Provera & Clomid, ervaring/mening..?

Discussion in 'Vruchtbaarheidsbehandelingen' started by kimonootje, Mar 22, 2009.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. kimonootje

kimonootje Fanatiek lid

Mar 21, 2009
    1,195
    0
    0
    schipperin
    Graag zou ik meer ervaringen / meningen willen horen over Provera en Clomid.
    Ik heb mijn laatste pil geslikt in juni 2008, omdat wij een kinderwens hebben. Mijn menstruatie bleef heel lang weg. In oktober heeft mijn huisarts mij Provera gegeven en begin november was mijn maandelijkse 'feestje' er weer!
    Maar in december was er weer niks!
    Januari: Ik ben doorverwezen naar de gyneacoloog. Toen kreeg ik weer Provera, en ook Clomid, die moest ik van cyclusdag 3 tot 7 innemen. Op cyclusdag 14 moest ik bij hem terug komen, en ging bij met een soort 'dildocamera' kijken hoe het was en of ik nu een eisprong zou krijgen uit mezelf. Niet dus!
    Weer krijg ik Provera en Clomid mee. Nu moest ik 2 Clomidpilletjes per dag slikken op cyclusdag 3 tot 7.
    Februari: Ongesteld geworden door de medicatie, en cyclusdag 14 weer naar de gyneacoloog.
    Het zelfde verhaal als in januari, weer geen eisprong uit mezelf.
    Dus weer aan de Provera en Clomid. Alleen nu moet ik 3 Clomid per dag nemen!
    Het is nu dus maart, deze week zou mijn 'feestje' weer moeten beginnen door medicatie, en dan weer op de 14de dag naar de gyneacoloog.
    Nou was ik afgelopen week erg emotioneel, ik kon niks verdragen zonder dat ik begon te huilen! Ik voel me erg moe, ik heb geen energie.
    Ook voel ik me heel erg waardeloos. Gister was ik nog helemaal overstuur omdat ik me niet 100% vrouw voelde, omdat ik maar niet ongesteld uit mezelf wordt! Ik weet dit dat onzin is, maar ik voelde me gewoon zo! Gelukkig heb ik een hele lieve vriend die mij begrijpt (heel knap, want ik begrijp mezelf soms niet eens :( )
    De gyneacoloog heeft de laatste keer ook 'gedreigd' dat als het nu niete op gang is gekomen om dan over te gaan op injecties. DIT ZIE IK ABSOLUUT NIET ZITTEN! :cry: :cry:
    Ik wil graag even stoppen met deze hele medicatie-mallemolen, maar ik weet niet of dit verstandig is. Ik ga het in elk geval wel vragen, want hier wordt ik depri van!
    Ik zou graag ervaringen / meningen horen, misschien veranderd dit mijn gevoel, al is het gevoel dat ik er niet alleen voor sta. Er is namelijk niemand in mijn omgeving die van onze kinderwens weet. Ja, mijn vriend natuurlijk, maar ik zou graag iets willen horen die hier buiten staat.

Liefs Kimonootje

2. Elke1984

Elke1984 Niet meer actief

Lieve meid toch...ik begrijp (spijtig genoeg) heel goed hoe je je voelt... Ik ben al een hele tijd geleden met de pil gestopt en had ook altijd enorm lange cycli (meestal zo'n 3 maanden). Ik ben dan in augustus ook naar de gyn gegaan en ik moet ook Clomid nemen. De eerste cyclus van 50mg sloeg goed aan, de 2e niet meer. Nu ben ik bezig met 100mg, de 1e sloeg ook goed aan. Morgen begin ik met de 2e cyclus...ben benieuwd! Ik ben van deze dosis ook héél emotioneel. Heb de hele week gehuild, om écht àlles! :rolleyes: Vreselijk! Gelukkig heb ik ook zo'n schat van een vriend die me dan lekker vastpakt en troost.
    Ik heb soms ook het gevoel dat ik faal als 'vrouw' en ben ook erg bang dat het ons nooit zal lukken om zwanger te worden, misschien alleen al omdat ik me er zo druk in maak... :(

Ik begrijp ook dat het je bang maakt om te moeten gaan spuiten, dit klinkt idd erg eng maar de inspuitingen hebben vaak minder bijwerkingen, denk ik. Dat heb ik hier toch al gelezen... En als je dan wél een goeie eisprong hebt, is dat toch fantastisch en kunnen jullie lekker voor het 'echie' gaan klussen! ;)

Ook denk ik dat je deze vraag beter in het deel van 'vruchtbaarheidsbehandelingen' stelt, denk dat je daar meer reacties zult krijgen. Er zijn (spijtig genoeg) meer meiden die in jouw situatie zitten daar...

Lieve groetjes!

3. kimonootje

kimonootje Fanatiek lid

Mar 21, 2009
    1,195
    0
    0
    schipperin
    @ Elke, dankje voor je reactie! Ik heb 'mijn verhaaltje' ook gezet bij de 'bevruchtingsbehandelingen'. Ik hoop dat ik nog meer reacties krijg, zowel hier als op het andere forum, zodat ik hopelijk een duidelijker beeld krijg van dit allemaal.
    Liefs Kimonootje

4. Gabbel

Gabbel VIP lid

Apr 21, 2008
    6,555
    14
    38
    Gelderland
    dildocamera :) sorry ik moest heel hard lachen hihi, zo noemde ik het ook!

ik snap je volkomen meis!
    ik zat ook helemaal niet te wachten op de MMM!
    ik heb al voor 4 maanden aan de clomid gezeten toen wouden ze ineens een kijkoperatie doen en kwamen ze er achter dat ik verklevingen had ik me leiders!
    DUS VOOR NIKS DE CLOMID GESLIKT :(
    maar in jan. heb ik een herstel opratie gehad en nu zijn me leiders weer open!
    maar heb ook nog steeds pco, dus dit is me eerste ronde na de operatie maar meteen met 100mg clomid..
    pff wat ben ik er ziek van geweest !
    Ze zeggen dat je beter kan spuiten dat je dan minder last heb van symptomen (weet niet of jij er erg last van had ?)
    door de clomid heb ik ook heel veel down momenten en denk ook vaak genoeg , ik heb er geen zin meer in ,in die MMM..
    probeer je vast te houden dat je straks voor al die moeite iets heel moois en bijzonders ervoor terug krijg !

suc6
    liefs

5. Timon

Timon VIP lid

Sep 4, 2008
    10,015
    0
    0
    Gelderland
    Wat doet Clomid eigenlijk? Ik moet namelijk over 3 weken voor het eerst naar de gyn. en heb een sterk vermoeden dat ik zoiets voorgeschreven zal krijgen. Dit omdat de periode na de ovulatie niet stabiel en lang genoeg is, volgens de huisarts.

Alvast bedankt voor jullie reactie.

6. kimonootje

kimonootje Fanatiek lid

Mar 21, 2009
    1,195
    0
    0
    schipperin
    @ Elke1984,
    Hoe is het nu met je? Hoe is je cycli nu?

@ xgabyx
    Wat k*t dat je eerst de Clomid voor niets hebt geslikt! Met spuiten heb ik nog geen ervaring. alleen met de Provera en Clomid. 6 april moet ik weer naar de gyn, als er geen verbetering is moet ik waarschijnlijk wel gaan spuiten.. Ik hoop dat die bijwerkingen minder zijn, vooral van de Provera heb ik me rot gevoelt!
    Maar zoals je zei: Probeer je vast te houden!

@Timon
    Clomid verhoogt de produktie van je eisprong. Het precieze weet ik er niet van :( Ik probeer vanuit deze site ook veel uit te vogelen. Ondertussen ben ik wel wat wijzer geworden, mijn gyn legt het uit in dokterstaal.. terwijl ik meer ben van de jip-en-janneke-taal haha!
    Ik hoop dat je niet in de mmm komt!
    Liefs Kimonootje

7. Joontje

Joontje Bekend lid

Mar 3, 2009
    523
    0
    0
    Hoi,

ook ik ben op dit moment aan de provera en begin straks aan mn eerste ronde clomid. Erg spannend want ben erg benieuwd wat er straks op dat 12 op de echo te zien is :)

Wat betreft het spuiten, dit heeft een vriendin van mij ook gedaan. Weet niet of je bekend bent met insulinepennen? Maar haar hormonen zaten in zo'n soort pen waar dan ook een heeeel dun kort naaldje op komt. Ik gebruik deze ook voor mn werk en dat valt erg mee.

Natuurlijk voor mij makkelijk praten maar jij moet het allemaal maar doen en het gebeurd in jouw lichaam.

Sterkte ermee

8. kimonootje

kimonootje Fanatiek lid

Mar 21, 2009
    1,195
    0
    0
    schipperin
    Hey Joontje,
    Is dit ook de eerste keer dat je Provera gebruikt? Wanneer moet je weer naar de gyn? Het is wel spannend, hopelijk schiet je in 1x raak ;)
    Ik ben niet bekend met insulinespuiten (gelukkig) Over 2 weken moet ik weer naar de gyn. Ik ga proberen om er zo nuchter mogelijk onder te blijven. Natuurlijk hoop ik dat het niet nodig is, maar ik wacht het gewoon af.
    Liefs Kimonootje

9. Joontje

Joontje Bekend lid

Mar 3, 2009
    523
    0
    0
    Hoi Kimonootje,

ik heb vorige maand van de huisarts provera gekregen om mn menstruatie op gang te helpen. Werd gelijk na het stoppen ongesteld, kreeg alleen ook buikklachten. Ben nu bijna 2 weken geleden naar de gynaecoloog gegaan voor die pijnklachten, wou nog niet in de medische molen voor een baby.
    Alleen kwamen ze erachter dat ik in mn enige eierstok een teratoom heb. Willen we kinderen dan moesten we het nu doen. Dus weer een kuur provera en dan straks op dag 4-7 2x50mg clomid. Op dag 12 weer een echo en volgens mijn berekeningen zal dat de dinsdag na pasen zijn. Ben ook erg benieuwd hoe mn eitjes dan zijn.

Wij hebben ook nog veel vragen, ga ze dan ook op papier zetten zodat ik straks alles kan vragen wat ik wil. Meestal vergeet je snel dingen.
    Kan me voorstellen dat je het soms zat bent. Het is ook zo intensief. De spanning van is het dit keer wel of niet raak en als het niet zo is moet je gelijk weer verder met de volgende ronde. Maar ja een mens verlegd snel zn grenzen. En de invloed van hormonen moet je ook niet vergeten. Hoop dat je alles goed met je gyn kunt bespreken wat de opties/mogelijkheden zijn. Wellicht kan je er wel een tijdje tussenuit. Bij ons in het ziekenhuis doen ze bijvoorbeeld in de zomervakantie ook geen IUI's. Dus waarom zou jij niet even een vakantie kunnen nemen?

Liefs

10. Timon

Timon VIP lid

Sep 4, 2008
    10,015
    0
    0
    Gelderland
    @Kimonootje
    Dan zal ik wel iets als Clomid voorgeschreven krijgen. De huisarts was wel heel gemakkelijk: Even na laten kijken een pilletje en het komt goed. ;)
    Ik wil ook niet veel verder in de mmm terecht komen. Misschien gek, maar ik voel dat dit niet nodig hoeft te zijn.

11. kimonootje

kimonootje Fanatiek lid

Mar 21, 2009
    1,195
    0
    0
    schipperin
    @ Joontje,
    Hopelijk heb je geen bijwerkingen van de Provera en Clomid! Ik heb zo ongeveer alle bijwerkingen die genoteerd staan, extreem moe, futloos, emotioneel, gewichtstoename... :(
    Alle vragen opschrijven is idd een goeie! Anders heb je altijd achteraf zoiets van: owja, dit of dat ook nog...
    Wat is trouwens een teratoom?

@ Timon
    Het zou idd kunnen dat je alleen Clomid krijgt zodat je cycli stabiel wordt.
    Ik hoop dat je niet verder hoeft in de mmm!
    Liefs Kimonootje

12. Joontje

Joontje Bekend lid

Mar 3, 2009
    523
    0
    0
    @ Kimonootje. Nou emotioneel ben ik al :cry: van de provera, hoop dat ik die na deze ronde niet meer nodig ben. De Clomid is nog even afwachten. Aankomen zit niet in de planning, ben nu ook aan het afvallen op aanraden van de gynaecoloog.
    Een teratoom noemen ze ook wel een wondergezwel, zitten haren, tanden, etcetera in. Ben mn andere eierstok ook door een teratoom verloren.

13. Timon

Timon VIP lid

Sep 4, 2008
    10,015
    0
    0
    Gelderland
    @ Joontje
    Zo'n teratoom klinkt absoluut niet prettig. Houden ze je niet extra in de gaten als ze weten van je verloren eierstok?
    Meid, ik wens je heel veel succes.

Kan iemand mij vertellen hoe dat in het ziekenhuis gaat? Wij hebben op 16 april de eerste afspraak met de gyn. en ik ben benieuwd hoe zoiets verloopt. Is het eerste gesprek alleen intake en verder geen onderzoek? Dit omdat het van mij morgen al mag zijn en ik eerder zwanger mag raken. Snap je?

14. Joontje

Joontje Bekend lid

Mar 3, 2009
    523
    0
    0
    @ Timon. Bij mijn eerste bezoek aan de gynaecoloog had ik eerst een gesprek over hoe en wat, daarna een inwendige echo en daarna hebben we het plan van aanpak besproken. Ten slotte moest ik nog bloed laten prikken op hormomen. Je hebt waarschijnlijk nog nooit een inwendige echo gehad, ik vind het ook reuze meevallen, maar las op deze site de tip om een lange trui of iets dergelijks aan te trekken zodat je je niet zo naakt voelt.
    Spannend hoor de eerste keer naar de gyn.

Nadat mijn eierstok 6 jaar geleden was verwijderd heb ik helaas nooit meer een controle gehad. Maar nu houden ze het natuurlijk in de gaten, tijdens de inwendige echo kan je het heel goed zien. Hopen dat we snel zwanger zijn :)

Liefs

15. kimonootje

kimonootje Fanatiek lid

Mar 21, 2009
    1,195
    0
    0
    schipperin
    @ Joontje,
    Jemig dat is heftig zeg! Kunnen ze die teratoom niet verwijderen zonder dat ze je eierstok aantasten?
    Ik hoop dat het jullie snel lukt!

@ Timon,
    Elke gyn handelt anders.
    Ik heb niet echt een intakegesprek gehad.. :(
    Even voorstellen, zeggen wat de klachten zijn, en hoppa, in de stoel. Eerste keer vond ik het doodeng, maar bleek nergens voor nodig :)
    Het ergste vind ik door de gangen lopen.. Ik woon in een stadje waar bijna alles en iedereen elkaar lijkt te kennen, en ik ben zoooo bang om bekenden tegen te komen! Hopelijk is het bij jullie ook snel raak!
    Liefs Kimonootje

16. Timon

Timon VIP lid

Sep 4, 2008
    10,015
    0
    0
    Gelderland
    Bedankt voor jullie reactie, dames. Ik had net na het maken van de afspraak een malende stem van ojee en al wat niet meer. Maar nu zie ik wel wat er gaat gebeuren. Er komt vast een goede uitslag. Ik hoop alleen dat het allemaal een beetje snel verloopt.

@ Kimonootje
    Wij gaan naar de grote stad, dus bekenden tegen het lijf lopen is niet erg waarschijnlijk.

@ Joontje
    Wat willen ze op kort termijn voor/met je doen?

17. Joontje

Joontje Bekend lid

Mar 3, 2009
    523
    0
    0
    @ Kimonootje. Nee ze gaan nu niks doen aan mn teratoom, de kans bestaat dan dat ik mn eierstok zou verliezen.

@Timon. Ik ben direct begonnen met hormonen om zo snel mogelijk zwanger te worden. Verder gaan ze het zaad van mn man testen. Mocht dat ook niet van goede kwaliteit zijn dan gaan we een ander traject in. Dit om zo weinig mogelijk tijd te verspillen. Dus wat dat betreft heb ik niet te klagen, niet eerst allerlei onderzoeken en testen voordat we daadwerkelijk konden beginnen.

18. Timon

Timon VIP lid

Sep 4, 2008
    10,015
    0
    0
    Gelderland
    Wat fijn dat ze gelijk hebben geschakeld zodat je geen tijdverspilling heb. Welke hormonen gebruik je nu?

19. Joontje

Joontje Bekend lid

Mar 3, 2009
    523
    0
    0
    Helaas heb ik geen regelmatige cyclus dus ben nu bezig met 10 dagen provera (progesteron) om ongesteld te worden, morgen de laatste dag :p
    Als ik dan ongesteld ben geworden moet ik op dag 3 t/m 7 clomid (oestrogenen) slikken. Vervolgens op dag 12 een echo en dan kunnen we zien of het aanslaat. Spannend!

20. Timon

Timon VIP lid

Sep 4, 2008
    10,015
    0
    0
    Gelderland
    @ Joontje,
    Wat kunnen ze dan op de echo zien?

Ik voel me echt een broekie. :oops: Ach, dat ben ik ook! :D ;)

Share This Page