Ze gaat bijv ook naar de verjaardagen van de kinderen en kolft ook borstvoeding voor de kids ( ook andere moeders doen dit voor de tweeling) en zien elkaar volgens mij regelmatig
Ja inderdaad wat minimuts al zegt, tijdens het opnemen wordt er heel nuchter over gedaan, maar het zal in werkelijkheid denk ik wel een tikkeltje anders aan toe zijn gegaan. Voelde echt de emoties door de buis heen komen, had er letterlijk een brok van in mn keel toen ze de kindjes eventjes mocht zien en aanraken, en haar man die constant bij haar was en over haar arm wreef. Lijkt me echt gigantisch geestelijk zwaar allemaal. Leuk dat ze verjaardagen samen vieren, en sowieso behouden ze toch een band met elkaar omwille van de kinderen.
Ik kan het je wel vertellen want ik ken ze maar ik hou het toch lekker geheim gewoon blijven kijken! Ik vind het echt een goed programma, zelf zou ik nooit draagmoeder willen en kunnen zijn. Komt denk ook omdat ik zelf al veel moeite heb met zwanger raken.
Colo, maar dan is de stap toch juist kleiner om draagmoeder te zijn omdat je zelf wéét hoe het voelt als je wens maar niet in vervulling komt?( als je uiteindelijk zelf kindjes zou hebben natuurlijk) Zo ervaar ik het tenminste wel. Toen het moeder/ dochterstel gisteren negatief testten was ik een paar seconden écht misselijk ervan, omdat ik precies weet hoe dat voelt, die wanhoop en machteloosheid...Vond het zo zuur dat die camera er bovenop zat, dat is op zo'n moment dan wel het laatste waar je op zit te wachten. Maarreh, jij kent ze dus?? Ik hoop zo dat het ze lukt! Anders een pbtje??
nou die teleurstelling van die test he, kon mij dat gevoel zo goed herinneren. Vond het echt heel sneu. Hoop echt dat het ze lukt, maar heb er niet veel vertrouwen in.
Ik heb helaas de eerste 10 minuten van de eerste aflevering gemist en vraag me dus heel erg af wat nou precies de drijfveer was van Cindy om voor twee wildvreemden draagmoeder te worden. Ik weet niet of dat precies naar voren is gebracht of dat het misschien al in dit topic is besproken. Maar daar ben ik dus wel heel erg benieuwd naar.
in het blad ouders van nu staat een artikel over cindy. ze wilde graag nog een keer zwanger zijn, maar haar gezin is compleet. dus doet ze het voor een ander.
Ik denk dat ik het precies andersom heb: ik zou minder moeite hebben met het dragen van een kindje dat helemaal niet van mij was dan een eicel afstaan, waardoor er toch echt een stukje van mij wordt doorgegeven. In principe is draagmoeder zijn een beetje vergelijkbaar met pleegmoeder zijn: je zorgt fysiek ( en emotioneel) voor andermans kind.
Hoe mooi ook, ik zou geen draagmoeder kunnen zijn. Het lijkt mij emotioneel veel te moeilijk om afstand te doen van de baby, daar moet ik echt niet aan denken. Ik vind het heel knap van vrouwen die dat wel kunnen. Zou inderdaad eerder een eicel afstaan aan een heel goede vriendin of zus.
Hoi ik ben nieuw op het forum, lees wel al jaaaren mee (sinds 2007 was toen zelf zwanger). anyways, wat ik me afvroeg, en ik vraag dit puur uit interesse, en wil niemand tegen het verkeerde been schoppen (is dat wel een uitdrukking?) waarom mag je in nederland als draagmoeder geen geld vragen? het lijkt me toch wel een enorme opgave om 9 maanden lang je baarmoeder uit te lenen aan iemand anders. je wordt beperkt in je mogelijkheden, je bent fysiek minder sterk, je kampt met kwaaltjes, emotionele rollercoaster, je kan minder doen met je eigen gezin, je mist waarschijnlijk ook nog werk (wat wel gecompenseerd kan worden met ziekte/zwangerschapsverlof maar toch)... je moet waarschijnlijk geld uitgeven aan andere kleding, spulletjes (mischien een groter kussen om er relaxter op te zitten om iets banaals te noemen)... daarvoor mag je toch wel gecompenseerd worden? of worden zwangerschapskosten door de wensouders wel vergoed? benzine geld voor de verloskundige, foliumzuur pilletjes etc? dat soort dingen wel? en de rest niet? ik wil niet super materialistisch voorkomen, maar als ik 9 maanden moet zeulen met een baby in de buik wil ik daar toch wel een vergoeding voor hebben. als het niet niet geld is, ten minste een vette vakantie achteraf om bij tekomen van alle stress. want een zwangerschap is heus geen pretje! (om maar niet te spreken over de bevalling), waarom mag je daarvoor dan niet gecompenseerd worden? iedereen juicht de dames toe dat het zo aardig en dapper en grootmoedig is... ok voor je eigen dochter een kind dragen kan ik nog wel begrijpen, je wilt je eigen dochter gelukkig zien. maar een paar wildvreemde mannen? en daar helemaal niks voor terug vragen? omdat je ze gelukkig wilt zien? ik wil de stervende kindjes in afrika ook gelukkig zien, maar dat betekent ook niet dat ik mijn huis inlever en van dat geld de kindjes ga voeden? die draagmoeder (heet ze cindy?) moet toch wel wat krijgen van dat homopaar? misschien komt ze er niet ppubliekelijk voor uit, maar ik kan echt moeilijk geloven dat ze haar leven 9 maanden op halt zet alleen maar om een homo paar gelukkig te zien zonder daarvoor wat terug te vragen. en als ze dat inderdaad doet , dan is ze een veel beter persoon dan ik, ik zou het niet kunnen. en begrijp me niet verkeerd, ik vind het heel mooi als iemand het voor nada niks noppes wil doen, prima, do your thing. iedereen zn ding, live and let live. hoe meer onzelfzuchtige mensen hoe beter! maar wat ik niet begrijp is als iemand het voor een vergoeding wil doen het dan weer niet mag. het is toch wel een behoorlijk aanslag op je lijf en leven. en weten jullie hoe het is geregeld in andere landen? ik zag volgens mij ook nog een filmpje langskomen van een soort opvangtehuis voor draagmoeders in india? die worden wel vergoed?
volgens mij worden de onkosten wel vergoed. geen idee waarom je er geen geld voor mag vragen, in andere landen (amerika) mag het wel. snap ook niet waarom het juridisch niet beter geregeld is, dat zou denk ik een hoop gedoe schelen.
Ik kan me ook bijna niet voorstellen dat ze dit allemaal doet uit goedheid en zo graag nog een keer zwanger willen zijn.
Zo werkt het helaas niet. De vrouw die het kind draagt en baart is de ( juridische) moeder. De wensouders mogen na een jaar geloof ik, het kind adopteren. Er komt dan ook iemand van jeugdzorg beoordelen of jij geschikt bent om (je bloedeigen) kind te adopteren. Heel krom, maar dat is Nederland...
De wensvaders betaalde sowieso hulp in de huishoud en weet wel bijna zeker dat ze ook wel andere dingen hebben betaald of aan hebben bijgedragen maar ik zou dat ook niet aan de grote klok gaan hangen als ik hun was En ze mogen nu idd het kind "adopteren" want Cindy is idd de biologische moeder terwijl de eicel van Marloes is en 1 van de wensvaders sowieso de bio vader is, maar toch is Cindy de bio moeder ook al hebben ze genetisch geen overeenkomsten en de wensvader wel Er is ook iemand van de kinderbescherming bij ze thuis geweest al voordat de kinderen geboren waren, etc. Is nog een hele rompslomp Ook kregen ze bijv geen verlof omdat ze : a: niet bevallen waren En kregen ook geen verlof voor adoptiekind ook al waren het in feite wel adoptiekinderen volgens de wet, alleen waren ze nog niet officieel geadopteerd, etc etc Moet je maar eens lezen in hun dagboek wat er allemaal bij kwam kijken