ipv icsi donor??(kid)

Discussie in 'Vruchtbaarheidsbehandelingen' gestart door sammy, 1 dec 2009.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. sammy

sammy Niet meer actief

Ondanks dat ik natuurlijk heel veel van mijn partner hou zie ik erg op tegen icsi, hormonen spuiten/punctie. Nog erger mogelijke onvruchtbaarheid van een zoon later?Ik overweeg serieus een donor. Zijn er meer vrouwen die daar naar neigen? Ik hoor het graag!!

2. klingel

klingel VIP lid

15 feb 2008
    16.318
    14
    38
    iets met kunst en michelinsterren..
    import drentherella
    persoonlijk zou ik ecd veel zwaarder, mentaal!, vinden dan icsi.

ik kan dus ook niet met je meepraten maar ik wil je alle sterkte en wijsheid wensen bij je beslissing.

wat ik me nu ik dit opschrijf wel afvraag: kom je wel in aanmerking voor ecd indien je zelf (goede) eitjes maakt?

liefs

3. Zora

Zora VIP lid

12 jun 2007
    11.369
    2
    36
    Ik denk dat Sandra een zaaddonor bedoelt? Of niet?

Ik kan me niet voorstellen dat je daar voor kiest als je samen met je partner nog kansen hebt. Niet aanvallend bedoeld hoor, maar mijn gevoel. Ik wil je in ieder geval net als Klingel heel veel sterkte en wijsheid wensen.

Misschien is dit nog iets wat ik je mee kan geven: Ik zag ook enorm tegen spuiten en punctie op. Nu heb ik een IVF achter de rug en gaan we binnenkort voor poging 2 en dan ICSI en ik sta er al veel lichter in omdat het mij lichamelijk is meegevallen. Geestelijk daarentegen niet, maar dat heb je ook als je voor een donor zou kiezen denk ik.

Liefs en sterkte Zora

4. Meriam22

Meriam22 Bekend lid

5 feb 2008
    790
    0
    0
    goeie vraag klingel dat vraag ik me dus ook af. want ik denk niet dat je zomaar in aanmerking komt voor een eiceldonor.
    ook ik zou ecd veel zwaarder vinden mentaal.

5. klingel

klingel VIP lid

15 feb 2008
    16.318
    14
    38
    iets met kunst en michelinsterren..
    import drentherella
    hm, ik ging uit van ecd maar het kan natuurlijk net zo goed donorzaad zijn.

echter, dan moet je toch ook het ' spuit ' traject (al is t ' maar ' voor IUI) in?

enne, voor mij zou het spuiten en de ellende daarvan niet opwegen tegen de kans mislopen, een EIGEN kind (van elkaar) te krijgen..

maargoed das dus een omgekeerde mening en daar zocht ze niet naar dus ik zal me snel terugtrekken ;)

6. Elmo

Elmo Niet meer actief

Ook ik neem aan dat het om een zaaddonor gaat, niet om eiceldonatie.
    Ook wij wilde er alles aan doen om een kindje van ons twee te krijgen, hier dus de tweede op komst, beide ICSI.
    Ik kan me ontzettend voorstellen dat je opziet tegen de behandeling maar om dan te kiezen voor een donor...vind ik erg rigoreus. Niet onbegrijpelijk hoor, maar wel ver gaan.
    Je kunt het ook 1 behandeling "proberen" bijvoorbeeld.

Ik vraag me alleen af hoe je bij mogelijke onvruchtbaarheid komt als je via ICSI een zoon zou krijgen.
    Ik heb inmiddels de laatste jaren ontzettend veel gelezen over ICSI maar dit is nieuw voor mij.

Wat vindt je partner van de afweging...?
    Lijkt me voor hem heel pittig...dat hij wellicht wordt "vervangen" terwijl hij wel een biologisch kindje zou kunnen krijgen.

Elmo

7. Loesie1982

Loesie1982 VIP lid

25 dec 2008
    5.486
    0
    0
    Juffrouw
    Overijssel
    Dat je zoon het over kan nemen is volgens mij als het chromosoomonderzoek niet goed is...dan kan het erfelijk zijn geloof ik! Maar pin me d'r niet op vast...

Wij hebben het er toevallig gisterochtend ook over gehad, omdat we binnenkort met de laatste poging beginnen. Hoelang ga je met ICSI door en wanneer ga je aan iets anders denken...

Wij zijn er nog niet over uit!

Sterkte met alles!
    Liefs

8. regi

regi Fanatiek lid

23 jul 2007
    1.671
    0
    0
    ik denk dat dat idd met chromosomen te maken heeft wat betreft die onvruchtbare zoon, maar sandra ik wil je er op wijzen dat wij hetzelfde probleem hebben wat betreft de chromosomen en kans op miskramen en kans op een gehandicapt kindje wat niet levensvatbaar zou zijn daarom is er bij ons pgd aan toegevoegd aan de icsi.
    en zoals de andere dames ook al zeggen geloof ik dat het niet opweegt om een kindje van jullie samen te hebben tegen het prikken.
    het valt idd erg mee tenminste dat is mijn mening.
    succes met je beslissing.

9. sammy

sammy Niet meer actief

Bedankt voor de steun die ik hier ontvang!Ondanks dat ik jullie allemaal snap als het van je eigen partner kan waarom dan kiezen voor donor. Er is ons verteld dat er een risico bestaat onvruchtbaarheid aan zoon door te geven. Dan hebben wij wel voor icsi gekozen, maar dan denk ik toch vooruit aan het kind!
    Wat is pgd??
    Mss speelt ook mee dat ik mijn partner op latere leeftijd ben tegengekomen, was er zelf al uit voor een donor te gaan als ik vrijgezel was gebleven.

10. sammy

sammy Niet meer actief

heel graag wil ik vrouwen een hart onder de riem steken die wel op ecd zijn aangewezen!!

11. maartje84

maartje84 VIP lid

8 okt 2008
    12.811
    4.453
    113
    Punnikexpert
    Import ergens
    *Lompe reactie-alert*
    (sorry geef mn eerlijke mening)

Ik persoonlijk vind het best egoistisch om eventueel liever zaad van een vreemde te overwegen nog voordat je 1 IVF-poging hebt gepobeerd. Wat zegt je man hiervan? Weet hij dat je dit overweegt? Hij heeft vast niet gekozen voor slecht zaad...

Ik zelf zou als mijn vriend 'het probleem' was zeker de 3 kansen geprobeerd hebben en dan eventueel daarna voor donorzaad gaan, maar zou het niet in mn hoofd halen omdat ik bang zou zijn voor die paar prikken, om hem de kans te gaan ontnemen om een biologisch eigen kindje te gaan krijgen.

Ik heb nu zelf al een hele poos IVF-medicatie moeten nemen, en inderdaad: het is geen pretje. Ik werd er niet echt bepaald een gezellig mens van en heb me vreselijk rot gevoelt en was soms echt een vreselijk kreng voor mn vriend. Maar hij heeft mij een belofte gemaakt: hij gaat als ik me vreselijk misdraag, toch bij mij blijven en lief voor mij blijven, omdat hij ook weet dat ik niet gekozen heb voor mijn slecht werkende eierstokken. We hebben geen keuze als we een biologisch eigen kindje willen.

12. Bright

Bright Fanatiek lid

11 okt 2008
    2.967
    1
    0
    Werkzaam in de Jeugdzorg
    In het zuidelijkste puntje van Grunn ;)
    Meid,

Ik zag er soms ook best tegenop, maar achteraf is het me meegevallen en wij hebben nu een frummeltje die in mij groeit van ons samen!! Dat is het mooiste gevoel ever. Ik moet er niet aan denken dat ik die kans niet had gegrepen en een donor had gebruikt.

Ik hoop dat je de kracht vindt om deze keuze te maken. Wat vindt je partner ervan?

Liefs

13. Elmo

Elmo Niet meer actief

De vraag wat je partner hier van vindt komt steeds vaker, logisch ook...hij heeft toch zeker ook een stem / mening.

Om je egoistisch te noemen vind ik daarom ook niet terecht...misschien maken jullie deze overweging wel SAMEN.

Maartje, ik snap je reactie best....maar als je zelf al aangeeft dat het wat lomp kan zijn..had je ook iets langer kunnen wachten met op verzenden te drukken.
    Denk namelijk niet dat de ts geholpen is bij deze uitspraken...al mag jij vinden wat je vindt, begrijp me niet verkeerd.
    De meerwaarde van zo'n bericht snap ik gewoon niet zo.

14. sammy

sammy Niet meer actief

vind het allemaal niet makkelijk.Ik mis wel eens zijn emoties erom ipv te zeggen klote! Doe mij maar een punctie onder narcose..en natuurlijk zie ik ook liever zijn karakter in het/ons!!kind terug!!

15. sammy

sammy Niet meer actief

elmo thnx. Wat is ts?

16. sammy

sammy Niet meer actief

Ja Elmo ik worstel er gewoon mee, daarom ook op forum gezet. Betekent niet dat ik al een beslissing genomen heb ws zal ik net als alle partners voor icsi gaan. Maar het zijn wel gedachten die bij me opkomen.Ik begin wat te voelen voor behandeling in barrahus. Er komt zoveel geregel bij kijken..

17. maartje84

maartje84 VIP lid

8 okt 2008
    12.811
    4.453
    113
    Punnikexpert
    Import ergens
    Ik wilde je niet beledigen met mn post. Ik wilde alleen je een soort van wakker schudden. Ik vind het namelijk nogal wat om donorzaad te overwegen omdat je IVF zwaar lijkt.
    Ik heb best een poosje nagedacht over mn post, maar heb juist bewust voor gekozen om het wel te posten. We hoeven elkaar hier lijkt me niet alleen naar de mond te praten ;)

TS betekend trouwens topic startser ;)

18. maartje84

maartje84 VIP lid

8 okt 2008
    12.811
    4.453
    113
    Punnikexpert
    Import ergens
    Als je trouwens voor het barrehus zou willen gaan, die doet het dacht ik samen met Dusseldorf en daar krijg je de punctie standaard onder narcose ;)

19. sammy

sammy Niet meer actief

je hoeft me zeker niet naar de mond te praten, graag niet!! Echter weeg ik ook de mogelijke gevolgen voor het kind af!!

20. maartje84

maartje84 VIP lid

8 okt 2008
    12.811
    4.453
    113
    Punnikexpert
    Import ergens
    Dat kan ik me voorstellen, maar wat zegt je man hierover?

Deel Deze Pagina