Draagmoeder Gezocht vanaf 3 mei

Discussie in 'Films, televisie en nieuws' gestart door Nijn84, 5 apr 2012.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Umm85

Umm85 VIP lid

17 jun 2007
    26.310
    248
    63
    Vrouw
    huismama, doktersassistente
    Turkije
    Er bestaat ook nog zoiets als ethiek toch..

2. Zara75

Zara75 VIP lid

10 jul 2007
    12.032
    6.135
    113
    Happyland
    Maar dan zouden ze stellen die n'normale' ivf doen, dus zonder gebruik van baarmoeder, die op deze manier voor een 2e kindje gaan ook niet meer moeten helpen.
    En dat is toch ook absurd als dat zo zou zijn??
    Ik vind die regeltjes en protocollen hier echt te ver gaan.
    Wij wijken niet voor niets naar Spanje uit, ben die bemoeizuchtigheid hier echt beu.

3. jannanas

jannanas Fanatiek lid

10 nov 2007
    1.816
    1.700
    113
    Ik kan me voorstellen dat het heel moeilijk is als je niet zelf de keuze kan maken dat je gezin compleet is.....

Maar....ik vind ook dat je op een gegeven moment tevreden moet zijn met dat wat je al hebt! In hun geval 3 gezonde en mooie kinderen! Ieder mens wil altijd meer ( op alle gebieden!), maar als je leven aan de zijden draadje heeft gehangen verbaas ik me erover dat je daarna niet veel meer koestert wat je al wel hebt ipv wat je niet hebt!!!

Ik vind dat ieder de keuze mag maken om voor een 3e, 4e, 5e enz kind te gaan dmv een draagmoeder, maar dat de kosten dan wel volledig voor eigen rekening komen!

4. Marnat

Marnat VIP lid

10 aug 2009
    29.821
    3
    38
    Vrouw
    Medewerker Thuiszorg
    Groningen
    Ik dacht laat ik ook eens kijken wat dat voor programma is draagmoeder
    Erg interessant maar de moeder met al drie kinderen kan me niet voor stellen dat je dat wil maar goed als draagmoeder .
    Ik heb geen kinderen en komen er niet ieder zijn wens maar toch.
    De dokter was ook erg duidelijk moet ook eigenlijk niet kunnen draagmoeder zijn voor ouders met al een aantal kinder.
    Ik zal verwijten krijgen om dat ik geen kinder heb en niet weet hoe het is om er 1 op te voeden.

5. jannanas

jannanas Fanatiek lid

10 nov 2007
    1.816
    1.700
    113
    Nog toevoegend: de kosten die dan dus niet gemaakt kunnen dan volledig toegevoegd worden aan de hulp aan stellen die geen enkel kindje hebben!

6. Pip1986

Pip1986 Niet meer actief

Eens!! Grote gezinnen zijn uit is dat dan de reden?? Wat een onzin!

7. tulip

tulip Niet meer actief

zara, ik snap ook heel goed dat jij dat zo voelt hoor, maar ivf is toch nog wel anders dan draagmoederschap. Ik zeg niet dat ik het absoluut niet vind kunnen, weet eigenlijk nog niet zo goed wat ik ervan denk, maar laat ik zeggen, als ik draagmoeder zou willen zijn en ik kreeg de keuze uit 2 waar ik dat voor zou willen doen en het zou 1 kinderloos stel zijn en een stel met 3 kinderen, zou ik toch voor het kinderloze stel gaan...

8. MHMW

MHMW Niet meer actief

Ik ben van mening, stellen die zelf nooit kinderen kunnen krijgen ze altijd moeten helpen. Dus ook bij eventueel een wens voor meerdere kinderen. Draagmoeder, IVF, noem het maar op. Maar stellen die zelf al 3 eigen kinderen hebben hoeven van mij niet geholpen te worden hier. Hard? Misschien, maar dit is mijn mening. Ik vind het vreemd dat ze zegt dat het voor haar gevoel nog niet compleet is en ze ook niet weet of dit gevoel weg is bij 4 kinderen. Volgens mij ben je dan niet geholpen met een draagmoeder.

9. Nijn84

Nijn84 Fanatiek lid

18 mrt 2009
    1.795
    1
    0
    Grunn!
    Als ik het goed begrepen heb is Jolanda een bekende van Musetta dus denk niet dat het iets van keuze voor kinderloos stel of stel met 3 kinderen te maken heeft maar het voor die persoon willen doen.

Waarom zou je zo'n kans laten gaan als het je aangeboden wordt? De kans om je wens tot vervulling te laten komen. Dat zou toch iedereen doen!

10. tulip

tulip Niet meer actief

ja dat klopt ook hoor, zij heeft het gewoon aangeboden omdat zij hen kent. Maar dat was even de vergelijking die ik maakte, als ik wel die keuze had.

11. Umm85

Umm85 VIP lid

17 jun 2007
    26.310
    248
    63
    Vrouw
    Turkije
    nee niet iedereen

12. Nijn84

Nijn84 Fanatiek lid

18 mrt 2009
    1.795
    1
    0
    Grunn!
    Dus als je de gelegenheid krijgt om je grootste wens (wat dat dan ook mag zijn) tot vervulling te laten komen zou je dat laten gaan?

13. Snoopy1983

Snoopy1983 VIP lid

11 feb 2008
    9.543
    4.729
    113
    Vrouw
    Interessant onderwerp over nog een draagmoeder voor een vierde kindje. Mijn eerste reactie is ook, goh zou je dan na 3 gezonde kinderen niet zeggen het is goed zo? Maar aan de andere kant weet ik dat de wens voor een 2e kindje (en waarschijnlijk dus ook voor een 3e of 4e kindje) net zo sterk kan zijn. Toen ik hier op zp schreef en we nog niet zwanger waren en ik topics las van meiden die moeite hadden met het krijgen van een 2e kindje heb ik echt weleens gedacht jij hebt er teminste al een. Daar ben ik inmiddels wel van terug gekomen want hier was de wens voor een 2e ook onzettend sterk ook al ben ik heel dankbaar voor onze dochter.
    Maar aan de andere kant wilde ik ook altijd 3 kinderen en na alles wat we nu hebben meegemaakt kan ik (oke helemaal zeker weten doe je het nooit) nu al zeggen ik kan me er bij neerleggen dat we straks 2 kindjes hebben. Dus ergens zal dat gevoel moeten komen van het is goed zo, en blijkbaar hebben ze dat gevoel (nog) niet;)

14. SeaShell

SeaShell Niet meer actief

Ben ook benieuwd hoeveel ze er terug gaan plaatsen aangezien ze het liefst 5 of 6 kinderen had

Ik vraag me af wanneer "genoeg genoeg is"
    Stel ze hebben straks een 4e, gaan ze dan ook voor een 5e en 6e en misschien wel een 7e?

Doet me een beetje denken aan het programma "een huis vol" waar de gezinnen 12 kinderen hebben en de wens blijft, en nu nr 13 geboren is en wie weet straks wel nr 14,15 enz

15. Umm85

Umm85 VIP lid

17 jun 2007
    26.310
    248
    63
    Vrouw
    Turkije
    nou voor mij hangt het er wel vanaf 'wat dat dan ook mag zijn'.. dat is essentieel in mijn keuze om het tot vervulling te (willen) laten komen of niet.

16. SeaShell

Mooi verwoord
    Ik dacht exact hetzelfde en ben daar ook enorm van teruggekomen

17. Arevinol

Arevinol VIP lid

7 okt 2007
    7.759
    3
    0
    mama!
    Shoot, net gemist, alleen de laatste minuten nog gezien..
    Was erg benieuwd naar het verhaal van de ouders die een 4e kindje willen.

Ik kan me ook moeilijk voorstellen dat je je er niet bij neer kunt leggen als je al 3 gezonde kinderen hebt. Sommige dingen lopen nu eenmaal niet zoals je het graag gezien had.
    Persoonlijk vind ik dat het niet zo zeer dat je je er niet bij 'kunt' neerleggen, maar niet bij 'wilt' neerleggen. Want waar een wil is, is een weg.. (niet dat dat makkelijk is en soms heel veel tijd kost; hoe oud is hun jongste, 2?)
    Maar goed, ik kan ook niet voelen wat zij voelen.

Over iedereen hulp (en dus vergoeden) tot in den treuren, tja.. Heel hard, maar ze moeten toch ergens een grens trekken? Geld en medische hulp moet toch op een of andere manier verdeeld worden..

18. Umm85

Umm85 VIP lid

17 jun 2007
    26.310
    248
    63
    Vrouw
    Turkije
    volgens mij was die jongste nog maar 1?

19. berbel

berbel Fanatiek lid

25 nov 2005
    2.800
    96
    48
    Je kans best een wens voor een 4e of een groter gezin hebben maar ik zou voor pleegkinderen kiezen, er wachten zoveel kinderen op een plekje in een gezin.

20. SeaShell

Deel Deze Pagina