Draagmoeder

Discussion in 'De lounge' started by missym, Nov 5, 2008.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. lovewinnie

lovewinnie VIP lid

Jan 13, 2007
    16,251
    790
    113
    tilburg
    draagmoeder ik denk niet dat ik het zou kunnen maar zou het wel overwegen mocht 1 van mijn zusjes geen kinderen kunnen krijgen. denk dat dit het moeiste gebaar is wat je je zusje kan geven mocht dit nodig zijn. (ff afkloppen) .

eiceldonatie daar doe ik weer dus niet moeilijk over het is alleen jammer dat je als vrouw zoveel rotzooi moet slikken/spuiten om dit te kunne doen. als ik ivf zou moeten krijgen en zouden eicellen over zijn na een zwangerschap zou ik deze zonder na te denken afstaan. ik zie dit nog niet als iets van me zelf en alleen gene maken je nog geen ouders. ouders zijn de geen die het kind opvoed .

vind het erg knap als iemand het draagmoederschap overweegt. misschien omdat mijn kinderen uit liefde zijn gemaakt en zodra ik een positieve test had was het ons kind en mocht er niks mee gebeuren. ik kan me het dus niet voorstellen om me kindje te moeten weggeven maar misschien als je je daarvan kan afsluiten en je van het begin aanpraat dit is niet van mijn dat het ook weer heel anders zou verlopen
    petje af dus voor vrouwen die dit doen

2. daphne78

daphne78 VIP lid

May 10, 2006
    7,311
    0
    0
    Nijmegen
    Ik denk dat ik gevoelsmatig toch meer moeite heb met eiceldonatie dan met mijn buik uitlenen (maar dan wel alleen voor echt naasten met hun eigen baby, dus hun eitje en zwemmertje).

Je gaat er vanaf het begin al met de instelling in dat dit niet jouw kindje is. En je betrekt de ouders overal bij. Denk dat het zelfs heel bijzonder kan zijn. Je krijgt met die baby een bijzondere band en ook met die ouders krijg je een band waar nooit iemand meer tussen kan komen.

Voor bepaalde mensen zou ik het wel overwegen, jammer alleen dat ik wel een risico zwangere ben.. en dit dus ten kosten kan gaan van mijn en van de baby's leven :(

3. Ddebbyy

Ddebbyy Fanatiek lid

Nov 11, 2007
    1,652
    0
    0
    Receptioniste
    Vianen
    Je moet niet vergeten dat je anders je zwangerschap ingaat...
    Je weet dat je het kindje gaat afstaan dus je hecht je minder aan het kindje.
    Bovendien is het kindje niet van jou....
    Als je er aan begint moet je dit goed in je gedachten houden.

Ik vind het echt knap van vrouwen die het kunnen...heb daar echt diep respect voor.
    Ik denk er niet eens over na...want ik weer zeker dat ik het niet kan.

Share This Page