Draagmoeder Gezocht vanaf 3 mei

Discussie in 'Films, televisie en nieuws' gestart door Nijn84, 5 apr 2012.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. mamavanjuul

mamavanjuul VIP lid

10 aug 2010
    11.954
    31
    48
    Vrouw
    Publieke sector
    Dat snap ik wel, want het moet wel interessant blijven voor de kijker om te blijven hangen. Dat wij het er nu over hebben, dat is de bedoeling.
    En ze laten natuurlijk zien, wat we graag willen zien...

2. raspberry

raspberry Niet meer actief

Tegelijk is dit voor die Jolanda ook een les: kun je dit echt doen voor een ander? Ik hoor best veel vrouwen hier en op andere plekken heel hard roepen dat ze het zo zouden doen. Zij het niet voor vreemden, dan toch zeker wel voor familie en goede vriend(inn)en...
    Maar jemig, ik zou dit echt nooit kunnen voor een ander hoor! Elk kind dat in mijn buik zit, hoe kort ook, is MIJN kind en daar zou ik zelf voor willen zorgen, daar zou ik noooooooit afstand van kunnen doen.
    Volgens mij wordt dat door heel veel mensen heel verschrikkelijk onderschat! :(

3. liedjepiedje

liedjepiedje Fanatiek lid

15 mrt 2009
    3.148
    23
    38
    Dat vond ik zo mooi wat de mannen over Cindy zeiden: ze verdiend een standbeeld in de hemel!

4. Sannebc

Sannebc Niet meer actief

Ik geloof je gelijk!! (dat ze verschrikkelijk veel van haar kinderen houdt)
    Ik heb Musetta's blog gelezen op het moment dat ze zwanger was van haar 2de. Ze was in haar blogs altijd heel openhartig en ze kwam echt op me over als een hele lieve moeder, die alles over had voor haar kinderen.
    Waarschijnlijk heeft ze daarom ook zoveel moeite gehad met het 'overdragen' van de evt zwangerschap naar Jolanda toe. Waarschijnlijk zegt dat ook heel veel over haar karakter (graag de touwtjes in handen hebben, alles zelf willen doen etc) Dan komt de klap des te harder aan als je beseft dat dat definitief niet meer kan.
    Misschien was het beter geweest als ze dmv sessies bij een psycholoog oid zich had kunnen voorbereiden op deze confrontatie, voor zover dat mogelijk had kunnen zijn.
    Dat had waarschijnlijk een hele hoop verdriet gescheeld.

5. Pinjo

Pinjo Bekend lid

5 jan 2008
    672
    0
    16
    Overigens vind ik wel dat ze dit verhaal van Musetta en Jolanda zorgvuldig in beeld brengen. Tuurlijk is het nooit volledig, maar beiden kregen kans hun kant van het verhaal te vertellen en op elkaar te reageren. En ik vind het goed dat je de mooie en goede verhalen ziet, maar ook de schaduwkanten. Heel interessant om naar te kijken (ondanks de narigheid in India: maar ook dat maakt wel duidelijk waarom ze hier zo streng zijn rondom draagmoederschap)

6. Nijn84

Nijn84 Fanatiek lid

18 mrt 2009
    1.795
    1
    0
    Grunn!
    Elke zwangerschap doet pijn maar ik voel geen jaloerzie.

Ik weet uit eigen ervaring dat als een kinderwens heel groot is iedere zwangerschap bij een ander moeilijk en pijnlijk is.

7. mamavanjuul

mamavanjuul VIP lid

10 aug 2010
    11.954
    31
    48
    Vrouw
    Publieke sector
    Ja ik ook hoor...hoewel als 1 van mijn dochters geen kinderen zou kunnen krijgen...daar zou ik wel over nadenken. Misschien omdat je dan je kleinkind draagt. Ik weet het niet hoor :)

(trouwens...gefeliciteerd!!! Schildklier ook helemaal in orde?)

8. Suzanne1984

Suzanne1984 Fanatiek lid

30 dec 2011
    1.613
    0
    36
    De kliniek in Hyderabad illustreert een van de problemen van India. Een mensenleven is er weinig waard en gewoon handel.

9. raspberry

raspberry Niet meer actief

Maar dan ben je onderhand zoveel jaren ouder, dat trek je fysiek nooit!
    Ook dat zou ik dus niet doen!

Schildklier idd weer in orde! Mijn waarden zijn officieel nooit afwijkend geweest, maar ten tijde van de miskramen TSH's van tussen 2,0 en 2,8.
    Na hysteroscopie waar verklevingen zijn weggehaald verdwenen mijn klachten ineens (eindelijk!) en sindsdien mijn TSH weer netjes rond de 1,0. En tadaaaa.... eindelijk weer succesvol en gezond zwanger!
    Dus voor mijzelf is het wel zo klaar als een klontje.... :)

10. Aloe

Aloe Niet meer actief

Eerlijk gezegd kan ik mij dat toch ook wel erg goed voorstellen.
    En als zij en jolanda vriendinnen waren dan zou je dit ook gewoon moeten kunnen zeggen.

Toch als je dan hoort dat ze de dag erna heel koel en afstandelijk deed. Ach ja ook dat kan ik mij wel voorstellen. Het lijkt mij idd ook wel erg moeilijk voor haar. Ze wordt dan met haar neus op de feiten gedrukt natuurlijk. Heel erg confronterend.

Toch vind ik haar niet prettig overkomen en denk ik persooljk dat ze veel te ver gaat en niet wil accepteren dat het leven anders loopt als dat zij dit gehoopt had.

11. mamavanjuul

mamavanjuul VIP lid

10 aug 2010
    11.954
    31
    48
    Vrouw
    Publieke sector
    Wat ontzettend fijn voor jullie zeg! En alweer over de helft, gaat snel dan opeens! Nou heel leuk :D
    Zo zie je maar dat je je eigen lichaam toch het beste kent!

12. verrassingsei

verrassingsei Fanatiek lid

24 jan 2010
    1.751
    0
    0
    Whahaha lol, zie je zelfs dementie komt bij mee-ontzwangerende papa's :p
    Troostje...we weten hoe jullie je voelen:D

13. happy27

happy27 Bekend lid

21 apr 2006
    612
    0
    0
    Misschien heeft ze het wel gezegd hoor maar waarom adopteerd musetta niet, dan geef je een arm kind kans op een goed leven

14. kaboutertje

kaboutertje VIP lid

10 jul 2008
    5.651
    0
    36
    in mijn droompaleis
    Ik denk omdat ze zelf zwanger wilt zijn.
    Anders vindt je draagmoederschap toch ook niet erg?

15. MHMW

MHMW Niet meer actief

Omdat ze zwanger wilt zijn, het kind is bijzaak. Of ben ik nu te hard?

16. mich87

mich87 Bekend lid

7 nov 2011
    599
    38
    28
    NULL
    NULL
    Zo, ik ben ook weer bij :) Het verhaal van Musetta en Hotze blijf ik ook erg vreemd vinden. Ik zou me echt doodschamen als ik op deze manier op televisie zou komen...

Het verhaal van de twee mannen uit India vind ik heel dubbel. Aan de ene kant ben ik niet echt tegenstander van commercieel draagmoederschap. Die mensen daar in India hebben echt helemaal niks, en voor die draagmoeders is dit de kans om een huis te kopen (ipv leven in een riool) en hun kinderen naar school te sturen. Maar met die kliniek had ik wel mijn bedenkingen. Ik vind het moreel absoluut niet te verantwoorden dat je voor een alleenstaande man 3!! kinderen laat dragen. Echt te belachelijk voor woorden. Ik kreeg er echt kriebels van.

17. littlewonder23

littlewonder23 Niet meer actief

hihi :D

18. Nijn84

Nijn84 Fanatiek lid

18 mrt 2009
    1.795
    1
    0
    Grunn!
    Ja dat ben je. Hotze is "te oud" om in aanmerking te komen voor een jong kind. En omdat ze 3 kinderen hebben en het hechten van een ouder kind vaak moeilijker is kiezen ze daar niet voor.

19. littlewonder23

littlewonder23 Niet meer actief

ik heb net alles terug gekeken.
    Musetta en Hotze
    ik snap wel dat je het er moeilijk mee kan hebben maar komt niet bepaald prettig over voor de vrouw die haar best deed voor hun.
    en over die blikken die ze dan geeft,snap niet dat je dat doet.
    ik vindt het dapper dat ze het heeft geprobeerd.
    en ingezien heeft dat ze er niet sterk genoeg voor is.
    je kan iemand dit eenmaal niet verplichten.

maar goed op naar volgende week :)

20. Sannebc

Sannebc Niet meer actief

Wie bedoel je, Musetta??
    Die gaf, mijnsinziens, alleen maar Jolanda de 'schuld' want die had met haar gevoelens om moeten kunnen gaan.
    Zij heeft echt niet aangegeven dat zij er niet sterk genoeg voor was hoor.

Deel Deze Pagina