Ik snap je! haha! Is alleen maar fijn om het zo uit te leggen, later komt de rest wel! Zo ben ik idd ook begonnen Erover praten is en blijft belangrijk idd! Ben benieuwd welke beslissing "draagmoeder" zal maken Heel veel suc6!
Ze is er al uit. Ze gaat dragen! Ze gaat eerst iedereen inlichten en alles goed vastleggen zeg maar en dan gaan ze aan de gang. Ze denkt zelf over enkele maanden. Stukje terug lees je haar verhaaltje. Even terug scrolle.
@Draagmoeder - Ik vind het super wat je wilt gaan doen! En als iedereen die erbij betrokken is erachter staat en er goed over nagedacht heeft moet je er voor gaan... Wat voor opmerkingen een buitenstaander ook mag hebben... Want laten we eerlijk zijn... Klaar staan met een mening vinden we allemaal heeel erg leuk... Maar daar gaat het niet om... Draagmoeder... wat jullie willen heet Laag-Technologisch draagmoederschap! Voor het geval je er nog meer over wilt gaan lezen. Je geeft aan dat jullie zelf nog een derde kindje willen... Neem deze dan eerst....! Een van de eisen voor draagmoederschap is nl. dat jullie eigen kinderwens echt volledig vervuld is! Ik heb binnen de fertiliteit gewerkt en weet een beetje hoe of wat... Wil je meer informatie? Je mag me altijd een pb sturen... Succes he!
Ik vind het heel knap dat je het wilt doen, als je iemand kan helpen dan moet je dat doen. Dus ik vind het echt heel nobel van je Toppie!
Knap hoor dat je zoiets gaat doen ik zou het niet kunnen. Maar ik las dat jullie zelf nog graag een derde kindje willen, het lijkt mij eerlijk gezegd verstandig dat jullie zorgen dat jullie gezin eerst compleet is voordat je draagmoeder wordt voor iemand. Heel veel succes in ieder geval
Bedankt voor alle info weer! Ik ga idd op de manier die wendy zegt het aan mijn kinderen uitleggen. Ik draag ene kindje voor een ander tzt en zal het nooit benoemen als hun broertje of zusje, ik zal echt de nadruk leggen op het feit dat het kindje voor .... is en niet voor bij osn thuis. Leuk trowuens wendy dat je me zo "verdedigd" hahaha leuk om te lezen! @ Wishgirl : we willen wel graag een 3e maar nu nog niet....we willen nog 5 jaar wachten...vandaar dat we eerst de ander zwangerschap dan zullen doen omdat hij al 34 is en geen "oude" vader wil zijn. Bedankt voor je info als ik vragen heb zal ik zeker PB-en! We hebben idd besloten te gaan dragen voor hem....Spannend hoor! We beginnen met inlichten en we hebben besloten om in januari een vers jaar te gaan starten met insimineren rond de eisprong! Ben helemaal blij!
Ik vind het enerzijds knap en bewonderingswaardig, anderzijds roept het ineens een heleboel vragen op... Zoals wat vind jou man er van? Ik ga er natuurlijk vanuit dat hij er achterstaat, maar het is wel zijn vrouw die zwanger is van een ander en straks ook met een ander een kind deelt. Hoe je het ook went of keert jou kinderen zullen straks echt een halfbroertje of zusje krijgen, en iedereen weet dat, worden je kinderen er niet op aangevallen op school ed, hoe is het voor hen? Hoe ver wil je eigenlijk zelf in de opvoeding van het kindje betrokken raken, wat als die man ineens een relatie krijgt met iemand waarvan jij vind dat die niet deugt of bijvoorbeeld met een nieuwe partner naar het buitenland verhuist, of komt te overlijden.. Zal het kindje zich niet weggegeven voelen, als het jou straks met je gezin ziet? Je ziet ik heb heel veel vragen.. Ik veroordeel je verder niet hoor. Vanuit mij zelf bekeken zou ik in ieder geval never nooit willen dat mijn man een kind zou krijgen met een andere vrouw.. Nog niet al was ze mijn zus of mijn beste vriendin. Misschien klinkt het egoïstisch maar jullie hebben samen een relatie, doen dingen samen, maar je draagt het kind van een andere man in je buik. Ik zie je man al naast je in bed liggen terwijl jij zwanger bent van een ander.. nogmaals het is geen veroordeling maar zo zou ik het zelf zo voelen als het om mijn partner ging.
@draagmoeder.... Als je het via het ziekenhuis gaat doen zul je eerst je eigen kinderwens volledig vervuld moeten hebben voordat je voor een ander draagmoeder kan en mag zijn... Als jullie het op eigen initiatief doen is het jullie eigen keus...
Maar dat is het natuurlijk wel. Ik hoop dat ze je later niet kwalijk nemen dat je ze hun broertje/zusje onthouden hebt.. En andersom.. Verder...spannend dat jullie er voor gaan!
eerder in dit topic is te lezen dat we het zelf gaan doen...mbv ovulatie testen en rond mijn eisprong ga ik zijn zaad wat hij brengt in een potje zelf insimineren...mijn partner en ik zullen veilig vrijen met condoom totdat ik weet dat ik zwanger ben. @ overige : alle vragen zijn beantwoord...we zullen niet zorgen dat IEDEREEN het weet, de mensen die belangrijk zijn weten het...en hoe dat op school zou gaan sja...geen idee...denk dat wij het gaan redden zo als we het nu willen doen...denk het niet alleen, ik weet het zeker! Op de vragen van : wat als de partner niet bevalt of verhuizing naar het buitenland enz enz. Wat hij verder doet is zijn keus! ik zal gn deel uitmaken van d eopvoeding en bij de rechter laten we dan ook vastzetten dat ik geen enkel zeggenschap zal hebben over het hoe en wat in het leven an de aanstande baby. Het kan hooguit een breuk van d evriendschap betekenen...maar wij weten dat dat niet zal gebeuren... Julie vraag nu : JA MAAR HOE WET JE DAT DAT NIET GEBEURD... mijn antwoord daarop : je weet het nooit,als je samen met je man of vriend een kind neemt kan je ook uitelkaar gaan, en heb je ook een "probleem" Ik voel me niet aangevallen hoor, in tegendeel, ben blij dat mensen mee denken.... Wij hebben et op de rit vinden wij. bedankt voor het succes wensen! zodra ik in januari zal starten met insimineren zal ik jullie op d ehoogte houden over het wel en wee!
wat goed! ik vind het heel knap wat je wil gaan doen! ik wens je al het succes van de wereld! geniet ervan en hoop dat jullie sel zwanger zijn!
@draagmoeder... sorrie... kheb idd niet het hele topic gelezen... maar daarom heb ik ook beide opties neergezet... Ik wens jullie er heel veel succes bij en ik hoop dat het snel mag lukken! Wel super dat je het doet... en kunt! Denk wel aan je eigen gevoelens hoor... Heb het voor jezelf heeeel duidelijk! Wanneer je zwanger bent en je hormonen erbij komen en je gevoeliger bent etc. dan kan het wel eens heeeeel moeilijk worden! Ik wil je dan ook heel veel kracht en sterkte toewensen! Succes!
Hallo draag moeder, Ik heb wel een vraag aan jouw. Zou je er geen moeite mee hebben als het kind heel erg op jouw gaat lijken?Ik denk namelijk dat je toch een soort moeder gevoelens gaat krijgen omdat je het kind toch ziet opgroeien en alles gaat mee maken bv eerste schooldag, vriendjes enz.En als ze op een dag te horen krijg dat je niet alleen de beste vriendin bent van haar papa maar ook haar moeder en als ze dan vraagd of jij dan ook de rest van haar leven een moeder rol zou vragen zou je dat dan ook doen.Sorry dat ik misschien veel vragen heb maar dat is waar ik dan zelf aan denk, want ik en me zus hebben er altijd over gehad van als ik geen kinderen kan krijgen zal zij mijn draag moeder worden omdat ik op mijn 7de al in de pupertijd was dus vandaar kan er complicaties komen als ik zwanger wil worden.