.

2. kwebbeltje

kwebbeltje VIP lid

13 jul 2005
    15.340
    1
    0
    Verpleegkundige
    Duitsland
    In één woord zalig. Ik moet toegeven hij ziet er wat lomp uit, maar met ééntje voorop en ééntje achterop een zeer fijne fiets. Ook er prettig dat er zo'n brommerstandaard onder zit. Saat erg stevig.

Ik heb zo'n sparta-mamafiets en fiets er ondertussen alweer ruim twee jaar met veel plezier op rond.

Kwebbel

3. pinguin72

pinguin72 VIP lid

7 jan 2006
    7.832
    1
    38
    Dus niet heel zwaar ofzo?

Ik heb reuma en in mijn benen soms nogal eens een beperking. Opstappen op mijn huidige fiets gaat moeizaam dus vandaar de mammafiets.

4. mamabee

mamabee Actief lid

12 mrt 2007
    147
    0
    0
    wieringerwerf
    Hier ook een hele blije mama. Ik vind het ook geweldig. Bas achterop straks ook Sam lekker voor. Kan de boodschappen nog mee....

Het is juist helemaal niet zwaar. Ik heb de sparta met 7 versnellingen en dat is echt niet zwaar. Opstappen is juist heel makkelijk door de lage instap. Anders ga je toch gewoon naar de dealer en vraag je of je een rondje mag fietsen? Heb ik ook gedaan. Je wilt toch weten waar je over na denkt?

5. eve

eve Fanatiek lid

26 apr 2006
    4.525
    0
    0
    Den Haag
    Heb toevallig vandaag ook de Sparta gekocht. En eerst een proefrit gemaakt. Wel even wennen aan het sturen maar verder fietst ie echt prima. Zal alleen nog even moeten wachten tot Fynn erop kan zitten :D

Tot welke leeftijd kunnen ze trouwens in het voorzitje? Volgens mij tot 15 kilo. Maar hoe oud zijn ze dan ongeveer?

6. pinguin72

pinguin72 VIP lid

7 jan 2006
    7.832
    1
    38
    Ik kan hem bij de dealer met 150 inruilkorting kopen, maar zag hem online voor nog een lagere prijs zonder inruil.
    Zijn er van jullie die hem online hebben gekocht?

7. erannick

erannick Fanatiek lid

4 okt 2006
    1.356
    0
    0
    Melissant
    Ik heb ook z'n sparta mamafiets en hij fiets heerlijk als nick voorop zit heb ik nog alle ruimte om goed te zitten

8. sim

sim Niet meer actief

een mamafiets is dat wat ze vroeger zeiden opoefiets? zo'n hoge, ik heb er namelijk heel wat jaartjes geleden één tweede hands gekocht...

9. mamabee

mamabee Actief lid

12 mrt 2007
    147
    0
    0
    wieringerwerf
  10. pinguin72

pinguin72 VIP lid

7 jan 2006
    7.832
    1
    38
  11. Jucade

Jucade VIP lid

20 jul 2006
    18.229
    1
    36
    Assemblagemedewerkster
    Wie heeft er een 'geen' merk mamma fiets. Ik vind die jullie hebben nogal duur :oops: en heb ze ook zien staan voor 300 euro nl..

12. sim

sim Niet meer actief

13. mamabee

mamabee Actief lid

12 mrt 2007
    147
    0
    0
    wieringerwerf
    ja erg mooi hoor. Ik heb deze:http://www.sparta.nl/upload/template.asp?source=collections/5968745.jpg&caption=SPARTA de kleur Mineral Green.

Ik weet idd dat ze er ook zijn voor minder. Maar bij de halfords: http://www.halfords.nl/NL/Fiets/Catalog ... tId=809137

Die van Batavus en Gazelle zitten ook zo rond de 700/800 euro. Vaak zijn die aanbiedingen die je bedoelt van bouwmarkten en persoonlijk zou ik daar mijn fiets weer niet kopen. Je zou bijv wel op MP kunnen kijken want daar staan er ook veel. Veel doen em weg als ze geen 2 kindjes meer hoeven te vervoeren....

14. Vicky

Vicky Fanatiek lid

11 aug 2005
    1.200
    0
    0
    Enschede
    Ik heb ook een sparta, maar omdat ik het zelf ook erg prijzig vond heb ik hem tweedehands gekocht (via de fietsenzaak) voor 375 euro inclusief bobike zitjes en windscherm. Heb er apart nog een buggydrager bijgekocht.

15. pluk

pluk VIP lid

13 dec 2005
    16.258
    4.489
    113
    Weet je wat ik nu zo jammer vind, op hun site kun je dus geen vragen stellen (sparta site).
    En ik zou zo graag willen weten of ze die dingen ook hebben met meetraphulp (ben ik vanwege MS afhankelijk van).

Heb ook al geinformeerd naar die bakfietsen, een normale koste iets van € 900.- en als je hem met meetraphulp wilde hebben was de prijs € 2900,- (afzetterij vind ik het!)

Groetjes Anita

16. mamsie

mamsie Bekend lid

4 aug 2006
    755
    0
    0
    doetinchem
    ik ben ook op zoek naar een moederfiets.

nou vind ik die van de halfords er leuk uit zien enzo.
    maar kan er niet achterkomen of het ook een goede fiets is.

iemand ervaring met de moederfiets van union.

17. pinguin72

pinguin72 VIP lid

7 jan 2006
    7.832
    1
    38
    Ben vanmiddag een proefrit wezen maken. Vond hem geweldig fietsen.
    Manlief heeft ook een proefritje gemaakt.

Ik vind het wel een boel geld, dus nog maar ff over nadenken.

18. toetie83

toetie83 Fanatiek lid

20 jan 2006
    1.392
    1
    38
    genieten van het leven.
    ��&#55
    hai de moederfiets fietst GEWELDIG.
    echt waar, :)
    toen ik nog (Hoog)zwanger was had ik hem gekregen van mijn vriend toen ik voor mijn diploma slaagde en omdat ik mama werdt. :p

Echt ik heb erop gefietst helemaal niet zwaar, je hoeft ook niet moeite te doen in de wind.
    En de stuur is lekker breed ver weg van de zadel dus je zou zelf met een dikke buik en een kinderzitje voorop kunnen fietsen zonder moeite te hoeven doen met je dikke buik.

Ik zal het aanschaffen je kunt er jaren mee doen (geloof ik)
    heb hem maar net. ;)

Maar zoals ik gehoord heb, heb je er jarenlang plezier van.

Je kunt er boodschappen op houden en twee stoeltjes?

nou wat wilt een moeder nog meer. :)

19. Lisette28

Lisette28 Fanatiek lid

21 feb 2006
    1.439
    1
    0
    Delft
    Niet met een moedrefiets (die ga ik over een paar maanden ook aanschaffen) maar op mijn kinderfiets van Union heb ik 10 jaar gefietst en hij hangt nog steeds bij mijn ouders in de schuur, leuk voor als Sofie groot is!

20. melliemel

melliemel Fanatiek lid

31 aug 2005
    2.081
    0
    0
    hi hi,

hier wel ervaring met en moederfiets en gewone fiets van union. goed merk hoor, lekkere fietsen. nu nog straks met de kleine. nog ff paar maanden wachten maar heb er nu al zin in. ik fiets regelmatig en heb ook een fietskar(speciaal voor mijn hondje :D ) er achter. echt prima fiets. moet nog wel zitje kopen etc. ik heb de union mama fiets de grootste uitvoering(je hebt 2 mtn). maar wel met het type stuur van de kleine (is 'vind ik' leuker). ik vind dat hij ook erg op de sparta fiets lijkt.

gr saskia

enne veel fietsplezier iedereen met of zonder mama fiets.

Deel Deze Pagina