Heel veel inbraken in de buurt!!! Krijg er de kriebels van!!!!

Discussion in 'De lounge' started by Siren84, Oct 11, 2011.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. Siren84

Siren84 VIP lid

Jul 8, 2010
    5,115
    1
    0
    Groot rijkdom! 2 meiden!
    Breda, Noord-Brabant
    Net stond weer de politie aan de deur. Ze hebben vanavond bij onze buurman ingebroken en ze wilden weten of wij toevallig iets gehoord/gezien hebben. Wij hebben niks gemerkt. Bij de andere buurman hebben ze al 3x binnen gezeten en bij de achterburen 1x, daar was ik toen getuige van. Op 2e kerstdag 2009 hebben ze bij ons geprobeerd binnen te komen, is niet gelukt! Tot op heden is het bij ons nog niet gebeurd.

Maar ik begin echt wel bang te worden nu! Het gebeurd zo vaak!, en het speelt al een aantal jaren. Mijn man is militair en is vaak weg. Ik voel me niet veilig meer hier en zeker niet op momenten als hij er niet is! EN ZEKER NIET NU WE EEN KINDJE HEBBEN! Ow man man man, nu na vanavond heb ik weer echt de kriebels! Bij alles wat ik hoor ga ik kijken! Schiet natuurlijk niet op!, binnen komen ze toch wel of ik nou kijk of niet!

Kortom, ik wil gewoon weg hier!!!! Heb een beetje woorden gehad met mijn man net, hij zegt... dat gaat allemaal niet zo makkelijk met de huizenmarkt en alles. En tis ook een hele rompslomp natuurlijk maar..... ik wil gewoon weg!!!!! Aarghhh!!! Zo dat ben ik kwijt.

2. bosi333

bosi333 VIP lid

Aug 1, 2006
    37,269
    6,800
    113
    Zo dat is best wel heftig zeg!

Wonen jullie in een dure wijk?

Misschien een alarm systeem kopen? Eentje die ook doorgeschakeld wordt naar een centrale?

3. Siren84

Siren84 VIP lid

Jul 8, 2010
    5,115
    1
    0
    Groot rijkdom! 2 meiden!
    Breda, Noord-Brabant
    Nee geen dure wijk, beetje gemiddeld denk. Zo'n alarm zou wel een idee zijn. Maar het probleem is, ik voel me helemaal niet meer lekker hier. We wonen er nu 3 jaar en een groot gedeelte van die tijd speelt het al. Het was nu al wel weer een half jaar geleden ofzo de laatste inbraak maar om 21:30 stond er een agent aan de deur... ownee he dacht ik, tis weer zo ver!!! :( :(

4. Ellenore

Ellenore Fanatiek lid

May 13, 2008
    2,035
    0
    0
    Jakkes!! Ik kan me super goed voorstellen dat je er niet meer lekker zit! Volgens mij zou ik ook de kriebels krijgen hoor.

Er bestaan toch ook bewegingssensoren die een alarm geven als er iemand aan het raam zit? Volgens mij heb ik zoiets op dit forum gelezen. En het was zelfs bij de action verkrijgbaar.

Sterkte meid, houd de steelpan maar naast je bed vanavond! Kun je tenminste nog iemand zijn kaak breken met een beetje geluk ;).

5. Siren84

Siren84 VIP lid

Jul 8, 2010
    5,115
    1
    0
    Groot rijkdom! 2 meiden!
    Breda, Noord-Brabant
    Ja precies haha, goed idee! en ik heb een hele goeie zware!!! :p

Nee vannacht slaapt mijn man naast me, dan ben ik niet bang met hem in huis. Maar het gaat om de momenten dat hij er niet is, a.s. zondag mag hij weer weg voor zijn werk t/m vrijdag! En als ik daar aan denk nu... brrrrr!!! moet er niet aan denken dat ik opeens een vreemd iemand in mijn huis aantref! Hij zei net, ze komen niet als je thuis bent,,, ja ja denk ik dan.. dat zeg je wel... ???? Dat weet je toch nooit?!?!?!

Ben ook als de dood dat ik op een x thuis kom en mijn katten weg zijn, door een inbreker! Wat dat betreft mogen ze alles meenemen als ze maar niet aan ons en ons kindje komen en aan mijn 2 pluisjes!

6. Siren84

Siren84 VIP lid

Jul 8, 2010
    5,115
    1
    0
    Groot rijkdom! 2 meiden!
    Breda, Noord-Brabant
    Wie zou er ook om deze reden willen verhuizen net als ik???

7. Panter

Panter VIP lid

Mar 14, 2011
    13,710
    4,559
    113
    wij hebben om die reden een enorme hond genomen...en er word overal ingebroken, behalve bij ons...
    Heerlijk veilig gevoel, de hond vreet ze op als ze binnen komen. Die staat al met het schuim op zijn bek voor het raam zodra er iemand het padje opkomt. Laat staan wat er gebeurt als er iemand zijn territorium binnen komt.

8. Tese

Tese Niet meer actief

Hebben wij 2 jaar geleden ook aangeschaft en sindsdien slaap ik 10 keer lekkerder!

9. fairy2011

fairy2011 Fanatiek lid

Nov 28, 2010
    3,509
    295
    83
    Wij wonen ook in een boven gemiddelde wijk. Hier vallen de inbraken op zich mee. Ik wil je toch even geruststellen als het om de nachten gaat. De meeste inbraken vinden inderdaad overdag plaats. Beste wat je kan doen is lampen met bewegingssensor aan de buitengevel van je huis hangen. Daarnaast bv geen kliko's oid tegen je huis aan zetten om de kans op inklimming te voorkomen. Mocht je 's avonds een keer niet thuis zijn, even een tijdschakelaar op een lamp in het huis zetten. Er zijn zoveel mogelijkheden om een inbraak te voorkomen...ja en zijn ze echt brutaal dan breken ze evengoed in. Maar de keren dat een bewoner een inbreker overloopt in huis zijn minimaal.

10. Loesje 29

Loesje 29 Bekend lid

Dec 28, 2010
    660
    0
    0
    P&O
    Noord Brabant
    Nog een tip die wij zelfs van de politie kregen: een sticker met een hond en 'hier waak ik' plakken, zijn nooit happig op honden! En ze hoeven natuurlijk niet te weten dat je er geen hebt ;) succes!

11. consider

consider VIP lid

Jan 24, 2008
    14,036
    1,857
    113
    Provincie Groningen
    Hier was vorig jaar ook een inbraak golf in de wijk.
    Mijn man is ook militair en 5 dagen per week van huis.
    Ik was ook hardstikke bang.
    Helaas kun je er niks aan doen....alleen maar ze het zo moeilijk mogenlijk maken.
    Ik sliep toen met een ploertendoder en pepperspray naast m'n bed.
    Het mag niet...maar het gaf me wel een veiliger gevoel.

12. augustus

augustus Niet meer actief

Het is hier ook vaak raak.
    Onlangs bij de buren een poging gedaan met zo'n koevoet.
    Ze werden er gelukkig wakker van.
    Even verder op zijn ze binnen geweest, alles mee genomen.
    1 portiek verder ook binnen geweest.
    Om de hoek hebben ze mensen zelfs gegijzeld!
    ALs ik nu 's nachts iets hoor ga ik altijd kijken of knal ik alle lichten aan. Bang wordt je er wel van.

13. bosi333

bosi333 VIP lid

Aug 1, 2006
    37,269
    6,800
    113
    Ik heb in mijn studententijd wel die alrmsystemen verkocht van Essent.
    Ik verkocht ook echt goed toen. Veel mensen wilden ze. En het is/was ook echt een goed systeem. En niet duur ( toen)

Wij hebben trouwens nieuwe kunststof kozijnen en die zijn extra beveiligd. Daar kun je onmogelijk door binnen komen. Alleen als je het dubbele glas in zou slaan.

Daarnaast hebben wij ook een hond. Niet groot maar wel erg waaks. Lijkt enigzins op een doberman alleen dan dus kleiner.

Verder kun je ook licht voor en achter met sensoren doen. Als het licht aangaat dan staan ze toch in de spotlight. En misschien moet je dan het licht ook zeer fel doen.

14. Momisake

Momisake Fanatiek lid

Jul 27, 2010
    1,641
    173
    63
    Female
    Wij hebben in december 2009 een inbraak gehad en hebben daarna gelijk de alarminstallatie aangesloten (zat al in het huis maar deed het niet meer). sinds vorige week hebben we een nieuwe met oa paniekknop op de deur en afstandsbediening en een stil alarm naar de meldkamer. Voel me nog steeds niet 100% veilig maar wel veiliger dan zonder alarm! Ik was namelijk ook altijd angstig als ik de deur uit ging. Hopend dat mijn spullen er nog waren als ik thuis kwam.
    Ik wil nog graag een ketting op de deur, gewoon voor de zekerheid.
    Overdag kijk ik door het raam wie er voor de deur staat en 's Avonds doe ik de deur niet meer open. Alleen als ik zeker weet dat het een bekende is.

15. nijntje1984

nijntje1984 VIP lid

Sep 15, 2008
    15,693
    1
    0
    Om die reden hebben wij een hangslot op onze omheining gezet. Het is maar laag, dus je kan er vlot overkruipen, maar de hond kan niet weg. En dan kunnen ze het deurtje ook niet laten opstaan.

Als je je zo onveilig in die buurt voelt, vind ik het wel een grondige reden om te verhuizen. Want als je altijd met angst moet leven, da's ook niet leuk.

16. Jo79

Jo79 VIP lid

May 6, 2007
    25,085
    3,869
    113
    Helaas weet je het in een nieuwe buurt ook nooit, een paar jaar geleden zaten we onder het landelijk gemiddelde en nu is het hier ver boven het gemiddelde geworden, stond vorige week nog in het lokale krantje. Afgelopen vrijdag is er bij onze buren ingebroken, dus wij zijn nu weer extra alert.
    Ik ben verder niet bang ofzo, alleen let ik er weer even op dat de rolluiken achter (die hebben we beneden en boven) naar beneden zijn als ik weg ga. De poortdeur heb ik nu ook weer slot en niet alleen op de schuif.
    We hebben een hond en we hebben een alarmsysteem, dat laatste zat al in het huis toen we hier kwamen wonen.
    Met inbreken moet je er voor zorgen dat jullie huis gewoon altijd beter beveiligd is dan dat van de buren. Het gaat ze vooral om tijd, als ze lang bezig zijn om in jouw huis in te breken, dan lopen ze al snel een huis verder. Wij hebben ook kunststof kozijnen die extra moeilijk open te krijgen zijn.
    Anders kun je ook nog van die bordjes met 'hier waak ik' en een fotootje van een grote hond voor je raam/op de deur doen. Hadden wij ook in ons vorige huis, terwijl we helemaal geen hond hebben.
    En zo'n alarmsysteem wat aangesloten is op een centrale, zou ik echt overwegen, de huizenmarkt is momenteel een drama.

17. Marjolente

Marjolente Bekend lid

Jul 13, 2011
    969
    0
    0
    Secretaresse
    Leiden
    Ik zou je huis na laten lopen door een (erkende) veiligheidsexpert.
    Die kan je precies vertellen waar de problemen zijn bij jou thuis.
    Het bordje met "hier waak ik" is vaak ook effectief.
    Verder zou ik kijken of het mogelijk is om een goed alarm in te laten bouwen, met de mogelijkheid om op een knop te drukken als je het niet vertrouwd. Deze moet dan wel geschakeld zijn met de centrale van een beveiligingsbedrijf of de politie. Eventueel jouw huis mee laten nemen in de ronde van het beveiligingsbedrijf.
    Misschien eens overleggen met de wijkagent wat jij kan doen tegen het onveilige gevoel. Hij kan je vast ook tips geven.
    Een voordeur nemen met een kijkluikje zodat je kan zien wie er voor de deur staat, of afspreken met je visite dat je alleen nog maar open doet als ze je bellen (maar dan wordt je huis een echte vesting en weet niet of je dat wil?)

Verder ondanks alle tips die je hier krijgt is het belangrijk om voor het slapen gaan alles netjes op slot te doen.

18. MamaVanGilani

MamaVanGilani Niet meer actief

Bij ons hebben ze ook verschillende keren geprobeerd in te breken, maar ik heb Bordeauxdogs en die hebben ze mooi afgeschrikt! Een keer toen ik ziek was, denk nu zon 3 jaar geleden, ging mijn vriend sochtends om 5 uur naar zijn werk. Hij is net de deur uit en ik hoor gerommel aan de deur. Ik denk die suffe is iets vergeten dus ik naar beneden. En ik keek langs de deur, wij hebben een groot raam langs de voordeur, om hem ff uit te lachen, ik lache.. stond er een vreemde vogel aan mn deur te rommelen!!! En die schrok zn eigen wild!! ( ik kwam rechtstreeks uit bed is wel ff schrikken haha ). Ik gelijk de politie gebeld en die zijn gelijk gekomen. Weet je wat het is, ik zou er niet voor verhuizen. Wie zegt dat het op je nieuwe woon adres niet gebeurt? Wel kun je maatregelen ondernemen! Wij hebben overal alarm en een hond loopt binnen en de andere achter buiten ( met een gigantisch ren en binnenhok ). En sindsdien eigelijk geen last meer gehad..

19. charity2010

charity2010 Fanatiek lid

Mar 29, 2011
    4,322
    0
    36
    Fulltime huismama :D.
    Overijssel.
    He bha, kan me voorstellen dat je je niet veilig voelt!
    Wij wonen op een flat, 3 hoog en dat is over het algemeen sowieso al lastiger om binnen te komen omdat je niet één maar 2 deuren binnen moet en er maar één ingang is. Tenzij ze met een grote ladder het balkon op willen klimmen natuurlijk maar dat kost (denk ik) veel te veel tijd. Toch hebben we wel nagedacht over inbraken, vooral omdat onze buurman kwam vertellen dat er een half jaar geleden bij hem is ingebroken toen ze op vakantie waren. Boven de voordeur zat een een redelijk groot raam en die heeft vriendlief helemaal dichtgemaakt. Aan de buitenkant zie je het raam nog, maar aan de binnenkant lijkt het net alsof die er nooit gezeten heeft. Op beide balkondeuren zitten extra sloten en ook zit er een ketting op de voordeur. De bench van onze hond staat in de gang (overdag zit ze er nooit in, tenzij wij weg zijn en ze niet mee kan). We hebben maar een kleine jack-russel en ze is ook nog harstikke bang als je dichtbij komt maar van een afstandje gromt en blaft ze alsof ze een hele grote herder is ofzo.

In ons vorige huis, is ook een paar keer in de straat waar wij wonen ingebroken, 2x bij onze buren (beide kanten) en een paar keer elders in de straat. Wij hebben een hele goede vriend die vroeger, tjah ook niet zo'n lieverdje was. Hij deed nooit geen mensen kwaad (niet geweldadig dus) maar heeft in zn jeugdjaren wel ingebroken. Omdat hij dus wel de snelste manieren weet om ergens binnen te komen hebben we hem ons hele huis laten controleren en heeft hij de zwakke punten aangegeven die wij zo dus extra beveiligd hebben. Ook is hij pas bij mijn moeder langs geweest omdat ze vorige week ook bij haar hebben geprobeerd in te breken.

20. mora27

mora27 VIP lid

Nov 25, 2009
    6,381
    0
    36
    webwinkel eigenaar
    in een huis
    ik zou dievenklauwen op alle deuren plaatsen en deze dichtklikken als je thuis bent.... ook op alle ramen... zoveel mogelijk sloten vervangen of beter beveiligen.... en ja ik hoor vaak dat mensen waar veel in de wijk word ingebroken zij een hond hebben genomen en dan bedenken inbrekers zich wel want zo'n hond slaat meteen aan... maar dan moet je wel een hondenliefhebber zijn en niet alleen daarvoor een hond nemen natuurlijk!

verder kan ik me jou gevoel heel goed voorstellen dat je daar weg wilt! brrrr wat eng... was laatst eens een zelfde topic van iemand hier waarbij ze ineens wat hoorde bij de achterdeur en ze ineens een man zag staan met capuchon op voor haar achterraam! gelukkig was ze zo snugger om meteen de deur op slot te draaien.... wie weet wat er anders was gebeurd! dat was ook overdag!

Share This Page