Draagmoeder....

Discussie in 'De lounge' gestart door Minnimouse, 24 jul 2015.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Minnimouse

Minnimouse Actief lid

15 nov 2009
    311
    0
    0
    Zijn er hier mensen die we eens overwogen hebben om draagmoeder te worden? Of misschien meiden die dat gedaan hebben? Soms speelt de gedachte door mijn hoofd om me hier eens echt in te verdiepen. Heb zelf twee gezonde kinderen en het lijkt me zo'n zware straf als een baby je niet gegund is door moeder natuur.

Hoewel ik veel zwangerschapskwaaltjes gehad waren deze relatief onbeduidend ( al zag ik dat toen wel anders:p) en zou het geluk er tegenop wegen. Bevallingen waren sowieso een eitje....

Het lijkt me mooi om te doen, 9 maanden het kindje voor iemand anders dragen, die dit zelf niet kan (Al zou ik niet mijn eitjes willen gebruiken, want dan voelt het "van mij", maar dat is puur persoonlijk en gevoelsmatig, voor een anders maakt juist het dragen het kindje weer 'van jou'). Bijv. voor twee homo's of iemand met vruchtbaarheidsproblemen ...
    Alle meningen zijn welkom, misschien kunnen jullie mij helpen mijn mening te vormen....

2. Born2beMom

Born2beMom Fanatiek lid

9 dec 2014
    1.484
    0
    36
    NULL
    NULL
    Ik heb zeker wel met de gedachte gespeeld of ik dat voor iemand zou kunnen.. en ik ben er voor mijzelf uit dat dit voor mij geen optie is.

Eiceldonatie zou misschien wel een optie voor ons zijn. Maar dan moet ik wel eerst zeker weten dat wij klaar zijn met ons gezinnetje.

Persoonlijk vind ik het al heel wat als iemand er serieus over nadenkt, los van de uitkomst.

3. Born2beMom

Born2beMom Fanatiek lid

9 dec 2014
    1.484
    0
    36
    NULL
    NULL
    Voor mij maakt dus idd het dragen van het kindje dat ik het niet los zou kunnen laten. Niet het feit dat het genetisch van mij is. (Voor mij zou dat hetzelfde zijn als elke maand verdrietig zijn om een verloren eitje... dat vind ik begrijpelijk als je zit te wachten op een kindje maar elke andere menstruatie sta je er als het goed is niet bij stil)

4. Cathelijne1986

Cathelijne1986 Niet meer actief

Ja ik heb erover nagedacht, maar omdat wij nu "noodgedwongen" onze wens voor een derde niet kunnen vervullen zal ik nooit draagmoeder zijn, tenzij ik het ooit voor 100% kan loslaten.

eiceldonor wilde ik wel graag worden maar kan niet omdat ik ADHD heb.

5. sunshineS1976

sunshineS1976 Niet meer actief

Dit.
    Echt heel erg knap en bijzonder als je zoiets kunt doen voor een ander. Maar ook ontzettend zwaar. Ik zou het niet kunnen
    .

6. Draagmoeder1976

Draagmoeder1976 Niet meer actief

Ik heb het gedaan. Ik zal je mijn mailadres pben, dan kan ik je mijn verhaal doen als je wil.

7. bloemetje95

bloemetje95 Niet meer actief

Ik zou t niet kunnen. Mentaal niet maar mijn bevalling was ook te zwaar om dit voor een "ander" over te hebben. Vind t wel heel mooi dat er vrouwen zijn die dit doen!

8. Rosao

Rosao VIP lid

3 nov 2007
    12.893
    1.390
    113
    Ik zou het niet kunnen, medisch niet omdat ik extreem misselijk ben als ik zwanger ben, maar ook geestelijk niet. Lijkt me moeilijk om zo'n kindje idd daarna af te staan. Maar goed, daar stel je je natuurlijk wel op in.

9. Minnimouse

Minnimouse Actief lid

15 nov 2009
    311
    0
    0
    Vind het wel grappig om te zien wat iedereen voor zichzelf het gevoel geeft dat het "jouw kindje" is. Ik zou een baby uit hoogtechnologisch draagmoederschap zien als een heel langblijvend, veeleisend klein logeetje :D
    Maar zou het nooit als van mij kunnen beschouwen, daarom zou ik adoptie denk ik ook moelijk vinden...

Eicellen die verloren gaan betreur ik overigens niet, haha. :p
    Dat zie ik niet als potentieel kindje. Maar Eenmaal bevrucht komen mijn genen tot leven en is het van mij....(en een beetje van mijn man, ok)

10. twinkle star

twinkle star Niet meer actief

Ik heb hier ook overna gedacht. Heb 3 gezonde kinderen en was helemaal klaar. Voor mij zou het dragen wel kunnen mits het geen eigen eicel is. Een eicel doneren zou ik ook overwegen maar dan wil ik het niet zelf dragen. De combinatie maakt dat het teveel van mij voelt.

Echter is er in mijn privesituatie het een en ander veranderd waardoor ik het nu even op een heel laag pitje heb gezet. Misschien later....

11. skiwi

skiwi Fanatiek lid

15 jun 2012
    4.270
    402
    83
    Vrouw
    Ik zou het niet kunnen. Ik weet nog goed hoe gehecht ik gelijk al was bij de zwangerschap. Bij de test, de eerste schopjes, de geboorte. Wat een oergevoel. Ik zou het kindje niet kunnen afstaan.
    Ik heb dan ook veel respect voor de vrouwen die het wel kunnen.

12. Patruusje

Patruusje Fanatiek lid

12 nov 2013
    1.282
    0
    0
    Noord holland
    Ik vind zwanger zijn iets heel moois en als er iemand zou zijn in mijn omgeving die door omstandigheden haar kindje niet zelf zou kunnen dragen dan zou ik dat graag doen... Ik zou weer geen draagmoeder willen zijn voor een wildvreemde. Eicel donatie zou ik weer niet willen voor een bekende, maar overweeg ik weer wel voor een wildvreemde. Overigens gelden beide situaties natuurlijk pas op het moment dat ik zelf helemaal klaar ben met kindjes!

13. wachtend

wachtend Niet meer actief

Ik heb er wel over nagedacht maar na de geboorte van de jongste kregen wij te horen dat het niet verstandig was om ooit nog voor een 3e te gaan. We hebben echt strontmazzel gehad dat onze 2 kinderen toch uiteindelijk goed op de wereld zijn gekomen. Kort uitgelegd ik kan gewoon niet bevallen.

14. Beckje

Beckje VIP lid

12 jul 2010
    8.652
    4
    36
    heb het wel eens door mijn hoofd laten gaan. maar ook ik zou het niet kunnen. dezelfde reden als de anderen hier ook al zeiden...
    je draagt de kleine met je mee, en dan die heftige bevalling en dan ben je het opeens kwijt... ik zou daar echt teveel moeite mee hebben om dan de kleine los te moeten laten... eicel donatie zou dan weer wat anders zijn, die gaan toch dood anders... dat is dan juist weer iets moois

15. Brinta

Brinta Fanatiek lid

9 apr 2013
    2.145
    191
    63
    Zuid holland
    Nee, ik zou het zelf niet kunnen.
    Ik vond zwanger zijn helemaal niet leuk en de bevalling al helemaaaal niet. Als ik van een dierbaar persoon de allerlaatste optie zou zijn en de wens van die persoon echt onwijs groot is, dan zal ik het misschien wel overwegen.

16. Joli86

Joli86 Fanatiek lid

13 feb 2013
    2.070
    97
    48
    Ik heb echt respect voor de vrouwen die het wel kunnen. Ik zou het denk ik veel te moeilijk vinden om het kindje daarna af te staan en me er teveel aan hechten.

17. MaMa

MaMa Fanatiek lid

21 dec 2012
    2.663
    376
    83
    Vrouw
    Utreg
    Voor een familielid zou ik denk ik wel een eicel willen doneren (schoonzus je/nichtje)
    Over draagmoeder voor MN broer en schoonzus zou ik ernstig na moeten denken
    Voor onbekenden kan ik het echt niet sorry

18. X11

X11 Fanatiek lid

8 jul 2015
    1.768
    1
    0
    Heb je je al verdiept in de medische kant? Die is namelijk nogal heftig. Da's wel wat anders dan als je op de normale manier zwanger wordt.
    En: verkijk je er niet op dat 9 maanden dragen het toch echt jouw kindje maakt ook. Ik zou daar niet te licht over denken.

19. annelie566

annelie566 Niet meer actief

Nee ik.zou dat niet willen of kunnen.

20. Igglepiggle

Igglepiggle Bekend lid

9 feb 2011
    897
    1
    18
    NULL
    NULL
    Ja gisteren nog. Ben er alleen nog niet over uit. Vond zwanger zijn fantastisch maar mijn gezin is nu klaar. Daarom zou ik het graag doen om dus weer zwanger te zijn. Zie alleen op tegen de medische behandeling om zwanger te worden. Ik had ook makkelijke zwangerschappen en makkelijke bevallingen.

Deel Deze Pagina