Draagmoeder Gezocht vanaf 3 mei

Discussie in 'Films, televisie en nieuws' gestart door Nijn84, 5 apr 2012.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Arevinol

Arevinol VIP lid

7 okt 2007
    7.759
    3
    0
    mama!
    In zijn algemeenheid.

2. MHMW

MHMW Niet meer actief

Ik had al begrepen uit persoonlijke kring dat Musetta heel ver gaat in het krijgen van der zin. Ze wilt boven alles en iedereen uitsteken en zoekt continu de media op. Ze heeft verschillende interviews gegeven aan tijdschriften. Ze moet professionele hulp gaan zoeken en krijgen. Ze is niet geholpen met een draagmoeder of de baarmoeder van haar moeder. Vind het zo sneu voor die 3 kindjes, wie weet wat voor gevoel hun hier aan over houden. Mama vond ons niet goed genoeg?

3. SeaShell

SeaShell Niet meer actief

Ze gaat idd écht ver

Stel het transplantatie gebeuren gaat door, dan moet haar eigen moeder dus een loodzware baarmoederverwijdering ondergaan wat heftig is, en Musetta moet een zware baarmoedertransplantatie ondergaan met kans op afstoting, bloedverlies, doodziek zijn, wekenlang uit de running zijn, etc
    Ik vind het niet echt verantwoord allemaal, en vooral raar dat haar jongste nog geen 1 jaar is, en ze al maandenlang plannen heeft voor een 4e met oa draagmoederschap.

Ben benieuwd of diegene die haar kennen ook weten of musetta ook zo deed voor haar baarmoederverwijdering, of ze toen ook zo "raar" en bijna bezeten overkwam op anderen. Ik blijf erbij dat ik denk dat ze een soort PTSS heeft opgelopen door trauma na haar operatie, en in een soort roes ofzo leeft, want normaal gedrag vind ik het niet echt

4. Bri

Bri Niet meer actief

Voor mij zit er een heel groot verschil tussen een eerste, tweede of een volgend kind.
    Met het eerste kind word je vader of moeder. Met het tweede kind, wordt je oudste kind (en de jongste ook meteen) broer of zus.
    Dat zijn in mijn ogen wezenlijke veranderingen. Met een derde, vierde, of negende kind (dat laatste ben ik zelf) verandert er eigenlijk niks wezenlijks, behalve dat er nog een kind bij komt.
    Dit klinkt misschien heel raar of krom, en hopelijk niet kwetsend. Het is hoe ik het voel als het gaat om medisch ingrijpen om iemand nog een kind te laten krijgen.
    Ik vind het niet raar als er een verschil wordt gemaakt tussen de kinderwens van iemand die nog geen kinderen heeft, iemand die één kind heeft en iemand die meerdere kinderen heeft.
    En het is natuurlijk niet eerlijk dat iemand die geen medisch ingrijpen nodig heeft wél tien kinderen kan krijgen, en iemand die wel medisch ingrijpen nodig heeft niet. Zo is er wel meer oneerlijk in het leven; gezondheid is ook niet netjes gelijk verdeeld en er zitten altijd grenzen aan wat je nog kunt doen om die ongelijkheid te herstellen.

5. ma1

ma1 Fanatiek lid

14 mrt 2010
    1.211
    0
    0
    Deze vrouw moet hulp zoeken ze zal koste wat kost haar doel willen bereiken ze kan beter haar energie in haar kindjes steken

6. Duimelijn

Duimelijn Bekend lid

23 okt 2008
    532
    7
    18
    ver weg
    mooi gezegd..

7. kvinna

kvinna Niet meer actief

Dat vind ik ook. Bri, je verwoordt dingen wel vaker precies op de manier zoals ik er ook tegenaan kijk, leuk om te lezen. Is volgens mij (hoewel ik absoluut geen bèta ben) een beetje 'mannelijke' manier van denken (wil je daar zeker niet mee beledigen, trouwens!).

8. dirksmama

dirksmama VIP lid

29 aug 2007
    22.170
    34
    48
    mens
    Meestal in de wolken
    Nederland loopt o het gebied van moedermelk erg achter. Vroeger had vrijwel iedere grote stad een moedermelkbank, die werd dagelijks opgehaald, gepasteuriseerd en doorgegeven. Begin jaren 70 ging de laatste in Nederland dicht onder invloed van de 'moderne tijd' (lees, enorme invloed van zuivelindustrie).
    In andere landen zijn ze al die jaren gewoon blijven bestaan. Vaak vriezen moeders de melk in, het wordt opgehaald en gepasteursieerd.

In Frankrijk staat zelfs een fabriek waar ze er poedermelk (speciaal voor prematuren) van maken!

Een moeder die doneert wordt tegenwoordig strenger gescreend dan een bloeddonor. De kans dat een kind ziek worst van donormelk is kleiner dan de kans dat het ziek wordt van kunstvoeding.

9. dirksmama

dirksmama VIP lid

29 aug 2007
    22.170
    34
    48
    mens
    Meestal in de wolken
    Helemaal met je eens en goed onder woorden gebracht.
    Ik kan het programma niet zien, maar ik 'ken' M. via verschillende media wel. Het is wrang als je al een achterbank vol hebt in je auto en je wilt meer kinderen en het kan niet, maar kom op, live sucks...op een gegeven moment moet je weten waar je de grens van ziekelijk overschrijdt...er zijn veel vrouwen wiens hart groter is dan hun buik.
    Ik vind persoonlijk dat ze nu echt de grens over gegaan is, dit is (ook als je naar de gesinssituatie kijkt) niet meer goed voor haar kinderen. Begin me af te vragen of ze niet beter af zullen zijn bij hun vader...en dan is haar huis helemaal leeg.
    Je baarmoeder zo kwijt raken IS traumatisch, maar er bestaan behandelingen voor PTSD. Nu lijdt haar hele omgeving.

10. Arevinol

Arevinol VIP lid

7 okt 2007
    7.759
    3
    0
    mama!
    Ja, wat Bri schrijft zijn idd gevoelsmatig de verschillen tussen 1e, 2e en volgende kindje.

Toch vind ik 'tot het uiterste gaan' mbt risico's (zoals Musetta - als ze wil gaan voor een bm-transplantatie) voor een 2e of volgende kind geen verschil maken. In beide gevallen laat je kind(eren) achter als het mis gaat.
    Dat je kind geen broer of zus krijgt, is als ouder soms wel moeilijker te accepteren, maar een kind wordt er (gemiddeld) niet slechter van.

Ik denk overigens niet dat Musetta een PTSS heeft. Ze wil haar verlies gewoon niet accepteren en wil koste wat kost háár droom uit laten komen. Triest, maar ergens wel begrijpelijk. Want het kost gewoon tijd en tot die tijd zoek je naar/wacht je op mogelijkheden.

11. kaboutertje

kaboutertje VIP lid

10 jul 2008
    5.651
    0
    36
    in mijn droompaleis
    Lees ik nu veelal negatieve verhalen over Jacinta? ( heb niet alles gelezen)
    Denk als mijn moeder het aan zou bieden ik in 1e instantie nee zeg. Maar dat is mijn verstand. Mijn gevoel zou het met beide handen aannemen. Soms denk ik weleens dat dat de beste oplossing is voor een 2e.
    Maar we houden het er toch maar bij 1 nu....

Dus als mijn dochter ooit zover is en het mocht niet lukken zou ik het zo doen. Zonder nadenken. Maar ja of ik de goede kandidaat ben na 7*???

Maar ja zou het zo doen echt waar.

12. Arevinol

Arevinol VIP lid

7 okt 2007
    7.759
    3
    0
    mama!
    Kaboutertje, de laatste reacties gaan over Musetta, die mogelijk een baarmoeder transplantatie overweegt van haar moeder naar haarzelf, voor haar 4e kind dus.

13. kaboutertje

kaboutertje VIP lid

10 jul 2008
    5.651
    0
    36
    in mijn droompaleis
    Ja maar heb ook zo een paar blz gelezen en kwam ook Jacinta haar naam tegen.

Bm transplantatie kan dat? Mmm optie voor mij ;)
    Nee hoor.
    Maar dat is toch niet afgelopen do op tv geweest?

14. Arevinol

Arevinol VIP lid

7 okt 2007
    7.759
    3
    0
    mama!
    Nee, is niet op tv geweest, maar wel uitgelekt uit andere bronnen..
    Ja, het kan, maar uiteraard met grote risico's (operatie, zwangerschap, medicatie).

Ik geloof niet dat er negatieve dingen gezegd zijn over het feit dat Jacinta's moeder haar draagmoeder wil zijn (correct me if I'm wrong, heb niet álles gelezen).
    Alleen dat het nu eenmaal zo is dat wanneer je 55 bent en in de overgang zit, het volgens de natuur zo geregeld is dat kinderen krijgen lastig wordt.. (hoop dat ik t zo goed zeg)

15. tulip

tulip Niet meer actief

Bri, heel mooi gezegd!

Dirksmama, soms wordt ik heel moe van je. Prima dat je uitlegt met donormelk enz, maar je had ook alleen kunnen zeggen dat het ziek worden van donormelk geen risico is, maar er hoeft niet bij dat het risico van ziek worden van flesvoeding groter is.
    Want dat is gewoon klinkklare onzin. Het is gewoon babymelk net als bv.

16. Ons Kleintje

Ons Kleintje Niet meer actief

ik dacht vanmiddag aan deze uitspraak, toen mijn zoontje van 3 en zoontje van 1 gezamenlijk aan kruipen waren door een minizwembadje. Ze hadden zo`n lol! zoveel plezier en zoveel lol zou mijn oudste zoontje niet kunnen hebben in zijn eentje. Even dacht ik, eigenlijk zou het nu zo zijn geweest. Alleen zij met zijn tweetjes.
    De tweelingbroer van de kleinste heeft namelijk meerdere keren de dood in de ogen gekeken. Opgelucht kon ik ademhalen, dat hij heerlijk boven in zijn bedje lag te slapen.
    Voor mij is het hebben van 2 kinderen geen egoïstische keuze. Dat ik een derde heb, die had ik al. die zou dus niet willen kwijtraken. Als de 2de een eenling was geweest was het anders. Al weet ik dat ze het leuker hebben met zijn drietjes ;)
    Daarnaast bedankte mijn schoonvader mij vandaag voor het baren van zijn kleinkinderen. :) ik maak dus niet alleen mijzelf er blij mee. Bijna iedereen wordt vrolijk van mijn kinderen.

17. mamavanjuul

mamavanjuul VIP lid

10 aug 2010
    11.954
    31
    48
    Vrouw
    Publieke sector
    :D En verder ga ik weer netjes op mijn handjes zitten :p

18. Tord

Tord VIP lid

26 okt 2009
    7.304
    299
    83
    Op twitter zegt Musetta dat je haar per email mag benaderen als je vragen hebt. Een tip voor de nieuwsgierigen ;) ?

19. evenstar

evenstar VIP lid

22 jan 2009
    9.809
    4
    38
    postdoc/docent universiteit
    import Noorderling
    Ik denk dat het 'egoisme' aspect meer slaat op waar je je bestaande kinderen/gezin doorheen laat gaan in je wens voor een vierde kind. Ik zou zo denken dat je je handen al vol hebt aan drie jonge, prachtige, gezonde kindjes. Ik denk niet dat ik zover zou gaan voor nog een kind (ik weet het eigenlijk wel zeker van niet).

Wat zijn trouwens die bronnen waar dat verhaal over een baarmoedertransplantatie vandaan komen? Hoe weet je dat dat geen roddels/geruchten zijn? Ik vind de discussie wel uit de hand lopen op basis van wat je uit het programma kunt aflopen, eerlijk gezegd.

20. tulip

tulip Niet meer actief

evenstar, daar heeft ze het over gehad in dat stuk op het podium, dat ze uitgenodigd is voor een gesprek in turkije met die arts en de vrouw die het ondergaan heeft.

mamavanjuul, soms is dat ook beter, maar ik ben het zooo beu.

Deel Deze Pagina