Ik sta niet in jouw schoenen...hoop dat je ooit wel in de mijne zult staan maar ik ben het compleet met je eens...
Ik ben het er ook nog steeds niet mee eens, ik kan het wel beter naast me neer leggen. Dat soort topics open ik nog steeds niet ook .
Ik kan hier natuurlijk uitgebreid op ingaan maar volgens mij weet iedereen hier wel hoe ik er in sta. Dus ik laat alleen dit even achter: Hurt people Hurt people (gekwetste mensen kwetsen mensen) Ik kan mij de pijn enigszins voorstellen. Maar naar mijn mening is er nog een hoop heling te halen voor jou als dit je zo raakt. En voor de vrouwen die zich nu rot voelen door je woorden: hurt people, hurt people. Whole people, heal people.
Nou ik ook niet. Heb helemaal geen heling nodig. Ik vind het gewoon niet oke om een geslachtsvoorkeur te hebben. Wat een vage tekst weer.
Ik heb de uitzending gekeken. Ze zegt nergens dat ze dit ook daadwerkelijk wel. Ik kreeg de intentie van wil, maar dat is mijn eigen interpretatie. Ze zijn aan het oriënteren. Dat doe je met een gesprek, de vrouw ontmoeten, etc Nu was dat ook mijn gevoel hoor, maar jullie trekken direct een conclusie. Mensen doen uit (wan)hoop wel eens dingen die risicovol zijn. Ik vind haar niet onaardig overkomen, wel als iemand die veel verdriet heeft om het verlies van haar baarmoeder en het niet kunnen vervullen van haar droom. Wat is er mis mee, die proberen te volgen? Natuurlijk gun ik het een ander die geen kinderen heeft meer. Maar waarom zou zij het niet mogen proberen? Ik gun het haar ook!
Ik ken heel de persoon niet en heb het programma niet gevolgd, maar ik vind dat iedereen recht heeft op een kindje via een draagmoeder, als het niet op de natuurlijke manier kan, ongeacht hoeveel ze er al heeft. Wat ik wél vind, is dat stellen, die voor een éérste kindje gaan, voorrang moeten krijgen. Dat dan weer wél met de melding: Je hébt er al 1 (of meer). Over dat het een sterke vrouw is, die weet wat ze wil en er voor gaat..... ja, dat soort types komen dominant over en daar kan niet iedereen tegen. Van wat ik hier lees ligt het echt aan degene, die er niet tegen kan, i.p.v. aan haar. Om iemand een kind te misgunnen, omdat haar karakter je niet aanstaat, vind ik naar.
ze had zelf geen baarmoeder meer en was van plan een baarmoedertransplantatie te laten doen om dus dat kindje te kunnen krijgen.
ELKE operatie heeft risico's. Blinde darm laten verwijderen ook. Borstvergroting- of verkleining ook. Autorijden is ook een risico. Ik kan niks vinden over de concrete risico's bij een baarmoedertransplantatie, laat staan dat het een levensgevaarlijke operatie is.... Ik zie wel graag bronnen, als je die hebt, want het is een interessant onderwerp.
in de tijd dat dit speelde was deze ingreep nog maar 1 keer uitgevoerd. Een blindedarmoperatie doet een chirurg met zn ogen dicht. Ik heb nu geen bronnen bij de hand, heb destijds wel artikelen e.d. gelezen van artsen die daar toen hun mening over gaven omdat het toen actueel was. Het was nog bijna nergens mogelijk. Een heel reeel risico was dat Musetta het leven zou laten tijdens die operatie terwijl ze dus nog 3 kindjes heeft.
de reden waarom haar persoon mensen niet aanstond, werd natuurlijk gevormd door wat je van haar las en zag. Degene die draagmoeder voor haar wilde zijn heeft zich teruggetrokken omdat het voor haar totaal niet meer goed voelde om voor Musetta draagmoeder te zijn. Dat strookt wel met de indruk die ik tijdens dat programma van haar kreeg. Ik kan mij niet meer alles exact herinneren idd, maar iets wat mij nog heel goed bijstaat is dat Musetta gewoon vreselijk jaloers op die draagmoeder was na een terugplaatsing. Dat die vrouw eventueel zwanger van haar kind was. En dat was toen met de verjaardag van 1 van haar kinderen. Kindje werd 4 of 5 en zij kon niet blij zijn op die verjaardag vanwege dat jaloers zijn...ja ik heb daar heel veel moeite mee. Je hebt verdorie nog 3 kinderen.
Ik ben hem nu aan het kijken en m'n mond ligt op de grond. Arm kind... Ze wordt 5 en er heerst een grafstemming.
Ik zit net op haar twitter te kijken en lees het volgende bericht van haar: beetje wars van het bijvoeden en bijkolven. Voeding is te weinig. 😭 Hoe komt ze aan borstvoeding??? Wist niet dat dit mogelijk is?
Ja, dat kan inderdaad. Induced lactation heet dat geloof ik. Borstvoeding opwekken terwijl je niet zelf het kind gedragen hebt. Volgens mij doen mensen het ook wel eens bij adoptie.
relactatie heet het. Het kan nadat je gestopt bent. Maar het kan zelfs als je nog nooit zwanger bent geweest. Wel is het traject niet heel makkelijk. Voor het beste resultaat moet je vantevoren een hele sterke anticonceptiepil slikken een tijdje, vanaf dat je daarmee stopt gaan kolven en hierbij ondersteuning van domperidon en nog een aantal stimulerende kruiden. De een kan volledig voeden, de ander voor de helft of zelfs nog wat minder. Maar in principe kan het.
Ja echt heel verdrietig. Ze heeft sinds de conceptie gekolfd en super haar best gedaan om haar dochter zelf te kunnen voeden. Ik blijf hopen dat het gaat lukken!