Draagmoeder Gezocht vanaf 3 mei

Discussie in 'Films, televisie en nieuws' gestart door Nijn84, 5 apr 2012.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. raspberry

raspberry Niet meer actief

Zitten daar niet ook een paar dingen tussen die, als ze niet in orde zijn, wel direct actie vragen op medisch gebied? Dus dan gaat een stuk medische zorg toch even voor?

2. mamavanjuul

mamavanjuul VIP lid

10 aug 2010
    11.954
    31
    48
    Vrouw
    Publieke sector
    @RM: ik snap je en kan je wel volgen. Als je voor een eerste kindje kiest, dan heb je alleen je zelf om rekening mee te houden en kan je "alles" wel aan. Maar als er al een kindje is, dan heb je daar ook rekening mee te houden. Die heeft ook recht op een gelukkige en stabiele papa en mama.
    Wij merkten ook dat we een bepaalde grens terug schroefden.

Ik denk dat medische acties voor alles gaan. Hechting kan op vele manieren worden "goed gemaakt".

3. Kwekijzer

Kwekijzer Niet meer actief

Voor de apgar score hoef je het kindje niet weg te halen, dat kunnen bij bijna alle punten zo observeren:

Dr. Apgars naam als ezelsbruggetje om de vijf criteria gemakkelijker te kunnen onthouden, werd ingevoerd in 1963 door de Amerikaanse kinderarts Dr. Joseph Butterfield. Hij gebruikte de termen Appearance (kleur), Pulse (hartslag), Grimace (reactie op prikkels), Activity (spiertonus) en Respiration (ademhaling)

De rest kan zeker een uur tot 2 uur wachten. Hebben wij met onze dochter wel gedaan. Die heeft ook eerst borstvoeding gehad voordat ze die vitamine K in haar mondje kreeg.

4. mamavanjuul

mamavanjuul VIP lid

10 aug 2010
    11.954
    31
    48
    Vrouw
    Publieke sector
    Huh> meteen vitamine K?

5. kaboutertje

kaboutertje VIP lid

10 jul 2008
    5.651
    0
    36
    in mijn droompaleis
    Tuurlijk, maar ik bedoelde meer, waarom dan niet als d eouders erbij zijn?

6. kaboutertje

kaboutertje VIP lid

10 jul 2008
    5.651
    0
    36
    in mijn droompaleis
    Ik wist dat er nog een g ergens zat :)
    Ik weet niet eens of kk vit K heeft gekregen??? :(

Oke lees verder en blijk niet de enige te zijn.

7. Kwekijzer

Ja, Veerle kreeg dat in een spuitje direct na haar geboorte en ik wist daar ook van. Gewoon ergens gelezen. Het zou zomaar kunnen dat het bij een thuisbevalling niet tot zelden gegeven wordt hoor. Ik ben in het ziekenhuis bevallen. Ik had er dus ook over gelezen dat ze vitamine K gaven na de geboorte in een spuitje en ik had dus al vast laten leggen dat ik wilde dat ze eerst borstvoeding zou proeven en dan pas dat andere. Geen idee of dat uit maakt, maar dat was gewoon mijn gevoel. Ik wilde niet dat het eerste wat ze op deze wereld zou proeven gelijk onnatuurlijk zou zijn.

8. kaboutertje

kaboutertje VIP lid

10 jul 2008
    5.651
    0
    36
    in mijn droompaleis
    Ik was met een ks en mamajuul ook geloof ik.

9. tulip

tulip Niet meer actief

hier ook in het ziekenhuis bevallen, maar geen vit. k gehad hoor, alleen een flesje.

10. Kwekijzer

Weet je het zeker, want ze geven dat automatisch in een oogwenk, serieus...

11. woezeltje1

woezeltje1 Fanatiek lid

17 jan 2011
    2.031
    0
    36
    Wanneer komt het eigenlijk >?

12. Omelet

Omelet VIP lid

14 nov 2008
    14.874
    2
    0
    Ja hoor vitamine K is standaard. Hier ook meteen uit mijn lijf op mijn buik en daar heeft hij 2 uur gelegen en gedronken. En daarna pas gewogen, gemeten, alle controles, aangekleed en vitamine K gegeven. Ook bij thuisbevallingen dienen ze dat direct toe overigens.

13. Arevinol

Arevinol VIP lid

7 okt 2007
    7.759
    3
    0
    mama!
    Kangoeroeen wordt t ook genoemd hoor ;) Dus je hebt t niet zelf verzonnen.

14. Arevinol

Arevinol VIP lid

7 okt 2007
    7.759
    3
    0
    mama!
    Zover ik weet ook geen vit K gehad in zkh. Wel flesje, is vooraf met mij besproken. BV lukte de eerste dagen niet en temp was te laag om mee naar huis te mogen.
    Maar als ze vit K hadden gegeven, hadden ze dat neem ik aan ook overlegd. Net als de kraam dat thuis deed..

15. Omelet

Omelet VIP lid

14 nov 2008
    14.874
    2
    0
    Is gangbaar hoor, ze krijgen vitamine K die voor de eerste week voldoende is, en na een week ga je het thuis via een lepeltje geven de eerste maanden. Misschien zat het in de fles?

16. Kwekijzer

Ja, voor zover ik weet ook standaard. Als ze het niet doen en het kindje krijgt een bloeding kan het kindje dood bloeden. Ze overleggen het niet, ze geven gewoon.

17. Omelet

Omelet VIP lid

14 nov 2008
    14.874
    2
    0
    Ja klopt. Ik heb toen expliciet aangegeven dat ik wilde dat de baby eerst melk zou proeven en daarna pas vitamine ;)

18. Sannebc

Sannebc Niet meer actief

Ik ben gelijk na mijn geboorte geadopteerd en heb 9 mnd in een kindertehuis gewoond.
    Gelukkig heb ik absoluut geen last van hechtingsproblemen gehad.
    Er werd gewoon heel nuchter mee omgegaan. Geen poespas en overdreven gedoe.

Als ik nu bijvoorbeeld zie wat voor 'werk' er door familie en vrienden wordt gemaakt als er een adoptiekindje aankomt. (welkomscommitee op het vliegveld, huis versierd, visite en kado's) die arme kindertjes schrikken zich naar... Die komen vaak uit situaties waar ze in kindertehuizen leefden en helemaal niets gewend waren.

Ik lees ook wel eens iets over 'regels' die er opgesteld worden: zo en zo lang juist geen visite, niet opgetild/aangehaald of aangesproken worden door 'vreemden' enz.
    Ik vraag me dan wel eens af, waarom wordt er niet 'gewoon' gedaan. Waarom zo overenthousiast of juist overbezorgd?

19. BuffySummers

BuffySummers VIP lid

16 sep 2008
    16.607
    7
    38
    Mars
    Idd, alleen ja alles wat gebaseerd is op zgn onderzoeken is waar he;)
    (ik had ook dat welkomst comitee op schiphol hahaha, maar ja ik was 6 wkn dus dat snapt ik toch niet:p)

20. Sannebc

Sannebc Niet meer actief

Ik zou je nog een berichtje terug sturen... Sorry helemaal vergeten!

Er is zoveel verandert in 'adoptieland'.
    Er zijn nu zoveel eisen/cursussen etc. Dat was vroeger helemaal niet. Ik weet ook niet of het voor de toekomst zoveel goeds/positiefs oplevert voor de adoptiekinderen zelf.

Je kan ook 'bang' worden van alle uitkomsten van onderzoeken en denken dat je wel van alles moet mankeren.. ;)

Deel Deze Pagina