Daar wil ik ook vanaf blijven, ook met 3 kindjes kan je best een paar uurtjes voor jezelf hebben en lekker even achter de pc typen bij zwp, maar hoe zij bezig is vind ik gewoon heel obsessief.
Ik heb laatst alle afleveringen op 'gemist' gekeken en ik was ook redelijk met stomheid geslagen. Ik vond dat ze ( Musetta ) erg ver ging om haar kinderwens, na 3 gezonde kinderen, alsnog in vervulling te laten gaan. Eerst dan inderdaad met draagmoeder... Dat liep natuurlijk uit op een fiasco omdat ze het gewoon niet aankon dat een andere voor haar, haar kind droeg. Het grootste en onbaatzuchtigste dat iemand voor je kan doen en dan een beetje lauw en onaardig worden, omdat je het zelf niet kan dragen. Ik begrijp best dat haar vriendin er zich voor een tweede ronde niet goed bij voelde. Vervolgens proberen ze een baarmoedertransplantatie voor elkaar te krijgen. Die hele transplantatie staat nog in kinderschoenen, mag pas een succes genoemd worden als die ene vrouw die het heeft ondergaan, zwanger kan worden. Ik vond het echt bizar om te zien... maar haar uitspraken over het niet willen neerleggen van die 'droom', nog schokkender. Het andere stel waarbij de moeder ( de oma van het toekomstige kind ) de draagmoeder zou worden.... Tja... Ik vind het heel lief dat ze dat wil doen voor haar dochter, maar poee... Ik vind dit ook aardig op het randje. Stond ik ook best even van te kijken. En de commerciele draagmoederschap voor die heren... Ik vind dat het mogelijk gemaakt moet worden voor dit soort 'grijze gebieden', waarin men te oud is voor adoptie ( doordat steeds voorrang wordt verleend aan niet-homo-stellen ). Ook best controversieel natuurlijk, maar ik vond dat de heren er zelf heel goed mee omgingen. Ze keken echt naar hun gevoel en of dit hele traject wel bij hun paste. Een bijzonder programma. Ik ben absoluut voor draagmoederschap en ik vind dat het in veel gevallen best wat 'makkelijker' mag gaan om een draagmoeder te vinden... Niet zozeer commercieel, maar wel laagdrempelige voorzieningen die stellen een beetje op weg helpen. Maar ik vind het pijnlijk te zien hoe iemand met drie gezonde kinderen niet gelukkig kan zijn en de wereld over reist op zoek naar alternatieven voor het alsnog kunnen krijgen van een kind.
Juist dat bedacht ik me toen ook. Kindjes zijn niet non-stop bij mama. En onder werktijd kan je ook wel stiekempjes hier komen
Natuurlijk ben ik Musetta! :x Kom op zeg... Als je mijn berichten geschiedenis terug kijkt zie je toch dat ik echt iemand anders ben... Dat ik een dochter heb en dat mijn berichten over PCOS, borstvoeding en zwangerschap gaan. 2 van de 3 dingen komen niet voor bij Musetta...
Tja, heb t net idd ff bekeken en dat zal dan wel niet. Maar vind het wel een beetje apart dat je zo 'voor' haar praat. Alsof je haar woordvoerder bent, terwijl ook jij wist dat ze hier mee zat te lezen en reageren. Aparte bedoening
Nijn ik dacht ook dan moet je wel een hele hele hele goede vriendin zijn. In rl dan ook nog. Maar waarom praat je zo met haar mee dan? Je weet dat zij minimuts is. Zal er nog eens over nadenken onder het eten klaar maken
Nijn ik denk dat je anders mss te lief bent. Jij neemt het wel voor haar op, maar is dat andersom ook geweest? Nee volgens mij niet. Vriendschap moet van 2 kanten komen he. En anders moet je zulke vrienden heel snel laten schieten. ( ervaring wat ik heb geleerd)
ben ik het helemaal mee eens hoor! @minimuts En trouwens, eerst meedoen aan zo`n programma en dan zeuren dat mensen niet achter je ideeen staan.. dat is toch wel logisch, niet iedereen deelt dezelfde mening. En om nou AL die mensen te gaan volgen en je mening te geven onder een anonieme noemer.. kinderachtig! je kon het weten voordat je op tv wilde komen. Dat jij hiervoor (draagmoederschap en baarmoedertransplantatie) kiest moet jij weten, maar op zzp kletst iedereen wat af over dit soort onderwerpen, en wij vinden het nu eenmaal leuk om onze mening daarover te geven.
Helemaal aan de start van dt topic zei iemand al dat minimuts musetta was maar die opmerking is verwijderd door de mods ivm privacy. Ik wist toen niet of het waar was maar vermoedde dus wel iets. Jammer hoor, voor haarzelf dan. Wel een programma dat een hoop stof doet opwaaien
je hoeft niet boos te reageren...het is gewoon een belachelijke situatie dat jij en zij wisten dat ze meeschreef en deed alsof ze gek was. Lekker hoor als je zo genept wordt hier. Snap gewoon niet dat je aan zulke dingen meewerkt, trieste figuren hier!!