Draagmoeder Gezocht vanaf 3 mei

Discussie in 'Films, televisie en nieuws' gestart door Nijn84, 5 apr 2012.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. ma1

ma1 Fanatiek lid

14 mrt 2010
    1.211
    0
    0
    Ik heb net dat filmpje gezien, jeetje het lijkt wel een ingestudeerd toneelstukje ik krijg echt meer het idee deze vrouw wil kost wat kost een vierde ik vind dit niet meer gezond

2. ratatosk

ratatosk VIP lid

16 mrt 2010
    5.429
    5
    0
    Waar kun je die blogs vinden?

3. Sannebc

Sannebc Niet meer actief

Die zijn allemaal beveiligd met een wachtwoord.

4. lennylenn

lennylenn Niet meer actief

heb even naar dat filmpje gekeken en sommige dingen die musetta zegt kloppen niet.

5. Umm85

Umm85 VIP lid

17 jun 2007
    26.310
    248
    63
    Vrouw
    huismama, doktersassistente
    Turkije
    zoals?

6. lennylenn

lennylenn Niet meer actief

verder tsjah wat kan je ervan zeggen...dromen mag je hebben maar omg zij zal echt zal ze echt no mather what verwezenlijken.

7. Lizzy1986

Lizzy1986 Fanatiek lid

22 feb 2011
    4.230
    28
    48
    Vrouw
    Noord-Brabant
    Ik krijg er ook een heel naar gevoel bij... Kan er gewoon niet naar kijken zonder een soort van weerzin te krijgen..

8. tulip

tulip Niet meer actief

ben ik ook wel benieuwd naar..

9. Purk

Purk Niet meer actief

Dat ben ik niet met je eens. Als een goede vriendin van mij haar leven een wening geeft die mij niet ok lijkt of het heel zwaar heeft ben ik als vriendin ook verantwoordelijk om daar met haar over te praten, mijn mening te geven en hulp te bieden.

Jij vindt het misschien geen vreemde situatie en zal dus daarom ook niet inspringen, maar wat wij buitenstaanders zien, lezen en horen geeft echt serieus te denken over haar geestelijk welzijn.

10. Phal

Phal Actief lid

20 sep 2011
    329
    0
    0
    omgeving Rotterdam
    Precies wat ik bedoelde met ongezonde situatie, Purk! Echt onbegrijpelijk dat er niemand ingrijpt

11. maartje84

maartje84 VIP lid

8 okt 2008
    12.810
    4.446
    113
    Punnikexpert
    Import ergens
    Wat idioot hoe hier over mensen gesproken wordt.
    En hoezo zou Nijn die vrouw van het idee moeten proberen af te helpen?? Dat jullie het idioot vinden, betekend niet perse dát het idioot is, of nog ergere, dat die vrouw psychisch niet in orde is. Maar goed, dat soort uitspraken zeggen denk ik meer over die personen dan over Musetta. Zij spreekt wat ik gezien heb vanuit haar hart, is bereidt haar wensen en dromen na te volgen. Ik heb nergens gehoord dat een baarmoedertransplantatie levensgevaarlijk is??? Beseffen jullie dan niet dat als die Musetta dit laat doorgaan, dat betekend dat ze én haar droom én de medische wetenschap vooruit helpt???!!!?!?!?!?!!
    Als het lukt, is er weer een succesverhaal en wie weet zorgt het er mede voor dat over misschien een jaar of 20 een standaard operatie wordt voor vrouwen welke zonder baarmoeder geboren zijn of vrouwen wiens baarmoeder verwijderd is na kanker oid.

Triest hoe hier geoordeeld wordt, triest hoe iemand wie we niet kennen hier veroordelen. We, allemaal vrouwen met een baarmoeder. Stijlloos en respectloos.

12. tulip

tulip Niet meer actief

besef jij dan niet, dat als het misgaat, 3 heel jonge kinderen aan het graf van hun moeder staan, omdat mama zo graag nog een babytje wilde??;)

13. Purk

Purk Niet meer actief

Tjonge jonge adem in adem uit, jouw reactie getuigt ook van weinig stijl. Sommige mensen hebben nou eenmaal een andere mening dan jij, get over it, zo boos worden is zo onzinnig en onnodig

14. maartje84

maartje84 VIP lid

8 okt 2008
    12.810
    4.446
    113
    Punnikexpert
    Import ergens
    Ken jij de precieze risico's van deze ingreep?

15. maartje84

maartje84 VIP lid

8 okt 2008
    12.810
    4.446
    113
    Punnikexpert
    Import ergens
    Misschien lees jij een bepaalde mate van boosheid, maar wat dat betreft moet ik je terleurstellen: ik ben niet boos, ik ben alleen ontzettend verbaasd van de verwijten welke hier gemaakt worden.
    Mensen mogen absoluut een andere mening hebben dan dat ik heb, alleen is het dan zo ongegrijpelijk dat ik de mate van waarin die Musetta door het slijk hier wordt gehaald ik stijlloos vind?

16. tulip

tulip Niet meer actief

niet precies nee, elke buikoperatie is gevaarlijk en deze is zeer gecompliceerd omdat er heel veel bloedvaten aan zitten... artsen oefenen er al jaren mee, maar het is nog maar 1 keer in de wereld gebeurd, jij denkt niet dat dat een reden heeft.
    En zou je al die risico's nemen voor je 3 kindjes omdat je per se nog een kindje wil??:(

17. Purk

Purk Niet meer actief

Daarnaast moet je na zon zeer intensieve en moeilijke ingreep je hele leven lang zware medicatie gebruiken ivm risico op afstoting. Deze medicatie is niet goed voor een foetus. Je blijft het risico lopen dat de baarmoeder niet blijft zitten ene dus weer onder het mes moet en dat allemaal terwijl er thuis een gezin zit.

18. maartje84

maartje84 VIP lid

8 okt 2008
    12.810
    4.446
    113
    Punnikexpert
    Import ergens
    Dat dacht ik al.

Artsen oefenen ook al jaren aan orgaandonaties van lever, longen en harten, dus met die bloedvaten weten ze vast wel raad.
    De reden is dat niet alles op 1 dag kan gebeuren. Mijn tante is ongewenst kinderloos. ICSI in combinatie met TESE was de enige mogelijkheid. Helaas dacht men vroeger in NL nog dat met ICSI met TESE gehandicapte kindjes zouden worden geboren. Haar arts raadde het ernstig af. Inmiddels, jaren later, wordt ICSI met TESE als een veiliger methode gezien. Zuur voor mn tante.

Mijn gevoel nu zegt dat ik het niet zou gaan doen. Maar dat betekend mijn inziens niet dat iemand dat wel wil proberen, rijp voor het gesticht is.

Ohja, je zou eens moeten weten wat voor reacties ik van NL'se artsen en mijn omgeving kreeg toen ik Prednison wilde gaan gebruiken.... Men dacht ook dat ik compleet koekkoek was geworden. Een gezonde dochter is het gevolg van mijn prednsion gebruik. Nu is prednsion wel wat anders dan een baarmoedertransplantatie, maar de overeenkomst is wel dat ik ook een hoop shit over me heen kreeg.

Laten we de keuzes wat betreft het aangaan van die operatie maar overlaten aan de arts en die vrouw zelf. Lijkt me verstandiger.
    Die hebben zich er namelijk meer in verdiept dan wij hier met zn allen.

;)

19. Purk

Purk Niet meer actief

Hahaha laten we dan het forum maar opdoeken, als we er niet voor gestudeerd hebben, mogen we geen mening hebben :D

20. maartje84

maartje84 VIP lid

8 okt 2008
    12.810
    4.446
    113
    Punnikexpert
    Import ergens
    Welke medicijnen bedoel je???

Oh, je bedoeld prednison.....
    Levensgevaarlijk inderdaad........ ;)

Zie onderschrift ;)

En levenslang moeten gebruiken? Ik heb me er net als jullie niet heel erg in verdiept maar met longen zit je voor je leven lang aan de meds. Longen heb je nl perse nodig. Maar als de kinderwens vervuld is van de wensmoeder zou de bm, lijkt mij, maar ik heb idd niet alles uitgezocht, de bm weer verwijderd kunnen worden. Dus dan zouden de meds ook weer gestopt worden???

Deel Deze Pagina